TORBEN DANSK

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Hanno

TORBEN DANSK

Bericht door Hanno »

Kon geen speciale topic vinden over dit onderwerp!?

Ik vond deze onderstaande pijp van Torben Dansk. Blijkbaar worden ze nu in Duitsland gemaakt naar Deens ontwerp?

Geweldig mooie pijp voor een zacht prijsje zou ik zeggen! Die Pfeifen von TORBEN DANSK

Afbeelding

Dit is de Knold Rustik.
Een pijproker is geen onruststoker

Ribbon

Re: TORBEN DANSK

Bericht door Ribbon »

Hanno schreef: Dit is de Knold Rustik.
Op 1 of andere manier vind ik de naam enorm goed bij dit model passen. :D
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Zeer mooie pijp, inderdaad. Ik ken het merk zelf niet.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Torben Dansk pijpen worden momenteel door Holger Frickert gemaakt. De eerste originelen zijn werden destijd voor het merk door Jes Chonowitsch en Jørn Mikke gemaakt. Het is een merk dat veel (voornamelijk) door DanPipe in Lauenburg wordt verkocht. Beetje hun huismerk, zeg maar.

Hanno

Bericht door Hanno »

Thx Winslow collector :D

Ik moet zeggen dat net zoals mijn eerder geposte (en gekochte) Stanwell Collection Shape 172 het een model is wat mij erg aanspreekt!

Weet je wat over de kwaliteit?
Een pijproker is geen onruststoker

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Hanno schreef:Thx Winslow collector :D

Ik moet zeggen dat net zoals mijn eerder geposte (en gekochte) Stanwell Collection Shape 172 het een model is wat mij erg aanspreekt!

Weet je wat over de kwaliteit?
You're welcome.

Helaas weet ik niets over de kwaliteit. Heb er zelf ook geen, dus geen eigen ervaringen.

Het merk Torben Dansk bestaat echter al vrij lang en zitten al iets van 40 jaren in het DanPipe assortiment. Gezien de prijsstelling van de pijpen (en dat is het enige waar ik momenteel vanuit kan gaan) zitten ze net onder Stanwell. Bij DanPipe kosten de TD's maximaal 7 tientjes en de Stanwell's zitten al gauw op een tientje meer.

Maar, als DanPipe zijn "huismerk" gewoon goed in de markt kan zetten, zullen ze voor dat tientje prijsverschil misschien kwalitatief NIET onder doen voor een Stanwell. De foto's in de DanPipe catalogus laten de TD's als eerlijke werkpaarden overkomen. Ze lijken me stevig gebouwd om tegen een stootje te kunnen en zullen zeker niet met de eerste de beste keer te heet roken doorbranden (al kan dat altijd gebeuren, ook bij dure pijpen, door een fout in het hout).

Ik zou zeggen als je die 50 of 70 euro, afhankelijk van welk model, ervoor over hebt: gewoon proberen. Volgens mij niets mis met die pijpen.

Bommel

Bericht door Bommel »

In "Die Catalog" van Danpipe, vallen mij die TD's altijd op.
Ruime range en op het opg mooi en goed afgewerkt.
Afbeelding

Plaats reactie