Voor mij geheel nieuw, een forum....
Ik ben niet van facebooken en geen computermens. Ik denk zelfs dat ik de grootste digibeet ben die hier te vinden is. Maar heb vandaag toch de sprong gewaagd om mij "aan te sluiten" op dit forum.
Ik heb ook geen flauw idee waar dit verhaaltje terecht komt maar hoor vanzelf of ik goed zit.

20 jaar geleden ben ik begonnen met het roken van een pijp. Op advies van iemand omdat ik zo`n verschrikkelijk druk mannetje was dat het voor zeker mijn vrouw soms behoorlijk vermoeiend was ... Ik heb er inmiddels een stuk of 15 en de meeste allemaal in kleur. Vandaar ook "colourpipe".
Soms ben ik ook weleens een paar maanden en zelfs een paar jaar gestopt maar elke keer betrap ik mij er weer op dat dit voor mij toch echt een "zenmoment" is.
Omdat ik van nature dus behoorlijk druk ben en mezelf dwing om een rustmoment in te lassen is pijproken voor mij onontbeerlijk. Alhoewel ik met de jaren trouwens toch een stuk rustig begin te worden ( 51) maar hiervoor mijn pijpje niet zal laten staan.
Na heeel veel tabakken te hebben geprobeerd rook ik eigenlijk altijd Peterson Sunset Breeze. Soms stap ik over op iets anders maar kom elke keer weer op dit merk uit
Alleen de gelimiteerde Holiday Season 2012 van Peterson is mijn echte favoriet. Zeker in de nu korter wordende dagen of wel langere avonden en de aanloop naar december geeft me dit als Kerstfanaat een nog meer nostalgisch gevoel.
Helaas is deze maar tijdelijk te koop. Dus die paar blikken die er nog blijken te zijn koop ik dan als de beurs het toelaat want ze zijn behoorlijk prijzig.
Ik heb vandaag geïnformeerd naar de Holiday Season 2013 maar er is mij verteld dat deze in Nederland niet verkocht gaat worden. Weet iemand of dit inderdaad zo is, zo niet dan zou ik graag willen weten waar deze wel te koop is. Ik heb zelfs nog gemaild met Angela Fortune een dame die klaarblijkelijk bij Peterson in Ierland werkt.
Ik had haar gevraagd of het mogelijk is om de Holiday Season 2012 als reguliere tabak te gaan verkopen. Maar kreeg een paar dagen later keurig bericht dat dit dus niet het geval zal zijn. Alhoewel ik heb gelezen dat de Cutty Nut van Peterson, de Holiday Seasontabak van 2009 was.(?) Voor zover even deze info over mezelf. En het zal me echt benieuwen wat de eventuele reacties zullen zijn. In elk geval hoop ik dat ik regelmatig ook wat tips en info kan toepassen. Met vriendelijke groeten, en tot "forums".....