The Brair Cigar (pijp)

Alles over de pijp zelf...
Immler

The Brair Cigar (pijp)

Bericht door Immler »

De heren pijpenmaker hebben weer iets nieuws:

The Brair Cigar
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het helemaal niets vanwege de vage inschroef as cone.
Voor de liefhebber 120 euro bij Alpascia.com
Afbeelding

antonius

Re: The Brair Cigar (pijp)

Bericht door antonius »

een klein beetje het zelfde als de vauen zeppelin
Afbeelding
het is de onderste met de zwarte opberg case

gr antonius
Laatst gewijzigd door antonius op 15 sep 2012 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Immler

Bericht door Immler »

Schoot mij ook gelijk in het hoofd maar dat is tenminste een soort van pijp met een historische achtergrond (moet nog in mijn verzameling)
Deze doet mij meer denken aan een soort van klapsigaar van de feestwinkel.
Afbeelding

Pieter

Bericht door Pieter »

Ja, dit ook gezien. En dan gelijk gaat die Amerikaan er allemaal patenten op aanvragen terwijl het gewoon al jaaaaren bestaat.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

metaltommy

Bericht door metaltommy »

Laatst gewijzigd door Bart Iron op 13 sep 2012 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast=filmpje kijken
Groet,
Tom

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Ik kende het niet, maar ik vind er niets aan. Doe mij maar een pijp die lijkt op een pijp.
Groeten,
jarnogab

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Deed mij ook direct denken aan een zeppelin, geen vorm die ik ambieer, toch ben ik erg nieuwsgierig hoe zo'n gevaarte rookt !
Afbeelding

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

De zeppelin vind ik persoonlijk maar niets, maar deze heeft dacht ik wel een tabakskamer die verticaal loopt zoals een normale pijp, nietwaar?

De briar cigar heeft wel iets vind ik, al vraag ik me af hoe zo'n horizontale kamer rookt. Nu, bij een horn model loopt de kamer ook vrij horizontaal en daar heb ik toch nog nooit slechte dingen over gehoord.
Hoewel ik sommige cigar afwerkingen erg mooi vind, vind ik het voornamelijk wel erg vreemd dat hij een patent zou kunnen nemen op zoiets...
Dan zou je in principe ook op een gewone billiard een patent kunnen nemen en mag er niemand nog 2 gaten boren in een blok bruyere en er een stuk plastic insteken :-s
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Eliminator
Moderator

Heb ooit eens zo'n zeppelin in m'n handen gehad (iemand van het forum had er één, weet even niet meer zo 1, 2, 3 wie) maar ook daarbij loopt de tabakskamer horizontaal volgens mij, juist daarom de nieuwsgierigheid hoe zo'n ding rookt,....
Afbeelding

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

Vindhetmaarniks! :cry:

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Immler schreef:De heren pijpenmaker hebben weer iets nieuws:

The Brair Cigar

Ik vind het helemaal niets vanwege de vage inschroef as cone.
Voor de liefhebber 120 euro bij Alpascia.com
Ter info, die vreemde inschroef as dient enkel als afsluiter van de kamer, die verwijder ke voor het roken. Het doel daarvan is je de mogelijkheid geven om een volle pijp probleemloos mee te kunnen nemen.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Burrey

Bericht door Burrey »

Waarom zou je een pijp willen roken die op een sigaar lijkt? Krijgen we straks ook pijpvormige sigaren?

Een belediging voor de edele kunst van het pijproken! :lol:

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Burrey schreef:Waarom zou je een pijp willen roken die op een sigaar lijkt?
=D>

dewitte

Bericht door dewitte »

Vind het wel mooi gemaakt, maar ik zie de toegevoegde waarde niet. Ofwel rook je een pijp ofwel rook je een sigaar. Toch is het op zich een knap uitgevoerd werkje.

Pieter

Bericht door Pieter »

Burrey schreef:Waarom zou je een pijp willen roken die op een sigaar lijkt? Krijgen we straks ook pijpvormige sigaren?

Oh die bestaan al lang.

Afbeelding
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Eliminator
Moderator

:lol: LOL, is dat knap photoshop werk of bestaat dit echt ? Moet niet gekker worden !
Afbeelding

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

De Zeppelin heb ik in het echt mogen aanschouwen en dat is echt een hele mooie pijp. Het heeft 3 dingen: uitstraling, klasse en een thema.
Die nep sigaar heeft maar één ding: een hoog fopwinkelgehalte!

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Bart Iron schreef:De Zeppelin heb ik in het echt mogen aanschouwen en dat is echt een hele mooie pijp. Het heeft 3 dingen: uitstraling, klasse en een thema.
Die nep sigaar heeft maar één ding: een hoog fopwinkelgehalte!
Goed gezien, Bart. Ieder zijn meug natuurlijk, maar Vauen's Zeppelin wint het op alle drie punten makkelijk van dit apparaat.

Pitoe [*RIP*]

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

ik vind het ook maar iets lelijk ... ik zou het ook nooit roken.

Die pijpenmaker zou zich beter bij pijpen houden (http://www.morganpipes.com). Er zitten er een paar zeer mooie tussen. Je zal maar bekend worden als maker van zo'n fopsigaar :oops:

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

Er zitten zeker een paar mooie bij! Maar ook een paar gedrochten.
Dat siert hem dan weer wel, dat hij het experiment niet uit de weg gaat.
Wel jammer dat ie dan met een sigaar op de proppen komt, als hij meer in zijn mars heeft.

Burrey

Bericht door Burrey »

Pieter schreef:
Burrey schreef:Waarom zou je een pijp willen roken die op een sigaar lijkt? Krijgen we straks ook pijpvormige sigaren?

Oh die bestaan al lang.
:shock:

Daar past maar één woord bij, vrij geciteerd van Jiskefet: "Rrrrrraaaarrrrrrr!".

antonius

Bericht door antonius »

ik rook de zeppelin van vauen regelmatig,ideaal voor een korte rook sessie in een pauze of onderweg.
je kunt hem zo in je zak steken zonder dat de tabak eruit valt in je zak.
ook na het roken of als je even naar binnen moet daar waar je niet mag roken stop je hem gewoon in je zak zonder dat de as eruit valt.
de vauen heeft ook nog een 9 mm filter dus voor mij onderweg ideaal.
okee het ziet er uit als een sigaar maar de vormgeveing van de zeppelin is wel erg mooi en apart met een mooie nervatuur.
hij rookt als een bruyere pijp omdat het ook van bruyere is gemaakt.
vonken of as vallen er niet uit dus je shirts blijven brandgaten vrij.
de een vindt hem leuk of apart de ander foei lelijk,tussen optie is er niet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gr antonius

Laafke205

The Briar Cigar

Bericht door Laafke205 »

The Briar Cigar. (8-6-2014)

Nadat mijn oog al wel een maal of tien, of meer want iedere zondag komt de nieuwsbrief, werd mijn nieuwsgierigheid toch wel een beetje gewekt.
Ik vergeleek hem in eerste instantie met de Zeppelin van Vauen maar heb dat los moeten laten want ik kan geen tekening vinden die het innerlijk van de Vauen blootlegt Maar op de site van Morgan (en er is een
FB pagina voor vragen en nieuws etc, hij heeft een stukje over zichzelf in Pipedia geschreven en ja daar kun je natuurlijk op 2 manieren naar kijken...maar goed) staat een tekening van het inwendige van de sigaar.
En dat mis ik een beetje bij Vauen....het zou mooi zijn als ze het principe van de Zeppelin (nog) eens zouden uitleggen. Want heden ten dage heb ik nog steeds geen Zeppelin terwijl ik wel een fan ben van het het model.
Een foto waar de sigarenpijp in de twee versies staat afgebeeld

Afbeelding

Afbeelding

Eronder staat een tekening van het innerlijk van de sigaar. De tabaksrook gaat vanuit de tabakskamer, via het welbekende Calabash systeem( ongeveer hetzelfdeprincipe als de Neatpipe)
de pijp uit en dat zou zorgen voor een koelere rook.
Afbeelding

Een van voordelen vind ik ook: als je je gerustificeerde versie neemt dan lijkt het net of je een sigaar rookt. Neem je het kostenplaatje in acht: de gerustificeerde versie is bijna €40,= euro goedkoper dan de Zeppelin.
Amerika vraagt $140,= , Denemarken €126,=. en Italie €120,=. De pijp is er ook in gepolijste vorm, in Denemarken en Italie komt er dan €20,= bij, Amerika kent alleen de gerustificeerde versie zij het dan dat je daar keuze hebt uit 2 kleuren.
En ook in de verzending zit een behoorlijk verschil: Denemarken vraag bijna €16,= meer dan Italie. Het goedkoopst ben je uit als je de pijp in de US koopt. Ze vragen voor de pijp en alles erop en eraan $146,50 (De pijp wordt slechts in 3 zaken ter wereld verkocht: Amerika,Denemarken en Italie.
Als alles goed gaat en het roken van de e-sigaret mij net zoveel geld blijft besparen als dat hij nu doet dan ben ik binnen 5 a 6 weken aan de sigaar.
(Vraag aan de kenner: is er een tekening van het innerlijk van de Zeppelin....ben daar wel nieuwsgierig naar.)

capricorn

Re: The Briar Cigar

Bericht door capricorn »

de vauen zeppelin
Afbeelding

Laafke205

Bericht door Laafke205 »

Ja die foto's ken ik. Maar waar gaat de tabak precies in, en hoeveel? Waarom dat grijze ronde plaatje?? Een tekening zoals Neatpipes die geeft en met hem wel meer makers die met het calabash principe werken zou (voor mij althans) zeer welkom zijn.

capricorn

Bericht door capricorn »

Immler

Bericht door Immler »

GJ,, vergeet je niet de inklaringskosten uit de USA mee te tellen.
van 45 tot 700 euro aankopen betaal je douanerechten 2,5% plus de BTW.
Afbeelding

Laafke205

Bericht door Laafke205 »

Hoi Immler,
De Amerikaanse shop doet hetzelfde als (o.a) ook meerschuimsnijders doen. Ze zetten er een prijs op die niet geheel voldoet aan de waarheid.

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Laafke205 schreef:The Briar Cigar. (8-6-2014)
Eronder staat een tekening van het innerlijk van de sigaar. De tabaksrook gaat vanuit de tabakskamer, via het welbekende Calabash systeem( ongeveer hetzelfdeprincipe als de Neatpipe) de pijp uit en dat zou zorgen voor een koelere rook.
Nou mag ik een boon zijn, maar een calabash systeem is bij mijn weten aan een tweede, grote kamer in de pijp, waar de rook kan circuleren en kan afkoelen. In dit geval zie ik die niet op de tekening van de cigar die jij laat zien, daar staat een afsluit / lucht kapje op voor de tabak kamer, een rookkanaal, en een mondstuk. Geen tweede kamer, zoals wel bij de reverse calabash pijp tekening die je zelf aanhaalt te zien is. Is mijn begrip van een calabash systeem verkeerd?

[/quote]
Laafke205 schreef:Ja die foto's ken ik. Maar waar gaat de tabak precies in, en hoeveel? Waarom dat grijze ronde plaatje?? Een tekening zoals Neatpipes die geeft en met hem wel meer makers die met het calabash principe werken zou (voor mij althans) zeer welkom zijn.
Dat "grijze ronde plaatje" is zo te zien de voorgekoolde "onderkant" van de ketel waar het rook kanaal in zit. De zeppelin is, lijkt mij, ook naar wat ik begrepen heb van de vertegenwoordiger, niks meer of minder dan een kleine pijp waar tabak kamer en rookkanaal op 1 lijn staan, dus zonder de bocht van tige naar kamer, welke een wind dekseltje heeft, waardoor je de tabak kamer van de bodem afschroeft om hem te kunnen vullen. Of er in het overige stuk bruyere nog een calabash kamer zit, betwijfel ik door het filter.

En hoeveel tabak erin gaat... Tja, dat heb ik nog nooit ergens gezien. Misschien wel afmetingen van de ketel, maar dat zegt niks over hoeveel tabak erin gaat, dat is voor iedereen persoonlijk. Vast stoppen of licht stoppen, de soort tabak, etc. lijkt mij dat je daar als fabricant dus geen uitspraak over zou willen doen.
Groet, Mark

Laafke

Bericht door Laafke »

De tekening is niet echt duidelijk dat geef ik toe, dan maar een link waar op het veel duidelijker te zien is:

http://www.alpascia.com/pipes/l/Morgan-Pipes1

Plaats reactie