Jacob
-
Jacob
Beste pijprokers en geïnteresseerden van dit forum.
Bij deze wou ik me even voorstellen, ik ben al enkele weken geregistreerd op dit forum
maar, door ene Dolle Dries een goeie verhaaltjes schrijver hier ergens op het forum ben ik telkens
afgeleid en vergeten mij voor te stellen...bij deze dus.
Mijn naam is Jacob (Jaap) en sinds enkele weken na dagelijks enkele sigaretjes en af een toe een waterpijpje met kersen, drop etc. gras,
(No Drugs!!) heb ik toch de tabakspijp weer eens ter hand genomen en dat bevalt na jaren toch weer prima!!! Ook dankzij de site van Janneman!! Goeie tips, jonge!!
Mijn (werk) dagelijkse bezigheid is het proberen uit te voeren van de functie Servicemonteur bij een van de grootste bedrijven ter wereld en marktleider die voorziet in reinigingsmachines in ..de ..floorcare. Die van dat stoere Noormannetje, hehehe.
Helaas ben ik door een kleine operatie half april '13 in de onderrug, zogenaamde hernia L4/L5 al enkele maanden thuis en ondanks pijnstillers en therapieën ben ik nu weer aardig ter been maar nog niet geheel hersteld, en ja, dan heb je dus ineens gigantisch veel vrije tijd.
En dan? Tja, jezelf maar een beetje bezig houden met Scheepsmodelbouw, laptopje, beetje wandelen, hengelen etc.
En staat er in de schuur een mooi scheurrijzer naar me te knipogen, 1200cc'tjes en 115Nm koppel...jaaaah..
Helaas.. mag nog niet van mijn Therapeut...Grrrrrrrr!
Maar goed,..ik ben verder woonachtig..uh..ik woon dus gewoon als alleenstaande op Goeree Overflakkee (Oude Tonge)...aha..Zeeland dus...
...no no nonono!!
Is nog steeds het meest zuidelijke eiland van Zuid Holland, hehehe. Ach wat maakt het uit? Het is nu ook 1 gemeente dus..
Of het hierdoor beter wordt?? Geen idee? Net als de rest van Nederland ben ik bang voor...crissis!!?!
Zo, heb even mijn drie maal daagse diclofenacje naar binnen gespoeld en het wordt weer tijd voor een van de dagelijkse wandelingetjes.
Zit alweer te lang en dat ga je dan dus best wel weer voelen in mijn sodemieterrrrr.
Het is in ieder geval prettig om met jullie kennis te maken!!
Veel Paf plezier!
Groeten Jacob.
Bij deze wou ik me even voorstellen, ik ben al enkele weken geregistreerd op dit forum
maar, door ene Dolle Dries een goeie verhaaltjes schrijver hier ergens op het forum ben ik telkens
afgeleid en vergeten mij voor te stellen...bij deze dus.
Mijn naam is Jacob (Jaap) en sinds enkele weken na dagelijks enkele sigaretjes en af een toe een waterpijpje met kersen, drop etc. gras,
(No Drugs!!) heb ik toch de tabakspijp weer eens ter hand genomen en dat bevalt na jaren toch weer prima!!! Ook dankzij de site van Janneman!! Goeie tips, jonge!!
Mijn (werk) dagelijkse bezigheid is het proberen uit te voeren van de functie Servicemonteur bij een van de grootste bedrijven ter wereld en marktleider die voorziet in reinigingsmachines in ..de ..floorcare. Die van dat stoere Noormannetje, hehehe.
Helaas ben ik door een kleine operatie half april '13 in de onderrug, zogenaamde hernia L4/L5 al enkele maanden thuis en ondanks pijnstillers en therapieën ben ik nu weer aardig ter been maar nog niet geheel hersteld, en ja, dan heb je dus ineens gigantisch veel vrije tijd.
En dan? Tja, jezelf maar een beetje bezig houden met Scheepsmodelbouw, laptopje, beetje wandelen, hengelen etc.
En staat er in de schuur een mooi scheurrijzer naar me te knipogen, 1200cc'tjes en 115Nm koppel...jaaaah..
Helaas.. mag nog niet van mijn Therapeut...Grrrrrrrr!
Maar goed,..ik ben verder woonachtig..uh..ik woon dus gewoon als alleenstaande op Goeree Overflakkee (Oude Tonge)...aha..Zeeland dus...
...no no nonono!!
Is nog steeds het meest zuidelijke eiland van Zuid Holland, hehehe. Ach wat maakt het uit? Het is nu ook 1 gemeente dus..
Of het hierdoor beter wordt?? Geen idee? Net als de rest van Nederland ben ik bang voor...crissis!!?!
Zo, heb even mijn drie maal daagse diclofenacje naar binnen gespoeld en het wordt weer tijd voor een van de dagelijkse wandelingetjes.
Zit alweer te lang en dat ga je dan dus best wel weer voelen in mijn sodemieterrrrr.
Het is in ieder geval prettig om met jullie kennis te maken!!
Veel Paf plezier!
Groeten Jacob.
Laatst gewijzigd door Eliminator op 13 jul 2013 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topicnaam gewijzigd in gebruikersnaam
Reden: Topicnaam gewijzigd in gebruikersnaam
Lid van de Terminus-club.
Aan alles zit een eind....behalve aan een worst...??
Die heeft er twee........
- Dolledokus
Re: Bij deze even voorstellen...
Nou, dan zal ik ook maar de eerste zijn die je hier welkom heet.
Uiteraard mijn oprechte excuses aan iedereen voor het lang bezig houden van Jacobus, lol!!
Veel herkenbaar in je verhaal overigens. Maar hier zit je op de goeie plek.
Doe lekker kalm aan met die rug van je, spaar em zoveel je kunt voor het erger word. Weet er helaas alles van. Ach, zolang je de goede moed hoog houd zit je wel snor hoor
Wees vooral van harte welkom hier kerel. lees je lekker suf, maar dat heb je dus al flink gedaan
Welkom!
Uiteraard mijn oprechte excuses aan iedereen voor het lang bezig houden van Jacobus, lol!!

Veel herkenbaar in je verhaal overigens. Maar hier zit je op de goeie plek.
Doe lekker kalm aan met die rug van je, spaar em zoveel je kunt voor het erger word. Weet er helaas alles van. Ach, zolang je de goede moed hoog houd zit je wel snor hoor

Wees vooral van harte welkom hier kerel. lees je lekker suf, maar dat heb je dus al flink gedaan

Welkom!
Groet Dries,
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist

- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Re: Bij deze even voorstellen...
Welkom en veel plezier alhier!!
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- Eliminator
- Moderator
-
Re: Jacob
Beste pupenrokertjes,
Ten eerste dank voor de welkomst woorden tot nu toe!!
Er was al iemand die dacht dat ik een familielid van de Dolledokus bent..is...was...?
Maar neen, tenminste niet dat ik weet..misschien in een vorig leven?
Dat kan ik me dus niet herinneren, tja, heb een slecht kort termijn geheugen.
Maar ik vind het stiekum toch wel een complimentje, tering wat kan die Dolle mooie verhalen
schrijven, zeer boeiend dus. En ik volg deze met volle teugen aan mijn puupje.
Nou, daar kan ik dus noooooit tegenop en dat hoeft toch ook niet?
Maar goed, wordt wel vaker een droogkloot genoemd en dat kan ook bijna niet anders
als je alweer bijna drie jaar vrijgezel(lig) bent. Een kapotte rug maar een hele sterke rechterarm, hahaha.
Maar goed dat heeft ook weer een voordeel tja, ieder nadeel heeft een voordeel.
Jammer, zit een beetje op de bodem van mijn puupje te snorkelen...
Helaas, was weer een lekker rokertje maar wat gaat dat snel...pfffffff.
Ga nog eens even kijken of die Dolle nog wat geschreven heeft.
Dank en allen nog een fijne avond!
Groeten Jacob.
Ten eerste dank voor de welkomst woorden tot nu toe!!
Er was al iemand die dacht dat ik een familielid van de Dolledokus bent..is...was...?
Maar neen, tenminste niet dat ik weet..misschien in een vorig leven?
Dat kan ik me dus niet herinneren, tja, heb een slecht kort termijn geheugen.
Maar ik vind het stiekum toch wel een complimentje, tering wat kan die Dolle mooie verhalen
schrijven, zeer boeiend dus. En ik volg deze met volle teugen aan mijn puupje.
Nou, daar kan ik dus noooooit tegenop en dat hoeft toch ook niet?
Maar goed, wordt wel vaker een droogkloot genoemd en dat kan ook bijna niet anders
als je alweer bijna drie jaar vrijgezel(lig) bent. Een kapotte rug maar een hele sterke rechterarm, hahaha.
Maar goed dat heeft ook weer een voordeel tja, ieder nadeel heeft een voordeel.
Jammer, zit een beetje op de bodem van mijn puupje te snorkelen...
Helaas, was weer een lekker rokertje maar wat gaat dat snel...pfffffff.
Groeten Jacob.
- Dr. Jefferson
Welkom
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie

http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen
- Dolledokus
Jacob schreef: Helaas, was weer een lekker rokertje maar wat gaat dat snel...pfffffff.
Groeten Jacob.
Heb je ze zo snel op Cobusmans, of vliegt de tijd when having fun?

Is overigens een goeie reminder, zal daar eens voor gaan zitten, word wel weer eens tijd.
Ook nog een fijne avond gewenst en laat em smaken. Zal eens wat smakelijks schrijven. mag wel lukken met de Memoris of Tuscany erin

Groet Dries,

-
Welkom.
-
Hallo Dries,
Tja, eigenlijk ben ik een herintreder is misschien wel 20 jaar geleden dat ik mijn laatste pijpje gerookt heb tot voor kort.
Mijn jongste broer had ergens in een verloren kastje een oud tabakspijpje van mij gevonden uit de tijd van weleer.
Dus ik een pakje Mac Baren Vannila Toffee Cream gekocht..hmmmm wat snuffeld die heerlijk.
Goed ik het oude pijpje op mijn manier gestopt en ik neem een haal...? HUH? Nog eens proberen...
Godgloeiende gloeiende (en het ging plots regenen, grauwe wolken trokken aan de lucht) helaas...
Het kleine tabaks pijpje zat zo verstopt als de metro in China...(?) Geen trekken aan dus.. nou niet zeuren dus effe een ijzerdraadje er door heen prikken en paffen maar...helaas Murphy was weer eens op visite hier en kreeg de verstopping er niet uit.
Met een sierlijke boog wat geraas en wat toewensingen van hele dodelijke ziektes gaf ik het na anderhalf uur peuteren op.
Einde nostalchies pijpje.. maar goed nu zat ik toch met een pakje pijptabak en een ongelooflijke drang om daar op gepaste wijze de vlam in te steken...hmmm...merde, wat nu..? Dus hup de stoute schoenen snel aan...en weer uit want de linkse zat aan de rechtse voet..
Ik weet niet wat die pijnstillers voor bijwerkingen hebben maar.....
Ik naar een tabaks winkeltje hier in de buurt en een pijpje gekocht zag er wel leuk uit. lag goed in de hand en volgens mij is het ook modelletje biljart ofzo, hehehe. Gezien in het pijpenboek van dhr. Janneman. Meteen een driepootje en ragertjes (die witte) erbij gekocht.
Nou, thuis gekomen meteen maar even uitproberen..hmmm eerst toch nog maar effe die flaptop aan zo effe naar de site van Janneman deze was snel gevonden, die staat al onder mijn favorieten net als dit forum.
Zo alles klaar gelegd en nog even snuffelen aan dat pakje Toffee..hmmmm.
Daarna relaxed volgens Jans..voorbeeld en voorzichtig de vlam erin.....hmmm, smaakt toch iets anders als dat het ruikt.
had ik die pijp (een Jean Claude) misschien toch eerst in moeten roken? maar volgens die tabaks dealer was dat toch niet nodig?
Maar na een paar pufjes begon het toch wel lekker te smaken, beetje zwarte peper op de tong maar goed..voor herhaling vatbaar dus.
Hou wel van een beetje pittig, doe zelfs nog sambal op mijn boterham met hagelslag...nee hoor, geintje, hehehe.
Enzo is mijn avontuur in pijp en tabaksland wederom na vele jaren weer begonnen.
Weet niet of die pijp een hele goeie is(?) koste me bijna €50,- maar het dingetje rookt best wel lekker voor mijn doen als herintredend pijproker heb daarbij nog een goedkoop pijpje gekocht voor een tientje (MORO Real Briar) een goedkoop dingetje maar rookt wel fijn tijdens het vissen enzo. Heb inmiddels enkele tabakjes in huis gehaald nl. Kentucky Bird Flowers en Voortrekker die laatste meng ik dan nog wel eens met drum menthol shag en dat smaakt best wel lekker. Helaas hebben ze hier in de buurt niet veel keuze qua tabak dus moet ik mijn heil zoeken op het wereld wijde web. Zou gaarne wat samples proberen maar weet niet hoe ik hier aan kan komen, voor niets gaat de zon onder want morgen moet hij toch weer op, dus wie kan mij helpen aan een adresje waar ik deze samples kan verkrijgen uiteraard tegen betaling natuurlijk.
Bij voorbaat dank voor de tips!!
De rust voor dadelijk.
Groeten Jacob.
Tja, eigenlijk ben ik een herintreder is misschien wel 20 jaar geleden dat ik mijn laatste pijpje gerookt heb tot voor kort.
Mijn jongste broer had ergens in een verloren kastje een oud tabakspijpje van mij gevonden uit de tijd van weleer.
Dus ik een pakje Mac Baren Vannila Toffee Cream gekocht..hmmmm wat snuffeld die heerlijk.
Goed ik het oude pijpje op mijn manier gestopt en ik neem een haal...? HUH? Nog eens proberen...
Godgloeiende gloeiende (en het ging plots regenen, grauwe wolken trokken aan de lucht) helaas...
Het kleine tabaks pijpje zat zo verstopt als de metro in China...(?) Geen trekken aan dus.. nou niet zeuren dus effe een ijzerdraadje er door heen prikken en paffen maar...helaas Murphy was weer eens op visite hier en kreeg de verstopping er niet uit.
Met een sierlijke boog wat geraas en wat toewensingen van hele dodelijke ziektes gaf ik het na anderhalf uur peuteren op.
Einde nostalchies pijpje.. maar goed nu zat ik toch met een pakje pijptabak en een ongelooflijke drang om daar op gepaste wijze de vlam in te steken...hmmm...merde, wat nu..? Dus hup de stoute schoenen snel aan...en weer uit want de linkse zat aan de rechtse voet..
Ik weet niet wat die pijnstillers voor bijwerkingen hebben maar.....
Ik naar een tabaks winkeltje hier in de buurt en een pijpje gekocht zag er wel leuk uit. lag goed in de hand en volgens mij is het ook modelletje biljart ofzo, hehehe. Gezien in het pijpenboek van dhr. Janneman. Meteen een driepootje en ragertjes (die witte) erbij gekocht.
Nou, thuis gekomen meteen maar even uitproberen..hmmm eerst toch nog maar effe die flaptop aan zo effe naar de site van Janneman deze was snel gevonden, die staat al onder mijn favorieten net als dit forum.
Zo alles klaar gelegd en nog even snuffelen aan dat pakje Toffee..hmmmm.
Daarna relaxed volgens Jans..voorbeeld en voorzichtig de vlam erin.....hmmm, smaakt toch iets anders als dat het ruikt.
had ik die pijp (een Jean Claude) misschien toch eerst in moeten roken? maar volgens die tabaks dealer was dat toch niet nodig?
Maar na een paar pufjes begon het toch wel lekker te smaken, beetje zwarte peper op de tong maar goed..voor herhaling vatbaar dus.
Hou wel van een beetje pittig, doe zelfs nog sambal op mijn boterham met hagelslag...nee hoor, geintje, hehehe.
Enzo is mijn avontuur in pijp en tabaksland wederom na vele jaren weer begonnen.
Weet niet of die pijp een hele goeie is(?) koste me bijna €50,- maar het dingetje rookt best wel lekker voor mijn doen als herintredend pijproker heb daarbij nog een goedkoop pijpje gekocht voor een tientje (MORO Real Briar) een goedkoop dingetje maar rookt wel fijn tijdens het vissen enzo. Heb inmiddels enkele tabakjes in huis gehaald nl. Kentucky Bird Flowers en Voortrekker die laatste meng ik dan nog wel eens met drum menthol shag en dat smaakt best wel lekker. Helaas hebben ze hier in de buurt niet veel keuze qua tabak dus moet ik mijn heil zoeken op het wereld wijde web. Zou gaarne wat samples proberen maar weet niet hoe ik hier aan kan komen, voor niets gaat de zon onder want morgen moet hij toch weer op, dus wie kan mij helpen aan een adresje waar ik deze samples kan verkrijgen uiteraard tegen betaling natuurlijk.
Bij voorbaat dank voor de tips!!
De rust voor dadelijk.
Groeten Jacob.

- Eliminator
- Moderator
Beste Jacob,
no offence, maar binnen de enkele posts die je hier achtergelaten hebt zie ik al wat ziekten en verwensingen voorbij komen, of ze al over de grens van het toelaatbare gaan laat ik graag in het midden, graag wil ik dit wel in de kiem smoren om erger te voorkomen en je bij deze willen verzoeken dergelijke uitlatingen ietwat te nuanceren.
no offence, maar binnen de enkele posts die je hier achtergelaten hebt zie ik al wat ziekten en verwensingen voorbij komen, of ze al over de grens van het toelaatbare gaan laat ik graag in het midden, graag wil ik dit wel in de kiem smoren om erger te voorkomen en je bij deze willen verzoeken dergelijke uitlatingen ietwat te nuanceren.
- lestat
En nog een warm welkom
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
-
Beste Eliminator,Eliminator schreef:Beste Jacob,
Ondanks dat ik mij heb mee laten voeren door de Dolle zijn prachtige verhalen waar hier en daar ook wel eens een niet christelijke uitdrukking in valt te vernemen etc. Zal ik mij bij deze vanaf nu wat langs de zijlijn gaan begeven en of wat genuanceerder gaan uiten.
Niets ten nadele van Dhr. Dolle (Dries) ga zo door met jouw prachtige verhalen dan kunnen we daar in ieder geval wel van genieten onder het genot van een heerlijk pijpje.
Voor diegene die zich benadeelt of veroordeeld voelen mijn excuses.
Met vriendelijke groet,
Jacob.
- janneman
- Contacteer:
En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Eliminator
- Moderator
Even goede vrienden Jacob, no worries, maar ook voor de gelovigen onder ons (waar ik er overigens geen een van ben, maar dat terzijde) moet dit forum een welkome plaats zijn zeg maar.
Voor wat betreft de posts van Dolle moet ik toegeven (shoot me) dat ik de verhalen die hij in het bos mee maakt al een tijdje niet meer lees, mensenkinderen wat zijn die lang
maar ook aan Dolle dan bij deze het verzoek daar een beetje op te letten, thanks alvast !
Voor wat betreft de posts van Dolle moet ik toegeven (shoot me) dat ik de verhalen die hij in het bos mee maakt al een tijdje niet meer lees, mensenkinderen wat zijn die lang

- The_Undertaker
- Administrator
Hartelijk welkom!
Aan de mods: moeten we onderhand niet voorkomen dat er nog meer lang-van-stof mensen erbij komen?
2 hebben we er nu, die érg lang van stof zijn, da's wel genoeg toch? 
Aan de mods: moeten we onderhand niet voorkomen dat er nog meer lang-van-stof mensen erbij komen?

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Robert
- Contacteer:
- Kees Flake
-
Heren!
Goedemorgen! Nogmaals dank voor de welkomst woorden.
Bij deze nogmaals mijn vraag...
Wie van de heren/dames kan mij vertellen hoe ik aan tabaks samples kan komen?
Of staat er ergens op het forum iets daarover? Maar waar?
Ik vind het een beetje zonde van de centjes om complete pakjes op busjes te kopen met het risico
dat het niet te pruimen is. Uh.. roken is.
Allen nog een fijne zondag en alvast bedankt voor de info!
Gr. Jacob.
Goedemorgen! Nogmaals dank voor de welkomst woorden.
Bij deze nogmaals mijn vraag...
Wie van de heren/dames kan mij vertellen hoe ik aan tabaks samples kan komen?
Of staat er ergens op het forum iets daarover? Maar waar?
Ik vind het een beetje zonde van de centjes om complete pakjes op busjes te kopen met het risico
dat het niet te pruimen is. Uh.. roken is.
Allen nog een fijne zondag en alvast bedankt voor de info!
Gr. Jacob.

- Eliminator
- Moderator
Als je iets op het oog hebt kun je altijd hier http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic ... sampleruil een verzoekje plaatsen, veel kans dat er dan wel iemand in wil springen.
-
Hartelijk dank voor de tip!Eliminator schreef:Als je iets op het oog hebt kun je altijd hier http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic ... sampleruil een verzoekje plaatsen, veel kans dat er dan wel iemand in wil springen.
Groeten Jacob.
- Ribbon
Hey, een Flakeeënaar
. Das buutegeweun
En nog wel uit Oude Tonge, het dorp waar ik de eerste 20 jaar van mijn leven doorbracht.
Van harte welkom.

En nog wel uit Oude Tonge, het dorp waar ik de eerste 20 jaar van mijn leven doorbracht.
Van harte welkom.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
-
Hallo Robb,Robb schreef:Hey, een Flakeeënaar. Das buutegeweun
![]()
Van harte welkom.
Misschien ken ik joe wel??
Weun bijna m'n hele leven al in Ouwe Tonge en alweer bina vuuftig jear oud.
Nou jaa, pas negenen veertig geworruh.
Klein wereltie eej!!
Groetjes Jacob!!
- St Patrick