The Brair Cigar

Ik vind het helemaal niets vanwege de vage inschroef as cone.
Voor de liefhebber 120 euro bij Alpascia.com
Ter info, die vreemde inschroef as dient enkel als afsluiter van de kamer, die verwijder ke voor het roken. Het doel daarvan is je de mogelijkheid geven om een volle pijp probleemloos mee te kunnen nemen.Immler schreef:De heren pijpenmaker hebben weer iets nieuws:
The Brair Cigar
Ik vind het helemaal niets vanwege de vage inschroef as cone.
Voor de liefhebber 120 euro bij Alpascia.com
Burrey schreef:Waarom zou je een pijp willen roken die op een sigaar lijkt?
Oh die bestaan al lang.Burrey schreef:Waarom zou je een pijp willen roken die op een sigaar lijkt? Krijgen we straks ook pijpvormige sigaren?
Een belediging voor de edele kunst van het pijproken!
Goed gezien, Bart. Ieder zijn meug natuurlijk, maar Vauen's Zeppelin wint het op alle drie punten makkelijk van dit apparaat.Bart Iron schreef:De Zeppelin heb ik in het echt mogen aanschouwen en dat is echt een hele mooie pijp. Het heeft 3 dingen: uitstraling, klasse en een thema.
Die nep sigaar heeft maar één ding: een hoog fopwinkelgehalte!
Pieter schreef:Oh die bestaan al lang.Burrey schreef:Waarom zou je een pijp willen roken die op een sigaar lijkt? Krijgen we straks ook pijpvormige sigaren?
Een belediging voor de edele kunst van het pijproken!
Nou mag ik een boon zijn, maar een calabash systeem is bij mijn weten aan een tweede, grote kamer in de pijp, waar de rook kan circuleren en kan afkoelen. In dit geval zie ik die niet op de tekening van de cigar die jij laat zien, daar staat een afsluit / lucht kapje op voor de tabak kamer, een rookkanaal, en een mondstuk. Geen tweede kamer, zoals wel bij de reverse calabash pijp tekening die je zelf aanhaalt te zien is. Is mijn begrip van een calabash systeem verkeerd?Laafke205 schreef:The Briar Cigar. (8-6-2014)
Eronder staat een tekening van het innerlijk van de sigaar. De tabaksrook gaat vanuit de tabakskamer, via het welbekende Calabash systeem( ongeveer hetzelfdeprincipe als de Neatpipe) de pijp uit en dat zou zorgen voor een koelere rook.
Dat "grijze ronde plaatje" is zo te zien de voorgekoolde "onderkant" van de ketel waar het rook kanaal in zit. De zeppelin is, lijkt mij, ook naar wat ik begrepen heb van de vertegenwoordiger, niks meer of minder dan een kleine pijp waar tabak kamer en rookkanaal op 1 lijn staan, dus zonder de bocht van tige naar kamer, welke een wind dekseltje heeft, waardoor je de tabak kamer van de bodem afschroeft om hem te kunnen vullen. Of er in het overige stuk bruyere nog een calabash kamer zit, betwijfel ik door het filter.Laafke205 schreef:Ja die foto's ken ik. Maar waar gaat de tabak precies in, en hoeveel? Waarom dat grijze ronde plaatje?? Een tekening zoals Neatpipes die geeft en met hem wel meer makers die met het calabash principe werken zou (voor mij althans) zeer welkom zijn.