Eventjes kort voorstellen : mijn naam is Stefan en ik woon in het centrum van België. Geïnspireerd door de tv-serie James Herriot - Alle Schepsels groot en klein ben ik tijdens mijn studentenjaren (half jaren 80) begonnen met pijproken (zo, dus nu weet iedereen wat ik gestudeerd heb en wat ik in het dagelijkse leven doe). Na een rookstop van 1990 tot ergens 2001 ben ik er terug aan begonnen, tot lichtelijk ongenoegen van mijn echtgenote (maar ja, zo zijn er hier wel meer vrees ik). Of zoals onze oudste zoon (toen 6) aan zijn juf vertelde " Mijn papa pijpt graag, maar mijn mama vindt dat niet leuk want dat is heel ongezond " (sorry, dit zal de enige uitspraak zijn die niet echt strookt met de regels van het forum ...

De laatste tijd (mede onder invloed van dit forum) ben ik meer aandacht gaan besteden aan zowel de pijp als aan de tabak. Vroeger was het eerder zoiets als wijn bij het eten drinken, maar niet weten wat juist, of eender welke whisky als digestief (dit laatste is ook al geëvolueerd). Daarover later meer op de gepaste plaatsen.
Arwen is trouwens de naam van mijn Schotse Herdershond (idd, naar Arwen Avondster, Tolkien is ook nog zo een overblijfsel uit mijn studententijd ...)
Intussen aan allen een hartelijke groet