Aluminium pijp

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
drfretboard

Aluminium pijp

Bericht door drfretboard »

Heeft iemand hier ervaring met een Aluminium pijp?

Kijk even hier:
http://www.head-nature.com/06560?id=5vH4qehf

Afbeelding

Ja ja, ik weet, het heeft er met koeieletters CANNABIS overheen geschreven staan, maar ik vraag me af hoe het zou zijn bij gebruik met gewone pijptabak.

Iemand?!

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Ik heb ervaring met cannabis roken uit een stalen pijp en ik denk dat ik je wel kan zeggen dat die dingen niet goed zijn voor meer dan een zeer korte rookperiode met een klein brokje spul erin. Daar zijn ze ook voor gemaakt eigenlijk, een miniscuul klein beetje kurkdroog materiaal dat binnen een minuut, maar vaak binnen een paar trekken, opgerookt wordt. Als je zo'n aliminiumpijp volstopt met pijptabak wordt hij waarschijnlijk loeiheet en het vocht kan nergens heen. Dus de tabak verzuipt in z'n eigen sap of het loopt je mond in. Lijkt me hoe dan ook een slecht idee.

/edit: Bij een metalen tabakspijp denk ik eigenlijk aan de Japanse kiseru. Het kan dus wel, maar ook in dat geval betreft het een piepklein beetje, droge, zeer fijn gesneden tabak gerookt uit een klein kopje met een lange steel.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kynikos op 18 mei 2011 23:38, 3 keer totaal gewijzigd.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Naast dat wat m'n voorganger al zegt denk ik dat je je niet helemaal realiseerd hoe groot zo'n pijpje is, die zijn (meestal dan toch) bedoeld om puur te roken (zonder tabak) en dus HEEL KLEIN.
Als je hier normale tabak in zou willen doen, zou het voor een rooksessie van 5 minuten gaan denk ik (Jos zou er de minuut niet mee halen :wink: )
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Zo'n Kiseru is inderdaad ook te gek! Wil ik nog wel eens hebben.

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Daar zou ik dan gelijk in investeren, hoeft volgens mij niet heel duur te zijn. Zo'n knullig wietpijpje schiet je niks mee op. Tenzij je ineens rastafari-achtige neigingen gecultiveerd hebt. ;)

Stray

Re: Aluminium pijp

Bericht door Stray »

Hoi!

Ik heb een kiseru etc etc besteld, maar ik wil natuurlijk wel graag de echte Koiki tabak ervoor.
Mijn vraag is, waar kan ik dat kopen?
ik kan het op dezelfde site bestellen als waar ik de kiseru heb gekocht, maar krijg je dan zegmaar geen importboeten ofzo?

ik hoop op snel antwoord!

dankje!

Eliminator
Moderator

Re: Aluminium pijp

Bericht door Eliminator »

Tabak in NL importeren mag niet en de kans bestaat, hoe groot is afhankelijk van de hoeveelheid, dat je daar import kosten over moet betalen.

Overigens welkom hier en als je wilt is het leuk als je je even voorsteld in het daarvoor bestemde topic, altijd leuk om te weten met wie we van doen hebben, veel plezier hier !
Afbeelding

Plaats reactie