Een pijpenmaker uit Oostenrijk. Ik kwam hem tegen op een duits pijpenmakersforum. Buiten de klassieke modellen maakt hij ook ware kunstwerken. De prijzen van die kunstwerken liggen op en zelfs boven Dunhill-niveau. De afgebeelde Calabash kost bijvoorbeeld 1100,= euro......
http://www.zenz-pipes.com/index.html
Zenz pipes
Zenz pipes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- St Patrick
Re: Zenz pipes
Hoewel ik een fan ben van klassiek modellen vind ik dit persoonlijk nix... Sommige zijn bijzonder maar niet echt mijn ding.

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- MfOx
Deze zijn ook niet naar mijn smaak, maar wel bijzondere pijpen. Op zijn site staan echter wel, naar mijn smaak, mooie pijpen.
- Sidekickelvis
Vind die Calabash wel errug gaaf hoor!!! Niet 1100 euro gaaf, maar wel errug gaaf!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- jarnogab
Ik vind ze wel knap, een aantal van die pijpen. Helaas niet zo budgetvriendelijk.
Groeten,
jarnogab
jarnogab
- St Patrick
Ik heb van het weekend nog even goed deze website bekeken en sommige exemplaren zien er heel goed uit. De prijzen worden er, naarmate ik de exemplaren mooier vind, niet echt beter op...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Mus
Ik ben zelf een liefhebber van wat meer ingetogen ontwerpen, maar dat deze man verstand heeft van de bewerking van bruyère en het hem niet aan originaliteit ontbreekt kan niet ontkend worden!
♦ Mijn pijpen ♦ Mijn tabak ♦
- Bommel
Die beleving had ik ook.St Patrick schreef:Ik heb van het weekend nog even goed deze website bekeken en sommige exemplaren zien er heel goed uit. De prijzen worden er, naarmate ik de exemplaren mooier vind, niet echt beter op...![]()
Ik blijf dan ook bij de merken die voor mij financieel wel haal zijn. ( mandjes pijpen