Op welke momenten rook je?
- Fossiel
Op welke momenten rook je?
De hele dag door? Of heb je een voorkeur voor bepaalde tijdstippen? Ik rook meestal in de namiddag en 's avonds. Mijn favoriet moment is na het (avond)eten, een pijp of sigaar als dessert smaakt opperbest. 

Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic
- Eliminator
- Moderator
Re: Op welke momenten rook je?
Aangezien ik alleen buiten rook, rook ik 's morgens wandelend naar het werk een pijpje, 's middags op de terugweg naar huis en tijdens de wandeling met de hond.
Zomers als het leven meer buiten plaats vind rook ik eigenlijk de hele dag door (niet onafgebroken, maar tijdens alle tijdstippen zou het zomaar kunnen)
Zomers als het leven meer buiten plaats vind rook ik eigenlijk de hele dag door (niet onafgebroken, maar tijdens alle tijdstippen zou het zomaar kunnen)
- Nekker
- Erelid
Winter: Enkel 's avonds als ik even kan neerzitten.
Zomer: Eenders welk tijdstip zou voor mij dan een rookmoment kunnen betekenen. Ik rook van ook voornamelijk buiten.
Zomer: Eenders welk tijdstip zou voor mij dan een rookmoment kunnen betekenen. Ik rook van ook voornamelijk buiten.
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- culann
Indien mogelijk de hele dag. Elk moment van de dag smaakt de pijp me prima. Maar 's ochtends en 's avonds het best.
-
- Peregrijn
Meestal in de avond, maar belangrijker is dat ik er de tijd voor kan nemen.

- Toon
Moeilijk te zeggen. SOms al 's ochtends onder weg naar werk.
Meestal echter in de middag en in de avond.
Ook hier is het moment na het eten favoriet.
Meestal echter in de middag en in de avond.
Ook hier is het moment na het eten favoriet.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --
- keesie75
- Contacteer:
Vooral 's nachts voor het slapen gaan.
- belphegor
pijp rook ik wanneer ik zin heb.
Sigaretten verdeel ik wel een beetje qua tijd.
de 1e rond ongeveer 15 uur.
De 2e na het avond eten
de laatste rond 23 uur.
(dat is als ik thuis ben. Op het werk verschilt dat al naar gelang met welke collega's ik werk)
Sigaretten verdeel ik wel een beetje qua tijd.
de 1e rond ongeveer 15 uur.
De 2e na het avond eten
de laatste rond 23 uur.
(dat is als ik thuis ben. Op het werk verschilt dat al naar gelang met welke collega's ik werk)
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
In the presence of greatness the humble can only bow
- Bart Iron
- Moderator
Liefst op een mooie dag waarop een pril lentezonnetje zijn best doet, uit de wind. Over het algemeen bij voorkeur als ik alleen ben. Dan geniet ik het meest.
Ook als ik de mogelijkheid heb om alleen een wandeling in het bos te maken dan laat ik die mogelijkheid niet onbenut.
Verder op weg naar huis in de auto wil ik er nog wel eens eentje opsteken.
Als het wat warmer is en ik in de schuur aan het hobbyen ben. Wat doorgaans resulteert in het af en toe neerleggen van de pijp of als ik dat niet prettig vind uiteindelijk maar besluit rustig daar te gaan zitten nadenken over mogelijke projecten.
Al met al rook ik er maar 2 of 3 per week.
Ook als ik de mogelijkheid heb om alleen een wandeling in het bos te maken dan laat ik die mogelijkheid niet onbenut.
Verder op weg naar huis in de auto wil ik er nog wel eens eentje opsteken.
Als het wat warmer is en ik in de schuur aan het hobbyen ben. Wat doorgaans resulteert in het af en toe neerleggen van de pijp of als ik dat niet prettig vind uiteindelijk maar besluit rustig daar te gaan zitten nadenken over mogelijke projecten.
Al met al rook ik er maar 2 of 3 per week.
-
Ik rook meestal een pijp als ik rustig zit,dus meestal `s avonds
en zondag op de bank met een mooi boek of voor de tv
gr antonius
en zondag op de bank met een mooi boek of voor de tv
gr antonius
- multiballs
hele dag door,
'smorgens bij de koffie de eerste,is vlak na het opstaan,
en de laatste vlak voor het slapen gaan....
'smorgens bij de koffie de eerste,is vlak na het opstaan,
en de laatste vlak voor het slapen gaan....
WINSLOW Waarom niet ?
- Charlie
Meestal in de avond en in het weekeind verschillend.
- derkbait
- Contacteer:
Soms dagen of weken niets en zomaar twee keer op een dag.. Periodes die genetisch bepaald worden denk want soms gun ik mi jde tijd er niet voor.... En soms zet ik er de boel voor aan de kant.
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Meestal in de avond rond een uur of 20:00 / 21:00. In het weekend of als ik doordeweeks vrij ben, zou een pijpje me in de ochtend of het begin van de middag prima smaken, maar dat komt helaas zelden voor.
- St Patrick
Zoveel mogelijk...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Luys
- Moderator
Dat wisselt bij mij nogal... Probeer meestal 's-morgens bij de eerste kop zwarte, sterke koffie een pijpje weg te roken (veelal een klein pijpje met Old Dublin of een andere Latakia). Helaas is daar niet altijd tijd voor 
Als ik met een pc bezig ben rook ik zelden, meestal zijn mijn handen te druk om rustig een pijpje te roken (te lang in de mond houden is bij mij meestal geen succes). In de auto steek ik vaak een pijpje op, afhankelijk van de duur van de rit word dat een klein pijpje of een pijp gevuld met een flake.
Helaas zijn er teveel zaken die mijn aandacht opeisen, waardoor ik aan het eind van de dag nogal eens teleurgesteld bemerkt dat ik slechts 1 of helemaal geen pijpje gerookt heb
Maar ik kan de hele dag door roken, mits ik een rustmoment heb...

Als ik met een pc bezig ben rook ik zelden, meestal zijn mijn handen te druk om rustig een pijpje te roken (te lang in de mond houden is bij mij meestal geen succes). In de auto steek ik vaak een pijpje op, afhankelijk van de duur van de rit word dat een klein pijpje of een pijp gevuld met een flake.
Helaas zijn er teveel zaken die mijn aandacht opeisen, waardoor ik aan het eind van de dag nogal eens teleurgesteld bemerkt dat ik slechts 1 of helemaal geen pijpje gerookt heb

Pijproker des forums
- janneman
- Contacteer:
Globaal rook ik de hele dag door, maar voor wat pijp betreft is dat toch doorgaans iets voor middag en avond. Ik ben tegenwoordig vooral een relax-pijproker; ik loop niet meer de hele dag met dat ding in m'n gezicht (kan ook bijna nergens meer), maar als ik ergens neerstrijk en niet te veel hoef te praten dat komt de pijp erbij.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
's Morgens op weg naar het werk een "half uur pijpje".
's Middag op weg van werk naar huis de eerste volle pijp.
Dan de hele avond door toch wel 40-50% van de tijd een rokende pijp in het hoofd.
Vrije dagen/weekeinden: zoveel mogelijk wanneer tijd, zin en gelegenheid. Tijdstip maakt niet uit: pijp smaakt altijd.
's Middag op weg van werk naar huis de eerste volle pijp.
Dan de hele avond door toch wel 40-50% van de tijd een rokende pijp in het hoofd.
Vrije dagen/weekeinden: zoveel mogelijk wanneer tijd, zin en gelegenheid. Tijdstip maakt niet uit: pijp smaakt altijd.
- Burrey
De pijp smaakt mij het beste op rustige momenten. Ik kan intens van een pijpje genieten als ik rustig aan het wandelen ben bijvoorbeeld of heel druk bezig ben rustig een boek te lezen.
Dat wil echter niet zeggen dat ik helemaal geen pijp rook als het druk is, ik sta steevast in de kroeg met een pijp in mijn mik!

Dat wil echter niet zeggen dat ik helemaal geen pijp rook als het druk is, ik sta steevast in de kroeg met een pijp in mijn mik!
- Massis
- Administrator
- Contacteer:
Ik zie hier de ene reactie na de andere met "'s middags op weg naar huis".
Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal zit, maar ik moet werken tot 5h, tegen dat ik thuis kom om 17.30h beschouw ik dat toch al als avond...
Gezien ik enkel buiten/in mijn werkplaats rook, bepaalt dat ook wanneer ik rook. In de winter is dat niet of nauwelijks (gelukkig is er nu LiBra!), in de zomer voornamelijk 's avonds of in het weekend ook door de dag.
Op vakantie is het gewoon de hele dag door een optie..
Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal zit, maar ik moet werken tot 5h, tegen dat ik thuis kom om 17.30h beschouw ik dat toch al als avond...
Gezien ik enkel buiten/in mijn werkplaats rook, bepaalt dat ook wanneer ik rook. In de winter is dat niet of nauwelijks (gelukkig is er nu LiBra!), in de zomer voornamelijk 's avonds of in het weekend ook door de dag.
Op vakantie is het gewoon de hele dag door een optie..
- Luys
- Moderator
Even off-topic: Volgens wikipedia (en wie gelooft die nu niet?) zijn de meningen over 'middag' verdeelt:Massis schreef:Ik zie hier de ene reactie na de andere met "'s middags op weg naar huis".
wikipedia schreef:In Nederland bedoelt men met middag het deel van de dag na de ochtend en voor de avond (ca. 12-18 uur). Men deelt deze tijdsperiode soms op in voormiddag (ca. 12-16 uur) en namiddag (ca. 16-18 uur), maar ook deze twee woorden hebben een verschillende betekenis in Vlaanderen. Met tussen de middag wordt de periode rond 12 uur bedoeld, in het bijzonder de middagpauze.
In Vlaanderen betekent "middag" de periode van 12 uur tot ongeveer 13.00 à 13.30 uur, de tijd dat men op school en op het werk middagpauze heeft. De tijd na de ochtend en voor de middag heet in Vlaanderen "voormiddag" (ca. 10-12 uur), de tijd na de middag en tot de avond "namiddag" (ca. 13.30-18 uur). Wanneer middag de betekenis van "noen" draagt, kan namiddag in Vlaanderen ook de gehele periode van 12 tot 18 uur omvatten. In Nederland wordt alleen het einde van dit dagdeel (vanaf ca. 16 uur) de namiddag genoemd, terwijl de hele periode tussen 12 en 18 uur hier als de middag bekendstaat.
Pijproker des forums
- belgianpipesmoker
bij mij is het 90% 's avonds, dus tegen een uur of acht.
voor mij is pijproken ook een beetje "me" time. en ik heb pas 's avonds ME time.
in de winter rook ik binnen maar eens het wat beter weer is rook ik graag buiten.
voor mij is pijproken ook een beetje "me" time. en ik heb pas 's avonds ME time.
in de winter rook ik binnen maar eens het wat beter weer is rook ik graag buiten.
- Toon
Wauw Massis, dat is pas forensen. Een reistijd van 12,5 uurMassis schreef:Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal zit, maar ik moet werken tot 5h, tegen dat ik thuis kom om 17.30h beschouw ik dat toch al als avond...

Ik hoop dat je daar een flinke reisvergoeding voor krijgt.
Laatst gewijzigd door Toon op 14 feb 2012 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --
-
Zo vaak als het maar kan. 's Morgens als ik de hond uitlaat de eerste, in de auto naar het werk no 2. Helaas mag ik binnen op het werk niet roken en "even" naar buiten is zonde van zo'n heerlijke pijp, dus dat wordt pas na de lunch tijdens een wandeling de derde. De hele middag smachten naar het moment dat ik op weg naar huis nummertje 4 kan roken. Vervolgens na het warm eten, heerlijk de vijfde. Hond uitlaten, afhankelijk van de weersomstandigheden no 6. Rond 20 uur kop koffie met de zevende. Dan in de loop van de avond met een goed glas wijn of een whiskey de laatste. Welteruste en morgen weer heerlijk hetzelfde ritme. In het weekend is het feest want dan steek ik 'm op wanneer ik daar zin in heb en dat is nogal eens haha.
geniet ze Roald
geniet ze Roald
- pijpliefhebberrobin
Ik (niet altijd dan).Luys schreef:Volgens wikipedia (en wie gelooft die nu niet?)
The eagle flies alone!
- jarnogab
We doen even lekker ironisch:http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironiepijpliefhebberrobin schreef:Ik (niet altijd dan).Luys schreef:Volgens wikipedia (en wie gelooft die nu niet?)

Groeten,
jarnogab
jarnogab
- pijpliefhebberrobin