Na enkele weken te hebben meegelezen heb ik me aangemeld. Ik ben Roy en ik woon in de achterhoek. Met mijn 26 jaar zit ik in de wat jongere categorie.
Ik ben hier terecht gekomen (en op het idee pijp te gaan roken) door een ander lid van hier. Ik heb nog maar 1,5 pijp gerookt na de filmpjes van Janneman uitvoerig te hebben bekeken, maar ik neem er nog niet echt de tijd voor. Dat is mijn handicap.
Heb ooit eerder een pijp gerookt met zware shag er in voor een toneelact. Daar kreeg hem eerst niet aan de gang, later wel. Alleen is dat al 7 jaar geleden. Deze pijp heb ik helaas niet meer. Vorig jaar ben ik verhuisd en heb ik hem bij mijn ouders achter gelaten en waar die toen is gebleven?? Het was er een van mijn vader. De reden dat ik het achterliet was dat ik al 4,5 jaar gestopt was met roken. Nu ongeveer 5 jaar. Veel shag (Van Nelle Export) en redelijk wat sigaren (meestal oud kampen sigaartjes of corona's) heb ik verbrand toen ik besloot dat het mooi geweest was.
Maar toch.... de pijp begint mijn interesse te wekken. Zeker nadat ik 2 pijpen vond in het bureau van mijn oma. Deze waren van mijn opa geweest. Na tabaksrecensies gelezen te hebben heb ik een pouch Neptune gekocht.

De linker is een HSB-Bruyere. De rechter een Eagle. Deze bleek lek te zijn, maar met een elastiekje onder de ketel issie dicht. De kunststof ring is weg. Ik heb de koollaag wat bijgeschuurd en een prop keukenpapier in de koppen gefrommeld en met Alcohol (Kruidvat 96%) doordrenkt. De metalen mesjes die er in zaten heb ik weggehaald, schoongemaakt maar niet meer teruggezet. Na een nacht trekken en een half zakje pijpenragers had ik ze schoon. De HSB heeft een flinke kop. Die heb ik nog niet gerookt. Dan zit ik zo 2 uur buiten

Ik hoop hier veel te kunnen leren, maar mijn vorderingen gaan niet zo snel op dit gebied.