Puchu
- Puchu
Puchu
Hallo allemaal,
Ook ik lees al enige tijdje mee en vond het wel zo netjes om mijzelf ook maar eens aan te melden en voor te stellen. Mijn naam is Pieter 47 jaar getrouwd geen kinderen wel huisdieren, jarenlang shag gerookt maar 3 jaar geleden gestopt, ruim 2 1/2 jaar niet gerookt maar buiten de nicotine miste ik ook dat rust momentje wat ik hier ook regelmatig lees. Nog even een sigaartje geprobeerd maar daar heb ik weinig mee.
De volgende stap was dus pijproken eens te proberen, ik herinner me nog een leraar van de lagere school die pijp rookte (toen werd er nog niet zo moeilijk gedaan over
roken als tegenwoordig) en het rook dan zo heerlijk in de klas en in de gang. Via internet op zoek gegaan naar informatie over pijproken en al snel kwam ik op dit forum terecht, Vooral de filmpjes van Janneman waren erg verhelderend en leuk om te bekijken. Bij mijn locale sigaren boer een merkloze pijp aangeschaft plus wat tabak een stamper en ragers en aan de gang gegaan, het beviel me allemaal wel dat pijproken en het hele ritueel eromheen, inmiddels ook mijn eerste merk pijp gekocht (Big Ben Mustang) die ik nog aan het inroken ben. Wat tabak betreft vind ik de vanilla tabakken erg aangenaam, maar er zijn nog vele andere tabakken te ontdekken.
Ook heb ik me wat meer verdiept in het ambachtelijk vervaardigen van pijpen, inmiddels bij Dan Pipe een hobbyblock besteld. En mijn oude Zippo aansteker heeft ook een nieuw leven gekregen na een kleine aanpassing.
Tot zover maar even,
Groet
Ook ik lees al enige tijdje mee en vond het wel zo netjes om mijzelf ook maar eens aan te melden en voor te stellen. Mijn naam is Pieter 47 jaar getrouwd geen kinderen wel huisdieren, jarenlang shag gerookt maar 3 jaar geleden gestopt, ruim 2 1/2 jaar niet gerookt maar buiten de nicotine miste ik ook dat rust momentje wat ik hier ook regelmatig lees. Nog even een sigaartje geprobeerd maar daar heb ik weinig mee.
De volgende stap was dus pijproken eens te proberen, ik herinner me nog een leraar van de lagere school die pijp rookte (toen werd er nog niet zo moeilijk gedaan over
roken als tegenwoordig) en het rook dan zo heerlijk in de klas en in de gang. Via internet op zoek gegaan naar informatie over pijproken en al snel kwam ik op dit forum terecht, Vooral de filmpjes van Janneman waren erg verhelderend en leuk om te bekijken. Bij mijn locale sigaren boer een merkloze pijp aangeschaft plus wat tabak een stamper en ragers en aan de gang gegaan, het beviel me allemaal wel dat pijproken en het hele ritueel eromheen, inmiddels ook mijn eerste merk pijp gekocht (Big Ben Mustang) die ik nog aan het inroken ben. Wat tabak betreft vind ik de vanilla tabakken erg aangenaam, maar er zijn nog vele andere tabakken te ontdekken.
Ook heb ik me wat meer verdiept in het ambachtelijk vervaardigen van pijpen, inmiddels bij Dan Pipe een hobbyblock besteld. En mijn oude Zippo aansteker heeft ook een nieuw leven gekregen na een kleine aanpassing.
Tot zover maar even,
Groet
- Eliminator
- Moderator
- belphegor
Re: Puchu
welkom puchu.
Nou ik ben benieuwd hoe jouw eigen gemaakte pijp eruit komt te zien.
Houd ons op de hoogte!
Nou ik ben benieuwd hoe jouw eigen gemaakte pijp eruit komt te zien.
Houd ons op de hoogte!
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
In the presence of greatness the humble can only bow
- Markerbeer
Mooi dat er steeds nieuwe leden bij blijven komen.
Ook van mij een hartelijk welkom.
Ook van mij een hartelijk welkom.
“A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure, the companion of the wise; and the man who smokes, thinks like a philosopher and acts like a Samaritan.”
-Edward George Bulwer-Lytton, 1st Baron Lytton
-Edward George Bulwer-Lytton, 1st Baron Lytton
- Nekker
- Erelid
Hey Puchu, welkom hier!
Op deze link: http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=1605 , kan je wat informatie vinden van iemand die jou al is voorgegaan, in een pijp maken uit zo'n blok bruyere. Hopelijk heb je er wat aan!
Op deze link: http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=1605 , kan je wat informatie vinden van iemand die jou al is voorgegaan, in een pijp maken uit zo'n blok bruyere. Hopelijk heb je er wat aan!
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- St Patrick
Ook hier een hartelijk welkom...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- janneman
- Contacteer:
En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Martin Romijn
- Contacteer:
-
Van harte welkom en veel plezier hier gewenst.
-
Hartelijk welkom !
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.
- pipealicious
Welkom Puchu.
benieuwd naar het resultaat van de eerste pijp
benieuwd naar het resultaat van de eerste pijp
- Marc Den Haag
Waarde Pieter, een hartelijke welkom! 

- eendrieenzestig
- Contacteer:
nog n hartelijk welkom

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.
Cicero
- Mus
Welkom
Ik ben benieuwd wat voor moois je van je hobbyblok gaat maken. Mijn kennis van houtbewerking is beperkt tot het afstrijken van lucifers 

♦ Mijn pijpen ♦ Mijn tabak ♦
- Generaal
Ook ik wens je 'n behouden forumverblijf en dat het je 'n genoegen mag zijn, 't pijproken hier te delen en uiteraard veel leute gewenst met je eigen creatie! 

De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.
Time is money, but with hobby you need them both.