Het rokersdieet.
-
Het rokersdieet.
Ik vroeg me af of jullie net als ik merken dat je na verloop van tijd een min of meer vaste routine ontwikkelt in wat je rookt en wanneer. Een dagelijkse indeling van tabaksinname, zeg maar. Zoals men het ook gewend kan zijn 's ochtends en 's middags een boterham te eten, en 's avonds iets warms, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik rook zelf 's ochtends na het ontbijt als ik de kans heb een kleine billiard met Navy Flake, wanneer dat niet zo is dan sla ik die over. Vervolgens rook ik twee á drie shagjes Zware Van Nelle (in die pauzes tussen de colleges door is het niet mogelijk fatsoenlijk en rustig een pijp te roken—bovendien vind ik dat de sigaret net als de sigaar een waardige plaats kan innemen in het tabaksgebruik van de liefhebber). Dan 's avonds na het eten een shagje en later een gebogen pijp gesausde tabak. Uiteindelijk wordt meestal de dag afgesloten met een Engelse blend.
Wat jullie?
Ik rook zelf 's ochtends na het ontbijt als ik de kans heb een kleine billiard met Navy Flake, wanneer dat niet zo is dan sla ik die over. Vervolgens rook ik twee á drie shagjes Zware Van Nelle (in die pauzes tussen de colleges door is het niet mogelijk fatsoenlijk en rustig een pijp te roken—bovendien vind ik dat de sigaret net als de sigaar een waardige plaats kan innemen in het tabaksgebruik van de liefhebber). Dan 's avonds na het eten een shagje en later een gebogen pijp gesausde tabak. Uiteindelijk wordt meestal de dag afgesloten met een Engelse blend.
Wat jullie?
- AlbertE
Na het avondeten rook ik graag een aromatabak, met name Peterson Sunset Breeze is mijn favoriete toetje, maar ook Mac Baren Vanilla Cream en soms WO Larsen Signature. Aan het eind van de avond rook ik vaak een flake of iets met latakia. Zondagochtend na het onbijt rookte ik vaak Early Morning Pipe van Dunhill, maar die is nu op en heb nog geen vaste opvolger.
Verder rook ik waar ik zin in heb.
Verder rook ik waar ik zin in heb.
- Tati60
Leuke vraag! Na het ontbijt heb ik meestal geen tijd voor een pijp. Ik rook dan gewoonlijk een sigaret. Tijdens de pauze op het werk ben ik deze week begonnen met de kleine Roley en Davidoff Blue. Na het middagmaal volgt meestal een pijp met aromatische tabak (Sunset Breeze, Vanilla Cream, Kir & Apple, Irish Coffee..., beetje afhankelijk van de stemming). In de namiddag weer een Roley met Davidoff Blue. Na het avondeten kan er van alles op het menu staan; meestal is dat een aromatische Vanilla Cream of zo, maar ik rook dan ook vaak de Davidoff Blue, vooral als ik rond zeven uur naar het nieuws kijk op tv, zowat het enige wat ik regelmatig kijk op tv...). Dagsluiting is meestal een whisky'tje met een pijp waar zowat alle tabakken die ik heb kan inzitten...
Als ik thuis werk, rook ik in principe niet. Ook in de auto rook ik nooit. Ook zelden als ik buitenshuis ben (op bezoek bij vrienden, bv., al valt me dat soms zwaar : de gezelligheid schreeuwt soms om een pijp, maar je kunt anderen niet opzadelen met de geursporen 's anderendaags. Alleen bij mijn beste vrienden - 2 koppels die zelf ook roken of gerookt hebben - kan het wel.) Maar vanaf deze week ben ik begonnen met de Roley als gezelschap mee te nemen. Ook de Big Ben Bora gaat soms wel eens mee.
Ik constateer nu een ander "dilemma": soms heb ik buitenshuis zin in een andere tabak dan de Davidoff die ik meegenomen heb... Misschien toch een rantsoen in de auto bewaren voor dergelijke gevallen?
Als ik thuis werk, rook ik in principe niet. Ook in de auto rook ik nooit. Ook zelden als ik buitenshuis ben (op bezoek bij vrienden, bv., al valt me dat soms zwaar : de gezelligheid schreeuwt soms om een pijp, maar je kunt anderen niet opzadelen met de geursporen 's anderendaags. Alleen bij mijn beste vrienden - 2 koppels die zelf ook roken of gerookt hebben - kan het wel.) Maar vanaf deze week ben ik begonnen met de Roley als gezelschap mee te nemen. Ook de Big Ben Bora gaat soms wel eens mee.
Ik constateer nu een ander "dilemma": soms heb ik buitenshuis zin in een andere tabak dan de Davidoff die ik meegenomen heb... Misschien toch een rantsoen in de auto bewaren voor dergelijke gevallen?
Vriendelijke groet,
B.
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.
- Joey Peters
In tegenstelling tot de anderen heb ik niet zo'n vast patroon. Er zijn dagen/weekenden bij dat ik helemaal niet rook; en andere dagen weer 3 tot 5 pijpen op een dag. Ik rook wat opengebroken is, meestal een flake, maar ik ga weer beginnen aan een gesausde tabak.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils
- Victor Baarn
- Bommel
Ik heb niet zo'n vast patroon.
Wanneer ik trek heb in een pijp dan gaat de brand er in.
De stemming bepaald wel het soort tabak en de gelegenheid bepaald dan weer welke pijp.
Een forse als ik rustig kan zitten genieten, ik bedoel dus echt genieten met langzame teugjes.
Een wat kleinere als de rust wat minder is, bijvoorbeeld bij een activiteit zoals dit.....op het formum zitten tikken.

Wanneer ik trek heb in een pijp dan gaat de brand er in.
De stemming bepaald wel het soort tabak en de gelegenheid bepaald dan weer welke pijp.
Een forse als ik rustig kan zitten genieten, ik bedoel dus echt genieten met langzame teugjes.
Een wat kleinere als de rust wat minder is, bijvoorbeeld bij een activiteit zoals dit.....op het formum zitten tikken.

-
- Erelid
Nog gekker...ik rook meestal alleen pijp in de winter. Het is voor mij echt zo'n ritueel dat ik alleen doe als ik lekker binnen iets zit te lezen, tv zit te kijken of gewoon wat zit te mijmeren. Normaal rook ik meestal een sigaartje op 2 a 3 avonden per week. Op het werk rook ik 2 of 3 sigaretten per dag.
- stoffel
- Bommel
- stoffel
ik vermoed van niet, geen tikkeltje verbrande tong of maar iets scherpe smaak met toch een tabak die vrij snel brandt
het eerde jaar dat ik pijprookte was ik telkens heel de namiddag in een roes na smiddags een pijpje(kleine kop, baai) gerookt te hebben.
misschien een hele lage tollerantiegrens?
het eerde jaar dat ik pijprookte was ik telkens heel de namiddag in een roes na smiddags een pijpje(kleine kop, baai) gerookt te hebben.
heil Donar god van de donder!
- Bommel
Rook je met de pijp tussen de tanden of niet?stoffel schreef:ik vermoed van niet, geen tikkeltje verbrande tong of maar iets scherpe smaak met toch een tabak die vrij snel brandt
Als je de pijp constand tussen de tanden vast houd en rookt versterkt dit de smaak, dus ook nicotine, in je mond.
- stoffel
maakt dat dan verschil? ik kan me moeilijk voorstellen dat ik het mondstuk voor mijn tanden en achter mijn lip pers
ik vind de ontspanning een onmiskenbaar ascept van het genieten
hangt er eigenlijk een beetje van af welke pijp, een leespijp neem ik regelmatig uit men mond, net zoals rechte pijpen, een kromme kan ik wel houden, bij bv kentucky bird heb ik dat niet zo, bij sunset breeze en baai dan weer wel, alsbo geeft me ook wel een ontspaniing maar niet echt veel

ik vind de ontspanning een onmiskenbaar ascept van het genieten
hangt er eigenlijk een beetje van af welke pijp, een leespijp neem ik regelmatig uit men mond, net zoals rechte pijpen, een kromme kan ik wel houden, bij bv kentucky bird heb ik dat niet zo, bij sunset breeze en baai dan weer wel, alsbo geeft me ook wel een ontspaniing maar niet echt veel
- Bommel
- stoffel
dus snel roken zou resulteren in minder nicotineopname ... want de rook verlaat immers snel je mond, terwijl je bij traagroken van de smaak in je mond geniet
misschien ligt het er ook aan als je bv buiten bent en je neus is volledig vrij van slijmsels door de koude zal je mss meer opnemen (dezelfde manier als snuiftabak in je neus)
misschien ligt het er ook aan als je bv buiten bent en je neus is volledig vrij van slijmsels door de koude zal je mss meer opnemen (dezelfde manier als snuiftabak in je neus)
- Bommel
- stoffel
- Victor Baarn
-
Mmm, vrees dat ik in categorietje "verstokte roker val"...
Wakker worden, naast m'n 2 reispijpen (tattoo en vestpocket) worden meestal nog 2 pijpen uit gezocht, samen met de gewenste tabak.
Op de fiets naar het station 2 shagie's. In Utrecht op weg naar de opleiding eerste pijp, tussen door normaal roken (waar het maar kan zeg maar). Op weg naar de trein een pijp, en in de woon plaats soms nog een op weg naar huis.
En 's avonds een zorgvoldig gekozen en gestopte pijp met een borrel
!
Probeer de laatste tijd wel iets te minderen met shag, t word me iets te prijzig...
Wakker worden, naast m'n 2 reispijpen (tattoo en vestpocket) worden meestal nog 2 pijpen uit gezocht, samen met de gewenste tabak.
Op de fiets naar het station 2 shagie's. In Utrecht op weg naar de opleiding eerste pijp, tussen door normaal roken (waar het maar kan zeg maar). Op weg naar de trein een pijp, en in de woon plaats soms nog een op weg naar huis.
En 's avonds een zorgvoldig gekozen en gestopte pijp met een borrel

Probeer de laatste tijd wel iets te minderen met shag, t word me iets te prijzig...
-
Re: Het rokersdieet.
's morgens een baai, voortrekker of friesche heerenbaaiKynikos schreef:Ik vroeg me af of jullie net als ik merken dat je na verloop van tijd een min of meer vaste routine ontwikkelt in wat je rookt en wanneer. Een dagelijkse indeling van tabaksinname, zeg maar. Zoals men het ook gewend kan zijn 's ochtends en 's middags een boterham te eten, en 's avonds iets warms, om maar een voorbeeld te noemen.
Wat jullie?
namiddag iets zoetig gesausd
late namiddag en vroege avond iets kruidigs.
's avonds een flake