Het totaal aan pijpen weet ik eerlijk gezegd zo even niet uit het hoofd. Grof gokken zal een pijp of 30 zijn denk ik.
Er hangen er ook een hoop die er voor de leuk hangen en voor de mooi. Nog opknappers en zo. Maar ik gok dat ik een pijp of 12 heb die regelmatig gerookt worden. Daarvan zijn er 6 een Terminus en daar is een 7e bijgekomen. (Thanks to Nekker!) Dus dat zullen er dan al 7 zijn over een tijdje. Heb er nog werk aan, maar als dat gedaan is gaat die er vrolijk tussen

En die Terminuskes worden hier het meeste gerookt eigenlijk. Daarnaast nog de Pott van Brog die gerookt word, de Church van Brog word gerookt, de pijp die ik van Metal Tommy heb word hier gerookt. Euhm...de Corncob die ik kreeg van Robbie-san (Thanks Rob!) die roken we regelmatig, de Big Ben van Godfrey word in het hok veelvuldig opgestoken en de Eyro Perfect ook wel. Maar toch over het algemeen een pijp of 8 die hier echt veelvuldig gerookt worden.
Het roken zelf is weer geheel anders. Er zijn dagen dan rook ik er maar 1. Soms geen zelfs. Maar ik heb ook dagen dan paf ik er wel 5 of meer.
Zoals gisteren bijvoorbeeld. Lekker de Terminus in de hens gezet met lekkernijen erin. En omdat ik mijn geliefde tabak weer heb, heb ik die dus wat overdreven zitten roken gisteren. (heb een lekker tongetje hahah!) En dan gaat de stoomboot volop in werking en op volle kracht vooruit!

Groet Dries,
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist