Soren Refbjerg Rasmussen

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Laafke

Soren Refbjerg Rasmussen

Bericht door Laafke »

(Door de o moet een streepje....)

Soren begon in 1969 een pijpen fabriek waar 8-12 man werkzaam waren. Onder de naam Soren werden uitsluitend pijpen van topkwaliteit verkocht. Men kan hem tot de groten onder de deense pijpenmakers rekenen. Volgens pipedia zijn er meer dan 1.000.000 pijpen onder zijn naam verkocht.
Vandaag de dag werkt hij alleen. Volgens Rainer Barbi gebruikt hij alleen het beste hout uit Corsica. Hij accepteert kleine foutjes in het hout maar zal nooit kit gebruiken. Hij kent slechts één gradatie: Straight Grain. Hij gebruikt decoratie zoals exotisch hout en metalen ringen.
Als second mark (ik weet hoe dat in het nederlands heet) is er Danbark.
Ik was aan het rondneuzen op internet en daar kwam ik een bijzonder mooie Pickaxe van Danbark tegen.
Daar ik al vaker zaken met de eigenaar(die ook lid was van ons forum) had gedaan, was de deal gauw gemaakt.
Het is geen pijp die je achteloos in je mondhoek hangt, hij vraagt echt je aandacht. Maar ik ben zelden zo'n mooi exemplaar van dit model tegengekomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Oscar Lucite

Re: Soren Refbjerg Rasmussen

Bericht door Oscar Lucite »

Dat is werkelijk een bloedmooie pijp, laafke! Ik vermoed dat je daarmee met je toptabak op een rustig plekje gaat zitten en niet wenst te worden gestoord tot er slechts een hoopje fijne, grijze as op de bodem van de ketel ligt.
Hartelijke groet van Oscar

Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse

Plaats reactie