AmsterDan

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
AmsterDan
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:09
Contacteer:

AmsterDan

Bericht door AmsterDan »

Hey iedereen,

Mijn naam is Daniel en van origine een sigarenroker sinds twee jaartjes. Daarin heb ik geleerd tabak erg te waarderen voor de aromatische eigenschappen en rustgevende, genietbare momenten.

Een aantal weken terug verhuist naar een nieuw apartement. Het viel me op dat de sigarenrook daar lang bleef hangen. Daarbij kreeg ik een grotere interese voor de pijp en nagelang dacht ik, misschien is de rook van de pijp minder intens en beter geschikt voor binnenshuis. Na informatie ingewonnen te hebben, zowel via het internet als in de winkel, werd m'n interese nogmaals groter en kwam ik tot de conclusie dat ik het 'roken des pijps' wel is zou willen proberen ... waarom niet? Wel heb ik me voorbehouden dat er aanvankelijk geen dure pijp zou komen om zo puur een gevoel voor het pijproken te krijgen. Een Medico Medalist half bend pot is wat ik toen meegenomen heb.

Sinds dit m'n eerste pijp is, heb ik geen idee of het gevoel juist is, of ik het juist handteer, of ik de pijp op de juiste manier 'inpak' (tabak in de pijp stoppen), welke materialen er zijn gebruikt. Ik heb er ook niet veel over kunnen vinden op het internet. Waar ik inmiddels wel achter ben gekomen is dat ik het pijp roken mij goed bevalt en wil er in ieder geval mee doorgaan! Misschien binnenkort maar is kijken voor een andere pijp, alhoewijl ik op dit moment niet zou weten waarom want deze pijp bevalt nog goed. Zoals je ziet doe ik het rustig aan. Ik ga me nog eventjes niet wagen aan eBay want schijnbaar kun je daar heel gemakkelijk je bankrekening kwijt.

Als iemand mij wat kan vertellen over de Medico Medalist hoor ik het maar al te graag. Ook wil ik graag laten weten dat ik in Canada woon en m'n Nederlands nog vrij goed is, maar als je nou een gekke zinsopbouw ziet, dan weet je hoe en waarom haha. Ik dacht dat het misschien een leuk idee was om m'n avonturen in de pijpwereld vast te leggen en het met geintereseerden te delen. Dat kan, via m'n blog. Ik begrijp dat ik nog geen links kan plaatsen ... dat komt later wel dan.

Ik kijk uit verder te lezen op dit forum. M'n buddy Don Fernando van Sigarenliefhebber is hier ook aanwezig van wat ik begrijp en hoop ook hier nieuwe contacten te maken. Bestaan er in de pijp wereld ook dergelijke 'herfs'? Normaal een sigaren bij-eenkomst, maar dan voor pijpliefhebbers?

Vriendelijke groet,

Daniel aka AmsterDan

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Daniel; Welkom op dit mooie Forum...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Hartelijk welkom hier, lees op je gemak de topics eens door, er staat veel leerzaams voor de beginnend pijproker, en mocht iets je niet duidelijk zijn, stel gerust je vragen.

Hier http://members.home.nl/j.kusters/ staat het grote pijprokers boek van Janneman, hier zul je ongetwijfeld veel van opsteken, enjoy !
Afbeelding

Gebruikersavatar
boyenne
Berichten: 423
Lid geworden op: 26 okt 2009 16:55

Bericht door boyenne »

Welkom!

Wat doe je zoal in het dagelijks leven?
boyenne Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

welkom !
ik ken medico eigenlijk alleen van filters die gelevert worden bij een corncob.
http://aristocob.com/MEDICO-PIPE-FILTER ... 64556.aspx
Groet,
Tom

AmsterDan
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:09
Contacteer:

Bericht door AmsterDan »

Ah, bedankt voor de links, ik zal er vanavond (het is hier nog ochtend) is naar kijken. Ik heb immers nog veel te leren!

In het dagelijks leven werk ik voor een helikopter bedrijf in het mooie Vancouver Island. Ik heb daar een leidingevende positie als ramp co-ordinator. Dus het zorgen dat de juiste helikopter op de juiste plaats land/parkeert, het verlenen van brandstof en hou een oogje op de ramp crew. Met draaiende bladen en rotors, brandstof en dergelijken heb ik veel gekke dingen zien gebeuren, dus ... er moet een oogje in het zeil gehouden worden. Het is geen baan met veel denkwerk. Ik heb wel een helikopter brufet maar ben helemaal veranderd van gedachten.

Als ras-echte Amsterdammer, en als Nederlander natuurlijk, mis ik 1 ding echt heel erg ... de snackbar. Ik wil een snackbar opzetten met kroketten, kaas souvles en frieten! Noem me een gek maar het lijkt me onwijs leuk om dat te proberen en ondernemen in een land waar dat nog niet helemaal bekend is. Ik zeg niet dat het helemaal goed en te waus is want er is nog een hele wereld te winnen. Maar goed, dat staat nog in baby schoenen, het is nog maar een droom, een idee.

Dagelijks leven: Veel werken, helikopters en kroketten. Daarbij de pijp als nieuwe hobby gecombineerd met een liefhebberij voor sigaren en de schietsport.

Wat doen jullie zoal?

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Geinige baan!

Veel plezier op dit forum gewenst!

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

das nog niet eens zn gek idee zn snackbar mocht je zitten waar relatief veel ex-nederlanders zitten, zit je wel gebakken ;)
ik zet dagelijks de bloemen buiten ( bezorger voor een bloemenzaak aan part. en bedrijf)
Groet,
Tom

AmsterDan
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:09
Contacteer:

Bericht door AmsterDan »

Ja, zoiets dacht ik ook!

Over die Medico filters heb ik gelijk een vraagje, dit zijn de 6mm papieren filters in een celofaan achtige huls. Nou zal m'n volgende pijp, tweede pijp, ook een gefilterde pijp worden en vraag me af wat een veel voorkomende en makkelijk verkrijgbare filter is.

Ik weet zeker dat hier al een forum over bestaat dus ik ga even zoeken.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

De meest standaard maat voor pijpfilters is 9 mm, die zijn over het algemeen overal wel te krijgen,... tenminste hier !
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Hoi! Ja, er zijn bijeenkomsten en op dit forum is allerlei informatie te vinden over het stoppen van de pijp, maar ook op Youtube.

Zomaar een greep:





Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Welkom! Tof dat het forum ook internationale belangstelling heeft :)

Interessant beroep zo lijkt me, en dat in het (heb ik me laten vertellen) wondermooie Canada.
Om op je vraag te antwoorden: ik ben leerkracht te Oostende en woonachtig in Nieuwpoort (Vlaanderen)

Ook ik ben beginnend pijproker en het is iets dat me ongelooflijk veel plezier maar vooral ook rust en relaxatie biedt.
Veel plezier met het pijproken!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Wees welkom, ik ben een pijproker die ook wel van een sigaar geniet
“If you are going through hell, keep going.”

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

En weer een welkom AmsterDan.
Lees je suf op dit mooie forum, maar steek eerst een pijpje op.
Leuk dat je er aan denkt om een snackbar te beginnen in Canada, zelf was is jaren geleden van plan om er eentje te beginnen in Frankrijk, Saumur om precies te zijn.
Ik ben daar jaar in en jaar uit op vakantie geweest en plots stond er een pandje te huur met de juiste papieren.
In gedachten zag ik al die fransen aan de kroketten, frikandellen en juist kaassoufflés met alle smaken van dien.
Ik heb zelfs een bedrijfsplan gemaakt en serieuze stappen ondernomen, maar het bleef een plan.
Het leuke en nare aan het verhaal is, dat de vakantie erop, het pandje was verhuurd en er een, je geloof het niet, snackbar in was gevestigd :twisted:
Dus maak van je droom werkelijkheid, in ieder geval zie hoever je kan komen.
Maar eerst je pijpverzameling uitbreiden, want je zult zien dat je aan een pijp niet genoeg hebt.

Even nog voor de forumers onder onder ons..........wanneer is de meeting in Vancouver ook alweer?????? :lol:
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Van harte welkom.

Snackbar? Moet ik even kwijt.

Boven een snackbar is een Turks gezinnetje komen wonen. Zij had al een paar maal tegen haar man gezegd, joh. ga je nu eens voorstellen beneden, want dat hoort hiet zo.
Op een avond stapt hij dus de snackbar binnen en zegt: ik Achmed.
Waarop de man van de snacks zegt dat is dan twintig euro.

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4046
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Welkom!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

AmsterDan
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:09
Contacteer:

Bericht door AmsterDan »

Zo, je word hier nog is welkom geheten haha. Ik vind het helemaal mooi om met zo'n entausiast forum te mogen deel nemen. Allemaal bedankt. En daarbij hoop ik natuurlijk ook gauw zelf wat informatiefs te kunnen posten.

Aangezien ik hier zelf de Achmed ben ga ik het ook lekker op lokale wijzen doen. Vet, veel, uit het knuisje vreten en je hoofd kunnen volstampen. Als dat niet inburgeren in Noord-Amerika heet, dan weet ik het ook niet meer.

Alhoewel je hier wel steeds meer van die moderne snelwandelstokken ziet rondlopen met op de heup gezonde waterflesjes gemonteerd. Die mogen ook niks meer eten van brood en dat soort gedoe. Daar hoorde je 15 jaar geleden toch helemaal niks over? ... En die mensen aten net zo goed kroketten en pattat met mayo.

Is dat momenteel in Nederland ook zo aan de gang? Veel eten willen hebben voor zo min mogelijk geld en dan ook eigelijk heel gezond willen doen? Misschien is het wat Noord-Amerikaans eigen ... Bommel, ik neem je advies op en ga er maar is mee aan de gang!
Cheers,

Daniel

Gebruikersavatar
Pitoe [*RIP*]
Berichten: 396
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:08
Locatie: België

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

Bienvenue!
Wilgekommen!
Welcome!
Welkom!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

Kijk AmsterDan, dat daar in het noorden van Amerika met stokken gewandeld wordt vind ik wel nodig daar op de ruige omgeving.
Maar dat in het kleine vlakke Nederland de Nordic walking pas beoefend wordt ziet er weer belachelijk uit.
Nee dan de Zwembadpas van JOS dat is andere koek.

http://pijprokersforum.forum2go.nl/de-z ... zwembadpas

En dan zit er in die aangemonteerde waterflesjes gewoon klink klare jenever. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Bericht door Bart Iron »

Welkom!
Lachen dat je daar een snackbar wilt openen. Topidee!

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

En weer een welkom, Daniel. Leuke introductie. Zoals al geschreven: lees en stel je vragen. Al zijn hier al veel antwoorden te vinden.

Enne... deel je ervaringen natuurlijk ook. Don't become a stranger.

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Bericht door Burrey »

Een hartelijk welkom Daniel! Leuk om een pijproker uit Canada op het forum te mogen verwelkomen.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Welkom op dit forum!
Bommel schreef:wanneer is de meeting in Vancouver ook alweer?????? :lol:
Kan ik met iemand meerijden? :lol:

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Hey AmsterDan, welkom op dit forum. Wat leuk dat je het avontuur hebt aangenomen en je biezen hebt gepakt richting Canada. Ik heb nergens terug gevonden hoe oud je bent? Ik zit er ook aan te denken om binnen een aantal jaren richting Canada of Nieuw-Zeeland te vertrekken. Hoe is het je bevallen daar en wat zijn de grootste plus punten?
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom! Ik vrees dat jij daar heel wat pijpen en tabakken tegenkomt die hier volledeig onbekend zijn, maar dat maakt de pret alleen maar groter...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Bericht door magicmarcello »

Leuk man, helemaal vanuit Canada, welkom!
:-?
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

AmsterDan
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:09
Contacteer:

Bericht door AmsterDan »

@Nekker
Ik woon hier nu negen jaar met ouders en broertje. Het was een droom van m'n ouders, vooral na het stressvolle leven als ondernemer, om het hier rustiger aan te doen. De natuur is groots en geweldig mooi, de mensen zijn rustig, vriendelijk en gemoedelijk en vooral in Victoria hangt er een relaxte sfeer. Zelfs een grotere stad zoals Vancouver in dezelfde provincie British Columbia is het nog allemaal zeer prettig. De ruimte is heerlijk en we hebben met z'n alle, als gezin zeg maar, tot nu toe geen heimwee gehad. Inmiddels middelbare school afgemaakt, opleiding gedaan en nu werkzaam bij een bekend bedrijf ... het leven is hier door gegaan en het bevalt heel erg goed. Als je meer wil weten over het emigreren kun je me altijd een pb sturen. Ik kan je m'n ervaringen vertellen maar voor technische verhalen ... dat veranderd allemaal erg snel en het zal sinds negen jaar dusdanig veranderd zijn. Wel hebben we Nederlandse familie vrienden die over twee weken naar Canada komen om te 'house hunten', ook emigranten. Ik kan wellicht via hun communiceren met wat recentere en updated antwoorden. Geef maar een gil.

@Janneman
Daar ben ik erg benieuwd naar. Ik zal is kijken wat hier op de markt te krijgen is. Waar ik naar uitkijk zijn de Big Bens waar jullie weer gemakkelijke toegang tot hebben. Als je nou iets ziet waar je belangstelling voor hebt, zeg het dan even, ik kan het natuurlijk opsturen.

@Bommel
Dat trekt me dan weer meer!
Cheers,

Daniel

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7980
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Hail Canada! :P Welkom!

Plaats reactie