Len
- Len
- Contacteer:
Len
Goedenavond beste pijp rokers en liefhebbers van het weledele tabak.
Mijn naam is Lennart (Len) Bruins (noem mij Len), vijfentwintig zomers jong, na vele banen geprobeert te hebben uiteindelijk arbeidsongeschikt verklaard wegens zware rugklachten, wat mij in staat stelt mijn twee (en nu drie) grote passies te beoefenen namelijk het leven in een tipi in de bossen tussen Amersfoort en Soest, Schrijven (Fantasy, Sciencefiction, en Columns welke over zeer verscheidene onderwerpen kunnen gaan) en daar is sinds een paar dagen ook het pijproken (en verzamelen) aan toegevoegd.
Ik had een aantal jaren geleden een pijpje aangeschaft namelijk een Big Ben Avanti als starters pakketje van de primera in het plaatsje Dedemsvaart waar ik toen ter tijd woonde, maar nooit goede uitleg bij gehad (pijpenragers wat zijn dat? :S) en een pakje Clan tabak meegekregen (je kan je voorstellen dat dat voor een beginnend pijproker niet echt wenselijk is) dus dat was van een korte duur.
Een aantal jaren later toen de tipi er kwam een echte (uit de reservaten een ongeveer 70 jaar oude, en opgeknapte) vredespijp gekregen, die een aantal maal gerookt (met een Indian summer) wat al stukken beter beviel.
en toen was ik toch wel benieuwd hoe een houten pijp rookt (ik dacht bij mezelf "dat kan nooit zo slecht zijn als mijn eerste ervaring" beetje rondgesnuffelt op internet, dit forum gevonden goed ingelezen en de sprong in het diepe gemaakt)
En dus van de week twee pijpjes aangeschaft bij Paul de Wilde in Amersfoort (geen idee of reclame maken mag maar hij verdient het wel) hetzij een Goedewaagen Goudse kleipijp (kon haar niet laten liggen voor het leuke prijsje) en een Peterson Kildare* B7 zilveren band (Iemand informatie over dit type valt weinig over te vinden via Google) dus ik ben laatst genoemde momenteel aan het inroken (met een Indian summer tabak) en voorzover ik dat nu al kan zeggen is het een fijn pijpje.
dat is zo een beetje mijn (korte) geschiedenis als (aspirant) pijproker.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag, en ik hoop nog een boel op te steken (bij) en van dit forum.
Groeten, Len.
ps. Janneman, het pijpenboek was zeer informatief en mag ik je complimenteren op je schrijfstijl het las erg prettig weg.
Mijn naam is Lennart (Len) Bruins (noem mij Len), vijfentwintig zomers jong, na vele banen geprobeert te hebben uiteindelijk arbeidsongeschikt verklaard wegens zware rugklachten, wat mij in staat stelt mijn twee (en nu drie) grote passies te beoefenen namelijk het leven in een tipi in de bossen tussen Amersfoort en Soest, Schrijven (Fantasy, Sciencefiction, en Columns welke over zeer verscheidene onderwerpen kunnen gaan) en daar is sinds een paar dagen ook het pijproken (en verzamelen) aan toegevoegd.
Ik had een aantal jaren geleden een pijpje aangeschaft namelijk een Big Ben Avanti als starters pakketje van de primera in het plaatsje Dedemsvaart waar ik toen ter tijd woonde, maar nooit goede uitleg bij gehad (pijpenragers wat zijn dat? :S) en een pakje Clan tabak meegekregen (je kan je voorstellen dat dat voor een beginnend pijproker niet echt wenselijk is) dus dat was van een korte duur.
Een aantal jaren later toen de tipi er kwam een echte (uit de reservaten een ongeveer 70 jaar oude, en opgeknapte) vredespijp gekregen, die een aantal maal gerookt (met een Indian summer) wat al stukken beter beviel.
en toen was ik toch wel benieuwd hoe een houten pijp rookt (ik dacht bij mezelf "dat kan nooit zo slecht zijn als mijn eerste ervaring" beetje rondgesnuffelt op internet, dit forum gevonden goed ingelezen en de sprong in het diepe gemaakt)
En dus van de week twee pijpjes aangeschaft bij Paul de Wilde in Amersfoort (geen idee of reclame maken mag maar hij verdient het wel) hetzij een Goedewaagen Goudse kleipijp (kon haar niet laten liggen voor het leuke prijsje) en een Peterson Kildare* B7 zilveren band (Iemand informatie over dit type valt weinig over te vinden via Google) dus ik ben laatst genoemde momenteel aan het inroken (met een Indian summer tabak) en voorzover ik dat nu al kan zeggen is het een fijn pijpje.
dat is zo een beetje mijn (korte) geschiedenis als (aspirant) pijproker.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag, en ik hoop nog een boel op te steken (bij) en van dit forum.
Groeten, Len.
ps. Janneman, het pijpenboek was zeer informatief en mag ik je complimenteren op je schrijfstijl het las erg prettig weg.
- Mus
Re: Len
Welkom
Het pijprokershandboek van Janneman is inderdaad vermakelijk leesvoer. Het heeft mij zelfs over de streep getrokken om mijn eerste pijp te kopen (een Big Ben). Ik ben Janneman dan ook eeuwig dank verschuldigd! 

♦ Mijn pijpen ♦ Mijn tabak ♦
- Eliminator
- Moderator
- Martin Romijn
- Contacteer:
- Arno
- Contacteer:
- St Patrick
Hier ook een hartelijk welkom...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
-
Welkom.
- Len
- Contacteer:
Allen dank voor het hartelijke welkom!

~ Len
massis schreef: Dat wonen in een tipi: is dat een passie voor tussendoor, of woon je echt full time in zo'n tipi?
Dat is fulltime geworden, heerlijk in het bos een fijne houtkachel, drankje, pijpje goed boek, ik zou het niet anders willen hebben (misschien een ger/yurt over een aantal jaar)
Lijkt me wel speciaal, een tipi met elektriciteit en internet...
Een tipi hoeft niet spartaans te zijn, ik ben oorspronkelijk wel zo begonnen om te ervaren hoe de Lakota leefden, ging een paar maanden goed daarna wou mn rug niet meer meewerken en is er toch beetje bij beetje meer luxe bijgekomen... zoals een vloer, een tweepits gas stelletje en een goede houtkachel en uiteraard electriciteit en internet (is toch wel handig, rekeningen moeten ook betaald worden, en een beetje communicatie is ook wel fijn op zijn tijd) voor de geïnteresseerden op mijn website zie profiel zijn een aantal foto's te vinden alleen nog geen van de nieuwe vloer en kachel.
Voor diegenen die in de omgeving Amersfoort/Soest wonen of in deze buurt moeten zijn, mijn "deur" staat altijd open voor mensen met goede intentiesWhitesnake schreef:Heb je al geprobeerd rooksignalen te verspreiden met de pijp?
De nieuwe nog niet maar de vredespijp uiteraard wel![]()

~ Len
- Marc Den Haag
Hoi Len, van harte welkom bij deze fijne pijprokersbende! 

- Eliminator
- Moderator
Heb wat foto's bekeken, heel erg apart, zeker als je daar full time woont, maar is daar een apart terrein voor o.i.d., neem aan dat je niet zomaar overal mag staan ?!
Zelfs op een officiele camping of vakantiehuisjes-park mag je niet het hele jaar wonen, ben wel benieuwd.
Gr, Eli
Zelfs op een officiele camping of vakantiehuisjes-park mag je niet het hele jaar wonen, ben wel benieuwd.
Gr, Eli
- Len
- Contacteer:
Je mag zeker niet overal staan (hoewel op particulier terrein met een agrarisch bestemmingsplan mag je met maximaal 5 tenten staan), maar tenten zijn een grijs gebied, volgens de overheid is een huis pas bewoonbaar als het beschikt over o.a. een vaste riolering, nu een tent daar niet over beschikt kan ik er niet wonen volgens de overheid want het is geen huis, daarom zeg ik ook altijd dat ik in mijn tipi verblijf maar "officieel" "woon" ik bij mijn ouders in Dedemsvaart waar ook mijn postadres is. Maar ik sta dus wel op een camping en de gemeente vind het leuk en is aardig geïnteresseerd in alternatieve woonvormen.Eliminator schreef:Heb wat foto's bekeken, heel erg apart, zeker als je daar full time woont, maar is daar een apart terrein voor o.i.d., neem aan dat je niet zomaar overal mag staan ?!
Gr, Eli
~ Len
- Luys
- Moderator
He, een tamme indiaan
(niet lullig bedoeld hoor, heb de foto's bekeken en vind het er prachtig uitzien!). Een warm welkom van een SF en Fantasy fan, ben benieuwd wat je zoal geschreven hebt (ergens een inkijkje mogelijk?).

Pijproker des forums
- pipealicious
Welkom, Len.
Misschien wel leuk om eens een draadje te openen over SF en Fantasy boeken. Ik las er in m'n studententijd behoorlijk veel, en heb er denk ik wel zo'n 30 exemplaren staan.
Misschien wel leuk om eens een draadje te openen over SF en Fantasy boeken. Ik las er in m'n studententijd behoorlijk veel, en heb er denk ik wel zo'n 30 exemplaren staan.
- eendrieenzestig
- Contacteer:
van harte welkom.

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.
Cicero
- Len
- Contacteer:
Haha zo tam ben ik nu ook weer nietLuys schreef:He, een tamme indiaan(niet lullig bedoeld hoor, heb de foto's bekeken en vind het er prachtig uitzien!). Een warm welkom van een SF en Fantasy fan, ben benieuwd wat je zoal geschreven hebt (ergens een inkijkje mogelijk?).

Ik ben met meerdere projecten bezig maar ben nogal een chaotisch schrijver, verschrikkelijk kieskeurig en koppig dus ik heb nog geen (proef) hoofdstukken uit mijn sciencefiction/fantasy serie online staan ik wil eerst een goede en consistente basis (lees wereld en culturen uitbouwen) voordat de daadwerkelijke verhaallijnen aan bod komen, hoewel ik hier en daar een groot aantal "puzzel stukjes" en krabbels heb liggen die voor mij al enigszins in elkaar passen moet er nog dusdanig aan gepolijst worden voordat ik het anderen laat lezen.
Een paar "columns" zijn te lezen op mijn site, zijn redelijk maatschappij kritisch en levensbeschouwelijk,
maar voor de liefhebber wellicht interessant om te lezen.
pipealicious:
een scifi/fantasy draadje klinkt als een goed plan, scifi/fantasy is leuk alleen is het nadeel dat veel boeken erg op elkaar lijken, ik hoop daar zelf wat verandering in te brengen. met wat nieuwe concepten. schrijven wat je zelf zou willen lezen is en blijft mijn uitgangspunt.
~Len
- Eliminator
- Moderator
Er begon gelijk een vraag op te borrelen,Len schreef:o.a. een vaste riolering, nu een tent daar niet over beschikt
maar daar gaf je zelf het antwoord al opLen schreef:Maar ik sta dus wel op een camping

Apart,... leven als Rivella,.... een beetje vreemd, maar wel lekker

- Nekker
- Erelid
Heel leuk dat er hier nog een liefhebber van het geschreven woord vertoeft. Ik geef binnenkort zelf mijn eerste boek uit, ik moet alleen nog enkele zaken herschrijven en aanpassen. Ik schrijf wel eerder voor kinderen (12+). Ik heb jaren lang alle mogelijke vlaamse legendes en mythes opgezocht. Daaruit heb ik een gemoderniseerde Vlaams folkloristisch verhaal geschreven. Ik heb er veel plezier aan beleefd, maar ik vind het schrijven ergens ook een marteling. Dat kan heel vreemd klinken, maar het vergt veel van je dag in dag uit over je verhaal na te denken en de dialogen in je hoofd na te spelen om ze te doen kloppen. Het heeft me veel bloed, zweet en tranen gekost.
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- annie69
- Contacteer:
- janneman
- Contacteer:
En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Len
- Contacteer:
Eliminator: Lekker is het zeker in ieder geval een levensstijl die bij mij past.
Nekker, misschien een idee om eens een schrijvers/pijprokers meeting te organiseren ter ere van C.S. Lewis en J.R.R. Tolkien (twee heren die ik persoonlijk zeer bewonder)
een jeugdboek staat ook nog op mijn planning, gebaseerd op o.a. Ierse/Keltische folklore en de fantasy folklore (fictionele geschiedenis) die ik aan het schrijven ben. iets wat zowel boeiend (en leerzaam) is voor kinderen tussen de negen en twaalf jaar maar ook interessant is om als volwassene voor te lezen. maar dit project staat vooralsnog in de kinderschoenen. mijn uiteindelijke doel is een fictioneel geschiedenis boek te schrijven beginnende voor de creatie van de aarde (fantasy) tot een exodus van de aarde (science fiction)
en binnen deze geschiedenis een avonturen serie te schrijven (voor volwassenen) en een kinder/jeugboek.
grootse plannen en een boek is nooit af ik verwacht van het geschiedenis boek mijn levenswerk te maken.
Nekker, misschien een idee om eens een schrijvers/pijprokers meeting te organiseren ter ere van C.S. Lewis en J.R.R. Tolkien (twee heren die ik persoonlijk zeer bewonder)
een jeugdboek staat ook nog op mijn planning, gebaseerd op o.a. Ierse/Keltische folklore en de fantasy folklore (fictionele geschiedenis) die ik aan het schrijven ben. iets wat zowel boeiend (en leerzaam) is voor kinderen tussen de negen en twaalf jaar maar ook interessant is om als volwassene voor te lezen. maar dit project staat vooralsnog in de kinderschoenen. mijn uiteindelijke doel is een fictioneel geschiedenis boek te schrijven beginnende voor de creatie van de aarde (fantasy) tot een exodus van de aarde (science fiction)
en binnen deze geschiedenis een avonturen serie te schrijven (voor volwassenen) en een kinder/jeugboek.
grootse plannen en een boek is nooit af ik verwacht van het geschiedenis boek mijn levenswerk te maken.
ik ben op zoek naar welke pijp c.s.lewis rookte.Len schreef:Eliminator: Lekker is het zeker in ieder geval een levensstijl die bij mij past.
kwam je bericht tegen.
heb zelf afgelopen week met het zelfde idee rond gelopen,
boekrecensie en pijp roken
ik ben er helemaal voor in
ik stuur je een pb, mocht je nog op het forum actief zijn