Realistische kunstschilder en schrijver geboren midden in de prachtige polder van Rilland-Bath (Zeeland)
In 1966 verhuisd naar West Brabant. Nu ook woonachtig in de buurt van Landerd in het oosten van het land, daar vertoef ik een groot deel van het jaar.
Tja sigaren en pijproken, vroeger zo gewoon en ik ben er mee opgegroeid de heerlijke geur van Sigaren en Pijptabak.
Later had je ook Karamel tabak, vind ik erg lekker ruiken als derde partij , maar niet om het zelf te roken.

In 1993 gestopt met het roken van sigaretten, het over de longen roken bracht mij veel benauwdheid. Dus wegens adem tekort gedwongen te stoppen met sigaretten.
Dat stoppen had mij in 1 jaar een 25kg extra lichaams gewicht aangezet.
Ik wist toen der tijd niet dat je Sigaren en Pijp niet over de longen rookte, vroeger rookte ik wel eens pijp en sigaren, maar over de longen, blijkt later dat het daar niet voor bestemd is, zowel Pijptabak als Sigaren rookt met al 1000 jaar niet over de longen, het is puur een smaak beleving!
De sigaren vooral uit landen rondom Cuba, vind ik super lekker, daar kunnen voor mij persoonlijk de NL sigaren helaas niet tegenop, maar dat is echt persoonlijk!
Maar het roken van Pijptabak bleef mij toch trekken, sommige vinden het een heel gepruts , om heel die tijd die pijp brandende te houden, maar mij geeft dat n u juist rust.
Afijn, nu alleen nog de tabak zien te vinden die in de buurt komt van de sigaren smaak.