Molina

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Kappa

Molina

Bericht door Kappa »

Ik heb een aantal redelijk uitziende pijpen van het merk Molina gezien, maar aangezien ik nieuw ben heb ik geen ervaring met verschillende merken. Mijn vraag is dus of iemand ervaringen met dit merk heeft en of het een aan- of juist afrader is.

Alvast bedankt voor de antwoorden, Kasper.

Nekker
Erelid

Re: Molina

Bericht door Nekker »

Internet leert mij dat dit merk voor een +/- 50 euro gemiddeld verkocht wordt. Ik ken het merk persoonlijk niet, en kan er dus ook mijn ervaringen niet over kwijt. Maar het feit dat ik het niet ken - niet dat ik me wil voor doen als een grote kenner - betekend heel waarschijnlijk dat deze pijpen niet bepaald echt sterk bekend staan om hun kwaliteiten. Ik heb het hier al vaak vermeld aan beginners, de big ben of Stanwell pijpen gaan ongeveer aan dezelfde alsook aan ietsjes hogere bedragen weg, maar daar kan ik je van vertellen dat ze voortreffelijk qua prijs/kwaliteit zijn.

Mijn raad: speel op safe als beginner en koop je een rechte Big Ben of Stanwell.

In de hoop je geholpen te hebben! :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Ik heb die Molina's regelmatig zien liggen in tabakszaken, vaak enigszins weggemoffeld. Ik werd er niet enthousiast van bij eerste inspectie. Geen duidelijke fouten maar een algeheel ietwat ondegelijke indruk ofzo. Voelde me geenszins geneigd om er een te kopen. Ik zou eerder op veilig spelen en het advies van Nekker aannemen.

culann

Bericht door culann »

Idd wat Kynikos zegt, dat is ook mijn gevoel bij dit merk. Heb ze wel eens in de hand gehad, erg aantrekkelijk van prijs misschien, maar ik had niet het idee dat er veel plezier aan te beleven zou zijn.

Bert van Hell

Bericht door Bert van Hell »

Ik heb één pijp van Molino in bezit. Hij is wat zwaar van gewicht en ik vind hem niet geweldig roken. Voor mij geen Molino meer. Doe mij maar Big Ben.

Kappa

Bericht door Kappa »

Bedankt voor de adviezen, het is een Big Ben geworden :D.

Bert van Hell

Bericht door Bert van Hell »

Kappa schreef:Bedankt voor de adviezen, het is een Big Ben geworden :D.
Gefeliciteerd kappa. Welk type Big Ben?

GideonT

Bericht door GideonT »

Dit was mijn eerste pijp en hij rookt nog altijd goed. Ik heb zelf de eco brown, kost slechts een kleine 30 euro. Een perfecte beginners pijp in mijn optiek. Ook heb ik er niet veel last van dat hij gaat 'stinken' bij veelvuldig gebruik (aangezien het mijn enige is rook ik hem te vaak) in mijn ogen een prima pijp voor een klein prijsje. Aanrader dus.
Pipum potestas est

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Je bent tevreden met dit betaalbare merk en daar lijkt mij niets mis mee.
Later wanneer je naar een ander merk pijp overstapt weet je dat dan des
te meer te waarderen omdat er een begin van onderscheid ontstaan is.

Tammalone

Bericht door Tammalone »

Ik heb mij twee eken geleden laten verleiden een Molina pijp tekopen. Een mooi recht pijpje dat lekker rookte. Todat ik gisteren het mondstuk en rustig afdraaide en het in de pijp afbrak. Einde verhaal.
Ik ben bang dat dit de Fyra onder de pijpen is.

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Tammalone schreef:Ik heb mij twee eken geleden laten verleiden een Molina pijp tekopen. Een mooi recht pijpje dat lekker rookte. Todat ik gisteren het mondstuk en rustig afdraaide en het in de pijp afbrak. Einde verhaal.
Ik ben bang dat dit de Fyra onder de pijpen is.
Zit het stuk volledig in de pijp of is er een stuk mee uitgekomen.
Als hij gelijk bij het mondstuk is afgebroken zou ik er eerst mee teruggaan.
Anders Meindert eens een PB geven die maakt mondstukken en pijpen.
Succes en ik hoor het nog wel.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Tammalone

Bericht door Tammalone »

Het mondstuk is deels in de pijp blijven zitten is afgebroken. Dat krijg je er niet meer uit.
Het negen millimeter filter van Compaenen draaide ik stuk.
Ik ben vandaag teruggegaan en kreeg een nieuwe, gelijk uitziende model mee. Ook een Molina.
Bij deze pijp zit ook het Compaenen filter redelijk vast en blijkt iets te lang te zijn.Dit filter vervangen door een big ben filter en ook dat filter komt na het roken erg vast te zitten.
Ik ga morgen maar weer eens terug en wil geen Molina meer.
Dan maar iets meer uitgeven, deze pijp kostte 34,95, een weer een Big Ben aanschaffen.

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Ik heb 6 Molina's en ben er tevreden tot zeer tevreden over.

Het probleem met een te lang filter heb ik met een Stanwell. Een Vauen Dr. Perl filter past wel. Die zijn iets korter en dunner.
Laatst gewijzigd door Sidekickelvis op 11 aug 2014 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Tammalone

Bericht door Tammalone »

Ik heb deze nieuwe molina nu een paar dagen met plezier gerookt.
Wellicht was de eerste een maandag- product.
Ik houd deze pijp. Hij rookt goed. Misschien wat te vroeg geoordeeld.

Plaats reactie