meermaals rooken uit 1 pijp
- kenny001
meermaals rooken uit 1 pijp
Hier een vraagje
Aangezien ik tot nu toe nog maar bezitter ben van 1 pijp kan het kwaad om meermaals per dag een en de zelfde pijp met nieuwe tabak te roken
Aangezien ik tot nu toe nog maar bezitter ben van 1 pijp kan het kwaad om meermaals per dag een en de zelfde pijp met nieuwe tabak te roken
- furioza
- Contacteer:
Re: meermaals rooken uit 1 pijp
Ben zelf ook nog niet zo heel lang bezig. Toch even proberen een passend antwoord te geven.
Door het roken word je pijp vochtig. Daardoor heeft de pijp rust nodig. En dus kan deze normaal gezien de volgende dag pas gerookt worden. Wat ik weet word de pijp smaak vies. Bitter geloof ik wel eens gelezen te hebben.
Een mooie oplossing hierin is dat je een cornhob aanschaft, die kosten een paar euro en roken goed. Al slijten deze wel. Of een tweede handse pijp. Er staan er genoeg op dit forum.
Door het roken word je pijp vochtig. Daardoor heeft de pijp rust nodig. En dus kan deze normaal gezien de volgende dag pas gerookt worden. Wat ik weet word de pijp smaak vies. Bitter geloof ik wel eens gelezen te hebben.
Een mooie oplossing hierin is dat je een cornhob aanschaft, die kosten een paar euro en roken goed. Al slijten deze wel. Of een tweede handse pijp. Er staan er genoeg op dit forum.

- Robert
- Contacteer:
Vroeger hadden de meeste mannen ook maar één pijp en die rookten ze de gehele dag door.
De pijp slijt er natuurlijk wel eerder door maar volgens mij kan het voor de rest geen kwaad.
De pijp slijt er natuurlijk wel eerder door maar volgens mij kan het voor de rest geen kwaad.
- Struik
- Contacteer:
Kijk anders even bij de Puffaway marktplaats (link bovenaan de pagina) Daar zijn leuke pijpen te koop voor weinig! Ik heb mijn BB daar ook vandaan en is genieten. 
edit:
Ik weet niet of je met filter rookt maar deze moet je zeker laten drogen/vervangen. Hierbij moet je er dan ook aan denken dat de pijp wel goed afgekoeld is voordat je hem uit elkaar haalt.

edit:
Ik weet niet of je met filter rookt maar deze moet je zeker laten drogen/vervangen. Hierbij moet je er dan ook aan denken dat de pijp wel goed afgekoeld is voordat je hem uit elkaar haalt.
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
In die tijd was pijproken ook gewoon een tabaksconsumptie zoals sigaretten.discus123 schreef:Vroeger hadden de meeste mannen ook maar één pijp en die rookten ze de gehele dag door.
Nu pijproken eerder een smaakbeleving is voor de meeste mensen, wordt een pijp zelden meer dan eens per dag gerookt. Ze gaat er bitter van smaken en sneller van slijten.
Vandaar dus inderdaad dat bijna elke pijproker meerdere pijpen heeft tegenwoordig. Ik dacht ook ooit dat 1 genoeg was, toen dacht ik dat van 5, en nu heb ik er 20+, ondanks dat ik erg weinig rook.
Nu met veel vrije tijd rook ik 2 pijpen, elk 2 keer per dag.
Het gaat nèt. 1 keer een pijp te nat gerookt, en die hield pas op met stinken na 24 uur rust. Dus het is krap aan en ik zit zo continu tegen de max. Volgens mij gaat er niets kapot, maar meer pijpen moeten er snel komen. Een goede regel is : het aantal wat je rookt per dag keer 2.
Dus als beginnend maar doorzettend pijproker heb je vaak een achterstand. Bovenaan deze pagina is een link naar een interne marktplaats van het forum: puffaway.
Zelf heb ik moeite met het in één klap aanschaffen van een hele reeks.
Geleidelijk zullen mijn pijpen steeds meer rust krijgen.
Het gaat nèt. 1 keer een pijp te nat gerookt, en die hield pas op met stinken na 24 uur rust. Dus het is krap aan en ik zit zo continu tegen de max. Volgens mij gaat er niets kapot, maar meer pijpen moeten er snel komen. Een goede regel is : het aantal wat je rookt per dag keer 2.
Dus als beginnend maar doorzettend pijproker heb je vaak een achterstand. Bovenaan deze pagina is een link naar een interne marktplaats van het forum: puffaway.
- capricorn
goedkope nieuwe pijpen zijn er ook
bv.
http://country-pipes.webnode.nl/producten-1/
http://www.haddockspipeshop.com/nl/
of een tabakzaak in jou buurt
bv.
http://country-pipes.webnode.nl/producten-1/
http://www.haddockspipeshop.com/nl/
of een tabakzaak in jou buurt
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Als ik het aantal dat ik rook per dag x 2 moest doen had ik geen pijpen, ik rook minder dan 1 pijp per dagStanwell schreef:Nu met veel vrije tijd rook ik 2 pijpen, elk 2 keer per dag.

- Eliminator
- Moderator
Zie ook ons 'kennis'-hoekje http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=21
Dat zou zonde zijn Massis !Massis schreef:Als ik het aantal dat ik rook per dag x 2 moest doen had ik geen pijpen, ik rook minder dan 1 pijp per dagStanwell schreef:Nu met veel vrije tijd rook ik 2 pijpen, elk 2 keer per dag.
Ik denk ook dat ik het uiteindelijk niet bij 8 zal laten.....

-
Ben bang dat je gelijk krijgt.
- magicmarcello
YEP, correcte analyse... 

Beter 1 pijp in de mondhoek, dan 10 in de winkel.
Maar meerdere pijpen is volgens mij geen vereiste, maar wel een genot.
Maar meerdere pijpen is volgens mij geen vereiste, maar wel een genot.
- magicmarcello
...wanneer je slechts 1 pijp per dag rookt met steeds dezelfde tabak, dan heb je gelijk...Geloof schreef:....Maar meerdere pijpen is volgens mij geen vereiste...
- meindert
Ik had vroeger ook maar 1 pijp , en rookte die meerdere malen per dag ( soms tot hij gloeiend werd ),
het kan wel , fijner is het om meerdere tabakspijpen te hebben, dat een pijp rust, is beter voor de pijp
en ook de tabakssmaak komt beter tot zijn recht! ,ik stop nog wel eens 2x achter elkaar dezelfde pijp,
maar niet vaak meer , zoals eerder is genoemd kun je er beter er 1 of 2 pijpen bij kopen , b.v. de
countrypijp is een aanrader ( doet niet onder voor een duurder <niet te noemen>merk! ), ik spreek
uit ervaring , heb er zelf 2 in mijn collectie en rook ze regelmatig!
het kan wel , fijner is het om meerdere tabakspijpen te hebben, dat een pijp rust, is beter voor de pijp
en ook de tabakssmaak komt beter tot zijn recht! ,ik stop nog wel eens 2x achter elkaar dezelfde pijp,
maar niet vaak meer , zoals eerder is genoemd kun je er beter er 1 of 2 pijpen bij kopen , b.v. de
countrypijp is een aanrader ( doet niet onder voor een duurder <niet te noemen>merk! ), ik spreek
uit ervaring , heb er zelf 2 in mijn collectie en rook ze regelmatig!
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !