ik bedoel pijpen met deksels.
http://www.pijpenkabinet.nl/Pijpenkabin ... ksels.html
persoonlijk vind ik dit prachtig!
mijn vraag is werkt dit goed als je buiten werkt/fietst met de pijp?
en wie heeft er zulke dekseltjes?
ik heb er 1 van dun ijzerdraad bij een aantal oude pijpen en tabak gekregen (hier later meer over)
Dekselse pijpen!
- Major_Tom
-
Re: Dekselse pijpen!
Wanneer je je pijp buiten wil/moet roken met winderig weer bieden
ze uitkomst. Aangezien ik mijn pijp het liefst binnen rook zijn deze
dekseltjes in ongerede geraakt.
In de jaren 60 van de vorige eeuw had ik er twee, ze worden door
rookaanslag smerig en op de plek waar de twee "grijpertjes" in de
kop zitten ontstaat er geen koolaanslag in je pijp.
ze uitkomst. Aangezien ik mijn pijp het liefst binnen rook zijn deze
dekseltjes in ongerede geraakt.
In de jaren 60 van de vorige eeuw had ik er twee, ze worden door
rookaanslag smerig en op de plek waar de twee "grijpertjes" in de
kop zitten ontstaat er geen koolaanslag in je pijp.
- furioza
- Contacteer:
Er zitten wel mooie op. Maar het lijkt mij wel dat je de juiste pijp moet hebben voor zo'n dekseltje. Of gewoon op zoek moet gaan naar zo'n pijp met dekseltje. Al zal dit een dure geschiedenis worden.
- Eliminator
- Moderator
Van dat soort kunstzinnige deksels kan ik niets zeggen, soms gebruik ik wel deze http://www.hetpijpenhuis.nl/index.php?i ... 30&lang=NL en die werken prima, moet er geen 'Haiyan' langs komen uiteraard, maar als je regelmatig buiten rookt en dat ook wil blijven doen bij een spatje regen of een beetje wind zijn ze prima.
Gebruik er wel een werkpaardje voor, het schijnt niet goed te zijn voor de ketelwand, ik spreek niet uit ervaring, maar er is voldoende ervaring hier op het forum aanwezig die mij heeft doen overtuigen daar niet de duurste pijp voor uit te zoeken.
Voorheen was dat al snel een goedkopere BB, of de falcon,...... maar sinds ik m'n eerste corncob heb aangeschaft zijn dat eigenlijk de vaste werkpaarden geworden, heb er nu enkele en die zijn perfect voor het ruwere werk, ze roken goed en kosten niks.
Gebruik er wel een werkpaardje voor, het schijnt niet goed te zijn voor de ketelwand, ik spreek niet uit ervaring, maar er is voldoende ervaring hier op het forum aanwezig die mij heeft doen overtuigen daar niet de duurste pijp voor uit te zoeken.
Voorheen was dat al snel een goedkopere BB, of de falcon,...... maar sinds ik m'n eerste corncob heb aangeschaft zijn dat eigenlijk de vaste werkpaarden geworden, heb er nu enkele en die zijn perfect voor het ruwere werk, ze roken goed en kosten niks.