Ik zou graag beroep doen op jullie creativiteit alsook vindingrijkheid. Sinds ik dit forum heb overgenomen samen met Massis, ben ik steeds meer beginnen filosoferen: "hoe kan ik het pijproken terug in het straatbeeld brengen?" Op zich is dit forum al een eerste en enorm mooie stap geweest. Maar helaas onvoldoende, nog te weinig mensen geraken geïnteresseerd in het pijproken en nog te veel beschouwen het als een uitstervende oude mannen hobby...
Ik zou graag me meer en meer buiten dit forum willen gaan inzetten om deze prachtige hobby terug in ere en geweten te herstellen. En daarbij wil ik me vooral gaan richten op jongere mensen. Volgens mij is het perfect mogelijk om het idee terug aangepraat te krijgen, maar daarvoor moet eerst het taboe van een oude venten hobby doorbroken worden. En dat eerste vind ik enorm moeilijk. Ik ben niet het media geile type en stort me liever niet op mediums zoals Televisie of tijdschrift. Mijn angst zou voornamelijk bestaan uit het ridiculiseren van onze hobby, en dat is heel makkelijk te bekomen bij wat slimmer knip en plak werk in de montage kamer. Het is een optie die ik eerder voor de toekomst open hou...
Dan is de vraag hoe kunnen we iets opbouwen dat boven dit forum uitkomt. Mijn idee was: Waarom lanceren we niet gewoon pijprook cursussen? Op zich mag dit gerust van het forum los staan, al zou ik eerder graag de link met het forum daarin behouden. Eventuele opbrengsten (indien die er al zijn?) Zou ik graag in een soort van fonds stoppen die we gelinkt houden aan dit forum om grotere bijeenkomsten te kunnen organiseren. (= weer een manier om pijproken terug onder de aandacht te brengen) Ik zit hier sinds gisteren al over te brainstormen met Peter. Op zich zijn het tot nu toe nog enkel vage ideeën en wensen, die totaal niet zijn uitgewerkt...
Enkele zaken die in overweging moeten genomen worden:
a. Pijproken, of beter gezegd: roken in het algemeen wordt tegenwoordig meer en meer in een taboesfeer gedwongen. Hoe kunnen we het roken van tabak terug daar uit halen?
b. Is er eventueel een mogelijkheid om vanuit dit forum verdere stappen te zetten naar grootsere zaken, of houden we het op dit forum.
Dit topic is enkel bedoeld voor filosofische doeleinden, daar wil ik mee zeggen dat ik in het niets plannen heb om dit te realiseren. Ik wil graag een discussie op gang zetten alsook eens polsen hoe de leden op het forum hier tegenover staan. Ik heb al altijd de eigenschap gehad om dingen groots te zien. Zo heb ik vorig jaar een jaar lang op zelfstandige basis een B&B uitgebaat, wat op zich erg goed heeft gewerkt. En dit op twintig-jarige leeftijd, een leeftijd waar de meeste leeftijdsgenoten nog liggen te stinken in hun bed...