culann

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

culann

Bericht door culann »

Hallo,

Mijn echte naam is Sander, bouwjaar 1978 en woonachtig te Eindhoven. Jaren geleden (en nu moet ik echt gaan graven in m'n geheugen... 't zal inmiddels wel ruim 10 of 12 jaar geleden geweest zijn) ben ik begonnen met pijproken. Daarvoor rookte ik heel af en toe wel eens een sigaartje van mee van m'n vader, en vooral op gelegenheden en concertjes endergelijke. 't was ergens bij een kampvuurtje dat iemand mij een maispijpje aanbood, met de mededeling dat ik het best eens mocht proberen, moest het wel zelf stoppen. Nou dat was nou niet echt een succes, geloof dat ik er wel een heel doosje lucifers aan verbruikt heb toen, maar goed de smaak daarentegen die beviel me juist wel goed! Beter dan die scherpe sigaartjes van m'n vader. Ik dus paar dagen later als begin 20-er naar de tabak speciaalzaak voor een pijp. Hmmm... dat ziet er toch wel oudbollig uit eigenlijk, zo'n pijp... Dus maar voor een Tattoo pijpje in het blauw (of was 'ie bordeauxrood?). Eenmaal thuis (ja toch ruim 12 jaar geleden of 13...) keken m'n ouders me maar raar aan toen ik m'n nieuwe aanwinst tevoorschijn haald, Wat had die zoon van hun nou weer aangeschaft? Ze konden er wel om lachen :D
In het begin was het maar vreemd om de pijp in gezelschap tevoorschijn te halen, wie rookt er nou pijp? Een echt soepel ging het ook allemaal niet in het begin. Maar goed, op een gegeven moment kwam iemand die nog wel ergens een pijp had liggen, een 'echte' (en dan bedoel ik eentje die er ook uitziet als een pijp) en dat zag er toch wel beter uit dan dat rare geval van een tattoo pijpje... en zo kwam het dat ik uiteindelijk na een jaar of twee stug doorroken toch een verzameling had van een stuk of 14 pijpen, ok, toegegeven een aantal 'mandjes pijpen' meegeteld, maar ook wel wat betere met drie favorieten, een zwarte Petersons, een rode Chacom Pilot, en een curchwarden van Petersons.
Na enkele jaren uitsluitens pijp roken slopen langzaam de zoete sigaartjes er tussen, Ritmeester Moods, die rookten wel wat makkelijker tussendoor, in pauzes enzo, en zo gebeurde het steeds vaken dat m'n pijpen lange tijd, en steeds langere tijd stil bleven liggen. En uiteindelijk alleen nog maar lagen te verstoffen. De sigaartjes gingen er wel goed in, en uiteindelijk ging er een doosje van 20 stuks zonder filter in twee dagen doorheen, dat werd wel heel duur... Op dat moment ben ik maar aan de shag gegaan, javaanse jongens 3/4 en zo gebeurde het dat ik, tot vorige week, een buil per twee dagen leeg rook. Het roken was ik wel beu inmiddels, maar ooit had ik er juist zo'n plezier in! Ja, dat plezier wilde ik weer terug! En zodoende mijn pijpen collectie weer bijelkaar gezocht en afgestoft. Heb ze allang niet meer alle 14 die ik had, maar toch nog wel een stuk of 6 rookbare pijpen. (De Tattoo uit het begin van m'n post had ik overingens al een paar maanden na aanschaf weggegeven aan iemand die dat ding wel wilde hebben, al was het niet voor pijptabak.) En nu sinds een week rook ik weer met plezier met enige regelmaat een lekker pijpje waar ik weer helemaal van kan genieten :D
Ok, ik ben nu dus niet getopt met roken, wat in eerste instantie wel de bedoeling was, maar wel heb ik weer plezier in roken, en vreemd genoeg geen behoefte meer aan een shaggie...

Misschien nog leuk om te weten wat ik rook: momenteel een buil W.O. Larsen Classics, simply unique. Maar kentucky Bird, Mac Barren original choice en Alsbo Black waren vroeger toch wel mijn faforieten.

Groeten, en als jullie nog andere dingen willen weten, just ask!

culann

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

@culann; Welkom op dit mooie forum. Er valt een hoop te lezen en te leren...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

welkom op dit fijne forum
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Welkom, en een leuk uitgebreid voorstel rondje,... zelf ook een herstartend pijproker na een lange periode van de 'makkelijke'-sigaar.
Maar gelukkig al weer een tijdje terug aan het pijprokers-front, en mede door dit forum, met meer plezier dan ooit tevoren.

Veel plezier hier !
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Erg leuk dat je weer 'terug' bent! Ik denk dat menigeen hier al een serieuze en erg prettige doorstart heeft gemaakt, niet in het minste onder de invloed van dit aangename forum!

Post vaak!

Gebruikersavatar
Pitoe [*RIP*]
Berichten: 396
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:08
Locatie: België

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

hartelijk welkom van een mede-herstarter :wink:

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom! Je ziet al, je verhaal komt bekend voor :)
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ook vanuit hier een hartelijk welkom, leuk dat je het pijproken weer opgepakt hebt.
Voordat ik vorig jaar aan het Forum deel ging nemen rookte ik al lang pijp. Het bleek dat ik de wijsheid niet in pacht heb.
Veel heb ik van anderen opgestoken, het heeft sommige inzichten veranderd, het heeft kennis verdiept, pijproken is meer dan een pijp vullen, aansteken en leegroken, kortom een plek waar je als pijproker met raad en daad terzijde wordt gestaan.
Wanneer jezelf tips, adviezen, verhalen, ervaringen enzo aan wil dragen wordt je dat in dank afgenomen.
Veel plezier en rookgenot gewenst.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Welkom. En waar komt die aparte nickname vandaan, Culann?

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Bericht door culann »

Dank voor het warme en veelvuldige welkom hier!
Voel me gelijk thuis :D Heb iniedergeval al veel leesplezier gehad hier op dit forum afgelopen dagen en moet inderdaad beaamen dat dat ook wel bijdraagt tot het rookplezier. En er valt nog veel te leren, tjonge tjonge wat heb ik in het verleden mijn pijpen toch mishandeld als ik hier lees hoe het eigenlijk zou moeten. Wel altijd braaf ingerookt, maar verder... Heet uitelkaar gewrikt om ze schoon te houden, hele dag zelfde pijp in m'n mondhoek. Misschien toch maar eens een nieuwe pijp aanschaffen binnenkort en deze op de juiste manier gaan behandelen, dat is dan gelijk een goed excuus om er een te kopen om te vieren dat ik weer plezier beleef aan de pijp ;)

Groeten,

culann

Gebruikersavatar
robby
Berichten: 474
Lid geworden op: 10 feb 2011 17:37
Locatie: kozen

Bericht door robby »

welkom , culann
veel plezier op prf.
ja en vanwaar de naam culann .
veel intresse in het keltisch.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Bericht door culann »

@ Winslow Collector, Culann is afkomstig uit Ierse sagen, Toen Sétanta de hond van de smid Culann gedood had, krijg hij de naam Cú Chulainn, wat betekend, de hond van Culann. Maar voor mij is het een naam die ik een jaar of 18 gelden gebruikte bij mijn vrijwilligers werk op het Prehistorisch Dorp in Eindhoven, nu het Historisch Openlucht Museum Eindhoven.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

culann schreef:..... dat is dan gelijk een goed excuus om er een te kopen om te vieren dat ik weer plezier beleef aan de pijp ;)
Mag ik je dan gelijk wijzen op de prachtige en mooi opgeknapte exemplaren die her en der op het forum aangeboden worden door heren die het 'opkalefateren' tot een kunst hebben verheven.
Betrouwbare aankopen voor een vaak zeer schappelijke prijs.

(slechts ter info, doe ermee wat je wilt natuurlijk)
Afbeelding

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1235
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

welkom

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

'lo there

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Welkom! Ook hier bouwjaar 1978 :wink:
Groeten,
jarnogab

Werner
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mei 2009 15:51
Locatie: Breda

Bericht door Werner »

Welkom! Hier het iets betere bouwjaar 1976 ;);)

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Mooi dat je je weg weer gevonden hebt naar de pijp! Welkom.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Werner schreef:Welkom! Hier het iets betere bouwjaar 1976 ;);)
Daar weet ik ook alles van, ja! 8)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Ik weet niet of je nog steeds Alsbo Black rookt Sander, zeker nog aan te bevelen tabak naar mijn mening, maar neus ook in de tabak recensies.
Een wereld gaat voor je open.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Welkom terug! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Bericht door Burrey »

Een verlaat welkom terug, Sander!

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

culann schreef:@ Winslow Collector, Culann is afkomstig uit Ierse sagen, Toen Sétanta de hond van de smid Culann gedood had, krijg hij de naam Cú Chulainn, wat betekend, de hond van Culann. Maar voor mij is het een naam die ik een jaar of 18 gelden gebruikte bij mijn vrijwilligers werk op het Prehistorisch Dorp in Eindhoven, nu het Historisch Openlucht Museum Eindhoven.
Thanks voor de uitleg. :lol:

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Bericht door culann »

@ Eliminator, ja ik heb de "opgekalefaterde" pijpen op dit forum al gevonden, die ga ik zeker in de gaten houden!
@ Bommel, nee also Black nog niet opnieuw gekocht, maar ga ik zeker ponieuw proberen, en ja die tabak recencies hier zijn ook zeker de moeite, alleen weet ik nu helemaal niet meer welke tabak ik als volgende aan ga schaffen... Zoveel keus, en klinkt bijn allemaal de moeite van het proberen waard :D
@ Winslow Collector, tis geen moeite :)
@ rest, nog bedankt voor al het welkom!

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Wees welgekomen Sander!
“If you are going through hell, keep going.”

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Welkom 8) En Kentucky Bird is inderdaad prima spul :D

Plaats reactie