ik wou me eventjes netjes voorstellen op jullie forum.
na jaren geen tabak te hebben aangeraakt ben ik mu, op mijn 34e, toch nog begonnen met pijp roken! nu is het niet zo dat ik jaren met een onderdrukte behoefte heb geleefd maar meer dat ik er ineens een interesse voor kreeg

mn kindertijd en de doorwerking van daarin gedane indrukken even buiten beschouwing gelaten is het eigenlijk allemaal begonnen het pijpenrekje wat mijn zus van dr tante heeft gekregen. tijdens een bezoekje heb ik de pijpen uit dit stukje 'decoratie' zitten bekijken en eigenlijk had ik meteen de behoefte er eentje aan te steken. het zitten met een pijp in de hand beviel me wel.
door alle 'roken is dodelijk' verhalen heb ik er verder niets mee gedaan... waarom zou je nu nog beginnen met pijp roken? maar pas geleden had ik een bbq/feestje bij vrienden en de gastheer trok er een doosje sigaren bij. zelf had ik geen behoefte er eentje op te steken maar ik zag overige gasten wel genieten van hun rokerij... op dat moment dacht ik "had ik nu maar een lekker pijpje om op te steken!"
dus... niet lang daarna ben ik op internet informatie gaan zoeken over pijp roken. en uiteraard kwam ik vrij snel bij dit forum uit!
toen ik het gevoel had dat ik voldoende informatie had om een poging te wagen heb ik tabak (stanwell vanilla) en overige spulletjes gehaald en ben naar de zus gefietst om dr pijpjes te confisqueren! uiteindelijk bleek het gros stuk of gewoon te smerig maar een gloria en 2 bruyere (1 rechte en 1 kromme) waren nog in redelijke staat. Deze pijpjes heb ik grondig schoongemaakt en opgepoetst en sinds een week rook ik daar dagelijks een fijn pijpje mee

ik moet toegeven dat het me even koste om de boel zo te stoppen en te roken dat het ook lekker was maar ik geloof dat ik het nu een beetje begin te snappen. ze roken steeds prettiger en lekkerder!
buiten de smaak en de handeling van het roken geniet ik voornamelijk van de rust die het me geeft... zo lekker in mn stoel met een pijp en een mooi muziekje, eventueel een fijne whiskey... ja dat is het wel

vriendelijke groeten,
pieter