Pijprokende whiskyliefhebbers gezocht

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
whiskypassion

Bericht door whiskypassion »

Beste dames en heren,

ik ben redacteur voor Whisky Passion, een tijdschrift over...nu ja, de naam zegt het al he.
Voor een volgend artikel ben ik op zoek naar geoefende pijprokers, die ook wel eens een glaasje whisky lusten.

Als dit plaatje je past, en je woont niet verschrikkelijk ver van het Leuvense; en je kan je in de komende anderhalve maand eens een avondje vrijmaken; stuur me dan aub even een berichtje.

Met dank,

Stijn

Winslow Collector

Re: Pijprokende whiskyliefhebbers gezocht

Bericht door Winslow Collector »

Hallo Stijn,

Bij deze geef ik me met plezier op als pijprokende whiskyliefhebber. Nog niet eens wetende wat je dan precies met ons van plan bent heb ik er graag een ritje naar het Leuvense voor over.

Ben al jaren lid van jullie blad. Altijd leuke informatie en ook leuk om artikelen van een van mijn bekenden (Robin Brilleman) te lezen.

Pijproken doe ik al ruim 25 jaar. Whisky-genieten ruim 15 jaar, al is in de laatste 6-7 jaren whisky echt een passie geworden. Ik geef zelf ook Nosing & Tastings en workshops over whisky (zie www.whiskyinfoplus.nl) en ben bezig een boek te schrijven over het edele vocht.

Het leuke is, dat ik ook lid ben van 2 pijprookclubs en goede contacten heb met diverse andere pijprookclubs. En ik kan je alvast vertellen, dat een Nosing&Tasting met pijprokers een goede combinatie is. Heb dit al voor 3 pijprookclubs (regelmatig) gedaan en zelfs ook al eens voor de geïnteresseerden van dit forum.

Groet,
Paul (a.k.a Winslow Collector)

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Ik geef mij ook graag op, ik woon maar een goede 15 km van Leuven vandaan. Dus bij deze teken ik zeker aanwezig. Ik lust graag een goed glas whiskey, maar ben wel geen kenner.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

whiskypassion

Bedankt heren, we regelen dit verder best via pb misschien?

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Fijn dat gelijkgestemde zielen elkaar vinden :-)

Ik kan in elk geval van Winslow Collector bevestigen dat hij erg goede N&T's geeft, want we hebben met het forum het geluk gehad daarvan te mogen proeven (& ruiken ;-) )
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Burrey

Bericht door Burrey »

Ik ruik én proef interessante artikeltjes! :wink:

Immler

Bericht door Immler »

Je weet het Nekker. Met lege zakken heen .........................
Afbeelding

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Ik houd mij ook aanbevolen voor een dergelijke avond.

Ik ben geenszins een topwhiskykenner zoals WinslowCollector er (volgens mij) een is, maar ik drink wel vaker verschillende soorten single malts.
Mijn drankenkabinet moét altijd gevuld met een aantal whisky's, anders ben ik er niet content mee.
En qua pijproken: ik rook sedert anderhalf jaar pijp.

Dus indien jij dit ziet zitten: top!
Groeten,
jarnogab

whiskypassion

Ik zie dat zitten ;)
Ik bezorg je alle info via PB

maboc

Bericht door maboc »

mmmm doe de volgende avond maar in NL (bij voorkeur Den Haag) dan ben ik zeker van de partij :-)
(Leuven is me net iets te ver)
--
Cheers maboc

Sander

Bericht door Sander »

Ook ik houd me aanbevolen voor een NL locatie. Ik ben geen "kenner" maar wel een fijnproever en levensgenieter. Rookte vroeger sigaren, laatste 2 jaar pijp en ben gek op goede whiskey.
"If it works for you, then you're doing it right."

Winslow Collector

Om allerlei goedbedoelde aanmeldingen voor een locatie in Nederland te voorkomen: de datum en locatie liggen al vast en het is in België.

Voor mensen die in Nederland iets willen doen met dit onderwerp wil ik van mijn zijde (whisk[e]y-tabak en whisk[e]y) natuurlijk alle opties open houden. Voor de nieuwelingen op dit forum: er is hier een topic over de "drank der dranken" ( http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=27&t=1818 ) waar in sommige reacties flink diep op de materie ingegaan wordt. En we hebben al eens een whiskyproeverij georganiseerd met dit forum ( http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=49&t=3515 ). Voor een herhaling hiervan sta ik altijd open.

Mijn voorstel is, indien er mensen zijn die de combinatie tabak en whisky eens aan een nader onderzoek willen onderwerpen, eerst dit topic af laten lopen. Dus eens kijken wat hier uitkomt en hoe het tijdschrift Whisky Passion hier een artikel over maakt. Het is een zeer leuke invalshoek van Whisky Passion en laten we dan vooral niet het gras voor hun voeten wegmaaien.

Ik zal ná de bijeenkomst met Whisky Passion wel een topic openen. Indien Nekker en andere deelnemers hiermee akkoord zijn.

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Mijn zegen heb je WC... Ik kijk er al naar uit...:)

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

whiskypassion

Zo; intussen is het artikel verschenen en kan de discussie losbarsten :mrgreen:

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

whiskypassion schreef:Zo; intussen is het artikel verschenen en kan de discussie losbarsten :mrgreen:
In de tijdschriftenhandel of ook online?
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Winslow Collector

Bananabox-Ninja schreef:
whiskypassion schreef:Zo; intussen is het artikel verschenen en kan de discussie losbarsten :mrgreen:
De goede slijter heeft wel een exemplaar liggen (tenminste, waar ik kom wel :wink: , maar daar werkt ook een van de auteurs van het tijdschrift).

WhiskyPassion is zo vriendelijk geweest om mij enkele extra exemplaren te sturen. Ik zal zeker een exemplaar meenemen naar Wuustwezel zodat liefhebbers het even kunnen lezen.

Het artikel en de foto's zijn erg leuk geworden. Het is een whisky-tijdschrift, maar onze interviewer heeft het verhaal rondom het gebruik van whisky in tabak en het roken zelf erg leuk omschreven en verweven in het verhaal. M.a.w.: onze rookhobby is bijzonder goed vertegenwoordigd in dit artikel. Complimenten aan "meneer whiskypassion" die dit topic is gestart en ons heeft geïnterviewd. En niet te vergeten: hij heeft een pijp meegerookt!!!

hagar666

Bericht door hagar666 »

Winslow Collector schreef:
Bananabox-Ninja schreef:
De goede slijter heeft wel een exemplaar liggen (tenminste, waar ik kom wel :wink: , maar daar werkt ook een van de auteurs van het tijdschrift).

WhiskyPassion is zo vriendelijk geweest om mij enkele extra exemplaren te sturen. Ik zal zeker een exemplaar meenemen naar Wuustwezel zodat liefhebbers het even kunnen lezen.

Het artikel en de foto's zijn erg leuk geworden. Het is een whisky-tijdschrift, maar onze interviewer heeft het verhaal rondom het gebruik van whisky in tabak en het roken zelf erg leuk omschreven en verweven in het verhaal. M.a.w.: onze rookhobby is bijzonder goed vertegenwoordigd in dit artikel. Complimenten aan "meneer whiskypassion" die dit topic is gestart en ons heeft geïnterviewd. En niet te vergeten: hij heeft een pijp meegerookt!!!
WC zie jij kans om het artikel in te scannen en online te zetten?
Ben reuze benieuwd... en uiteraard ga ik het ook lezen in Wuustwezel... maar misschien ook wel leuk voor op het forum en voor de mensen die niet naar Wuust kunnen komen. :D
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Winslow Collector

hagar666 schreef:WC zie jij kans om het artikel in te scannen en online te zetten?
Kans wel. Maar weet niet of Whiskypassion dit wel goed vindt. :roll:

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Me dunkt dat een magazine ook leeft van verkopen. Nu kun je wel heel veel op internet vinden, en eerlijkheidshalve: ik download ook veel.

Ik weet het : als het ter inzage ligt in Wuustwezel dan lezen ook meer mensen het artikel dan het aantal verkochte magazines beloopt.
Maar dat is inherent aan magazines, kranten, boeken, ...

Maar whiskypassion heeft ook een whisky-avond georganiseerd bij 'm thuis en dat hier op het forum aangekondigd. Ik wil zeker niet heiliger zijn dan de paus (ben ik ook niet), maar het is misschien wat onkies om zomaar een artikel van 'm hier op te smijten.
Tenzij whiskypassion natuurlijk de toelating geeft.
Groeten,
jarnogab

Winslow Collector

jarnogab schreef:Ik weet het : als het ter inzage ligt in Wuustwezel dan lezen ook meer mensen het artikel dan het aantal verkochte magazines beloopt.
Weet niet of ze moeilijk doen en ben zelf ook niet roomser dan die oude man in een lange jurk uit Rome, maar iets laten lezen lijkt me (qua copyright) iets anders dan het scannen en herpubliceren.

En even in het algemeen (no persons intended): nu gaat het mij niet eens om de wet hierin, want dat is voor mij niet meer dan door machthebbers verzonnen bullsh!t, maar het gaat mij meer om de correctheid naar Stijn (= whiskypassion), die zijn tijd, talenten en middelen heeft opgeofferd om dit item te schrijven. M.a.w. ik heb geen wetten en belemmeringen nodig om correct met anderen om te gaan. Dat kan ik in de meeste gevallen zelf uit eigen beweging. :mrgreen: :wink: (Zal wel reacties oproepen vrees ik, maar ben vandaag een beetje extra alert vanwege een of andere MUTS die hier heel belangrijk jarig zit te zijn op kosten van haar slaven.... juist ja: Bea de Bilderberg Bitch)

Maar goed, ik zal whiskypassion een PB'tje sturen hoe hij hier (scannen-plaatsen) over denkt.

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Winslow Collector schreef:
jarnogab schreef:Ik weet het : als het ter inzage ligt in Wuustwezel dan lezen ook meer mensen het artikel dan het aantal verkochte magazines beloopt.
Weet niet of ze moeilijk doen en ben zelf ook niet roomser dan die oude man in een lange jurk uit Rome, maar iets laten lezen lijkt me (qua copyright) iets anders dan het scannen en herpubliceren.

En even in het algemeen (no persons intended): nu gaat het mij niet eens om de wet hierin, want dat is voor mij niet meer dan door machthebbers verzonnen bullsh!t, maar het gaat mij meer om de correctheid naar Stijn (= whiskypassion), die zijn tijd, talenten en middelen heeft opgeofferd om dit item te schrijven. M.a.w. ik heb geen wetten en belemmeringen nodig om correct met anderen om te gaan. Dat kan ik in de meeste gevallen zelf uit eigen beweging. :mrgreen: :wink: (Zal wel reacties oproepen vrees ik, maar ben vandaag een beetje extra alert vanwege een of andere MUTS die hier heel belangrijk jarig zit te zijn op kosten van haar slaven.... juist ja: Bea de Bilderberg Bitch)

Maar goed, ik zal whiskypassion een PB'tje sturen hoe hij hier (scannen-plaatsen) over denkt.
Ik kan je volgen:
jarnogab schreef: Maar whiskypassion heeft ook een whisky-avond georganiseerd bij 'm thuis en dat hier op het forum aangekondigd. Ik wil zeker niet heiliger zijn dan de paus (ben ik ook niet), maar het is misschien wat onkies om zomaar een artikel van 'm hier op te smijten.
Tenzij whiskypassion natuurlijk de toelating geeft.
Groeten,
jarnogab

Kapitein Haddock

Bericht door Kapitein Haddock »

Het gaat slechts over één artikel, niet het hele tijdschrift. De WP-lezers onder ons zullen nog steeds het hele tijdschrift moeten kopen en zij die enkel het artikel in kwestie willen lezen, zullen wellicht geen exemplaar kopen, als ze het artikel tijdens de meeting of in de winkel kunnen lezen. Dus ik denk niet dat er veel verkoop verloren zou gaan. Misschien levert het wel een paar nieuwe abonnees op.

Toch is het natuurlijk zo dat je eerst toestemming aan whiskypassion moet vragen.

whiskypassion

Heren (en dames...zijn die er ook?)

Voor mij kan het.
Ik wil Winslow Collector en Nekker alvast danken voor hun bereidwillige medewerking !

W.C. zal het artikel er eerstdaags opzetten. Ik sta alvast open voor jullie commentaren ter zake.
En vergeet niet...het artikel leest beter met een whisky in de hand (en mond 8) )

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Ok. Er is klaarheid gebracht.

Dank! We zullen het hier met interesse lezen!
Groeten,
jarnogab

Winslow Collector

Kan jullie alvast melden, dat ik van "whiskypassion" per PB de toestemming heb gekregen om het artikel te scannen en hier te plaatsen. Onder enkele (zeer soepele en gaarne in te willigen) voorwaarden. Ik heb daar nu en morgen geen tijd voor, maar ga dat komend weekeinde even doen. Uiterlijk zondag zal ik een nieuw topic aanmaken, startend met dat artikel.

Alle lof voor de houding van WhiskyPassion in deze, want het is tegenwoordig geen automatisme om zo maar een artikel te plaatsen over een onderwerp waar toch wat politieke correctheid en weet ik wat voor meningen rondzwieren. Vele merken (auto's, mode) willen hun vroegere link met de rook-hobby juist vernietigen, maar een gerenommeerd tijdschrift over een genotsmiddel als whisky pakt dit dan toch op. Het lijkt voor ons, pijprokers, dan wel een heel gewone zaak, maar ik denk daar toch iets anders over.

Wat mij betreft: een daverend applaus voor WhiskyPassion en erg leuk dat zij onze hobby (én de website van ons forum) op een leuke manier in beeld hebben gebracht. Stijn: bedankt.

Winslow Collector

Oh shit, zit ik een reactie te tikken...., zijn jullie me allemaal al voor. Afijn, komende zondag alhier te lezen. :mrgreen:

Kapitein Haddock

Bericht door Kapitein Haddock »

jarnogab schreef:Dank! We zullen het hier met interesse lezen!
²

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Mooi man. Ik ben benieuwd. :)
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Robb schreef:Mooi man. Ik ben benieuwd. :)
+1 :mrgreen:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

hagar666

Bericht door hagar666 »

Wauw....super...dank WC en Stijn!
En inderdaad, zo'n reactie van Stijn past absoluut bij de sfeer van dit forum!

Te gek, complimenten.

Ik ga het absoluut met volle intresse lezen.
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Plaats reactie