Hanno schreef:Thx Winslow collector
Ik moet zeggen dat net zoals mijn eerder geposte (en gekochte) Stanwell Collection Shape 172 het een model is wat mij erg aanspreekt!
Weet je wat over de kwaliteit?
You're welcome.
Helaas weet ik niets over de kwaliteit. Heb er zelf ook geen, dus geen eigen ervaringen.
Het merk Torben Dansk bestaat echter al vrij lang en zitten al iets van 40 jaren in het DanPipe assortiment. Gezien de prijsstelling van de pijpen (en dat is het enige waar ik momenteel vanuit kan gaan) zitten ze net onder Stanwell. Bij DanPipe kosten de TD's maximaal 7 tientjes en de Stanwell's zitten al gauw op een tientje meer.
Maar, als DanPipe zijn "huismerk" gewoon goed in de markt kan zetten, zullen ze voor dat tientje prijsverschil misschien kwalitatief NIET onder doen voor een Stanwell. De foto's in de DanPipe catalogus laten de TD's als eerlijke werkpaarden overkomen. Ze lijken me stevig gebouwd om tegen een stootje te kunnen en zullen zeker niet met de eerste de beste keer te heet roken doorbranden (al kan dat altijd gebeuren, ook bij dure pijpen, door een fout in het hout).
Ik zou zeggen als je die 50 of 70 euro, afhankelijk van welk model, ervoor over hebt: gewoon proberen. Volgens mij niets mis met die pijpen.