TheWhiteStripes

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

TheWhiteStripes

Bericht door TheWhiteStripes »

Hoi,

Ik ben Ward, 18 jaar oud en woon in Mechelen. Ik ga een van de volgende dagen/week m'n eerste pijp kopen en hoop er een aangename nieuwe hobby mee bij te winnen. Voor de rest zou ik niet weten wat ik nog zou kunnen vertellen maar mocht het iemand iets bommen, vraag maar raak! ;)
Laatst gewijzigd door TheWhiteStripes op 11 mar 2011 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Welkom!

Ik ben zelf net een paar weken begonnen en ik moet zeggen: fantastisch!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Hey Ward

Welkom op dit forum!
Ik ben zelf 20 jaar, en ben afkomstig uit Kontich. Dat is dus vlakbij Mechelen. Ik rook nu ongeveer 2 jaar pijp denk ik. ik ben wel sinds kort verhuisd naar de kanten van Leuven. Leuk dat er meer mensen van onze leeftijd deze hobby willen uit proberen.

Ik raad je vooral veel geduld aan in je nieuwe hobby. Dat is de sleutel, wilt het vanaf de eerste keer niet lukken gewoon terug opnieuw proberen.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
superpelic
Berichten: 287
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:46
Locatie: Westerlo, Belgie
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Wat een jong volk!
Meer dan welkom!!
“If you are going through hell, keep going.”

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

Volledig mee eens, dit zijn mooie hobbies die soms een beetje in de vergetelheid lijken te geraken, dus het is leuk om te weten dat hier nog andere jeugd 'rondhangt' ^^ En ik zal zeker rekening houden met dat het wat proberen zal worden in 't begin :) Maar op zich niet zo erg...

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

welkom :D veel plezier hier op dit fijne forum.
Groet,
Tom

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Welkom Ward. De jeugd heeft de toekomst, zeker ook in het pijproken. Inderdaad erg leuk dat er veel jonge mensen op dit forum zitten. Dit helpt het verkeerde imago weghalen, dat pijproken voor ouwe zakken zou zijn. Het is genieten van tabak is zijn beste vorm, met vakkundig gemaakte rookinstrumenten. En daar kunnen jongeren zeker net zo goed van genieten als de "oude garde".
Ben zelf al (of "nog maar") 47, maar op mijn 23e begonnen met pijproken.

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Bericht door Burrey »

Een warm welkom Ward! Tips genoeg op dit mooie forum om je op weg te helpen de pijp tot vaste gezel te maken.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14875
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

En weer een welkom
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom, white stripes! Zo te zien zit je niet helemaal alleen in die hoek daar...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Willekommen (ofzo)! Maak maar es een verslag van je eerste pijp-rook-ervaring om hier te posten!

Sommigen houden zelfs een 'rookboek' bij!

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

drfretboard schreef:Willekommen (ofzo)! Maak maar es een verslag van je eerste pijp-rook-ervaring om hier te posten!

Sommigen houden zelfs een 'rookboek' bij!
Zo'n rookboek is een leuk idee! :) En zal zeker iets laten weten, nu eerst een pijpje naar m'n keus vinden ^^

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

Gewoon ter informatie, wat schrijf je dan in zo'n rookboek? Welke pijp/tabak je rookt, je ervaring. Schrijf je er ELKE keer in wanneer je rookt (wat me onwaarschijnlijk lijkt ^^).

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15083
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Even voorstellen: TheWhiteStripes

Bericht door Eliminator »

Allereerst ook van mij welkom op dit forum,...
TheWhiteStripes schreef:maar mocht het iemand iets bommen, vraag maar raak! ;)
Mag ik je vragen hoe je, als 18 jarige, in aanraking bent gekomen met het pijproken ?
Niet de meest voor de hand liggende keuze voor mensen van jouw leeftijd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15083
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

In mijn geval betekend een rookboek (of eigenlijk meer ervaringen overzicht, zoals ik de zaken bij hou) zo veel als een opsomming maken van datgene je hebt gerookt en je ervaringen daarmee.
Integenstelling tot sigaretten- of shagrokers blijven pijproker meestal niet bij 1 merk hangen.
En na enkele jaren tabakken te hebben geprobeerd weet je op den duur echt niet meer hoe die ene tabak van vorig jaar ook al weer proefde.

Eigenlijk ben ik ermee begonnen na het lezen van het pijprokersboek van Janneman waarin een leuke quote hierover is opgenomen.
Afbeelding

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

Ik ben geen voor de hand liggend iemand o.O Een beetje een buitebeentje... (and that could be an understatement...)

Gaat belachelijk klinken maar wat me eigenlijk de knoop heeft doen doorhakken om een pijp te kopen is freakin' Lord of the Rings -.- . . . En geloof mij, ik WEET hoe belachelijk dat klinkt... Er zijn daar gewoon een paar mooie scenes in waarbij men pijp rookt waarbij ze vrij goed tonen hoe men ervan geniet... (liet mij terugdenken aan een oud leerkracht van mij die een fervent pijproker is/was).

Ik houd HELEMAAL niet van sigaretten roken maar heb zelf een waterpijp en heb verschillende keren sigaren gerookt (meestal goedkope brol hoor :) Als je 16 bent koop je geen dure sigaren...) Maar ik geniet wel van te roken als bezigheid, het gaat niet zomaar om wat tabak of nicotine binnen te krijgen... Het is een ritueel, het maken van de pijp, ze brandend houden... Genieten met een boek erbij. Ik bedacht me, dat klinkt lang niet slecht!

Het is misschien niet de beste motivatie, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer het logisch lijkt voor mezelf :) Ik zie mezelf zeker weten op een terras of in het park zitten met een boek gewoon genietend...

Sound silly? ^^
Laatst gewijzigd door TheWhiteStripes op 12 mar 2011 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

https://www.youtube.com/watch?v=kzmrljnWPXg
En laat dan alle gekke rookwolkjes en scheepjes opzij, het zette me gewoon aan tot het nadenken... Het riep herinneringen op van mijn leerkracht uit het 6de leerjaar waarmee ik tot jaren nadien nabij de Waddezee in Nederland ben gaan zeilen... en hoe die man kon genieten van zijn pijp... :D Dat zie ik mezelf ook doen! :)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15083
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Nee, integendeel, een weloverwogen keuze,... ik hoop dat je er dat plezier uit haalt dan je ervan verwacht !
Zelf ook geen sigaretten of shag roker maar om eenzelfde soort reden begonnen met sigaren en later de pijp,... weliswaar niet door LOTR maar wel om te kunnen genieten van de rust en relaxtheid die het pijproken met zich mee brengt.

Hou ons op de hoogte van je ervaringen straks.

Tot slot, mocht je ook nog sigaren roken,... een lekkere en betaalbare longfiller die ik je aan zou willen raden is Balmoral Dominican Selection,.. een sigaar die qua prijs-kwaliteit verhouding in mijn ogen boven de rest uit steekt, betaalbaar maar wel een klasse longfiller.
Sinds mijn overstap naar de pijp rook ik vrijwel nooit sigaren meer, maar jarenlang was dit mijn vaste merk.
Afbeelding

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

Wel dan ga ik eens in de lokale tabakzaak zien of ze die daar niet verkopen. :) Zijn er pijptabakken die je kan aanraden? Ik heb er GEEN idee van! ^^

drfretboard

Bericht door drfretboard »

TheWhiteStripes schreef:Ik ben geen voor de hand liggend iemand o.O Een beetje een buitebeentje... (and that could be an understatement...)

Gaat belachelijk klinken maar wat me eigenlijk de knoop heeft doen doorhakken om een pijp te kopen is freakin' Lord of the Rings -.- . . . En geloof mij, ik WEET hoe belachelijk dat klinkt... Er zijn daar gewoon een paar mooie scenes in waarbij men pijp rookt waarbij ze vrij goed tonen hoe men ervan geniet... (liet mij terugdenken aan een oud leerkracht van mij die een fervent pijproker is/was).

Ik houd HELEMAAL niet van sigaretten roken maar heb zelf een waterpijp en heb verschillende keren sigaren gerookt (meestal goedkope brol hoor :) Als je 16 bent koop je geen dure sigaren...) Maar ik geniet wel van te roken als bezigheid, het gaat niet zomaar om wat tabak of nicotine binnen te krijgen... Het is een ritueel, het maken van de pijp, ze brandend houden... Genieten met een boek erbij. Ik bedacht me, dat klinkt lang niet slecht!

Het is misschien niet de beste motivatie, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer het logisch lijkt voor mezelf :) Ik zie mezelf zeker weten op een terras of in het park zitten met een boek gewoon genietend...

Sound silly? ^^
Helemaal niet 'silly', je omschrijft jezelf op een wijze waaruit blijkt dat je over het typische karakter beschikt van de type man die op het idee komt een pijp te roken.

LOTR is anders helemaal geen vreemde aanleiding of referentie.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Eliminator schreef:een lekkere en betaalbare longfiller die ik je aan zou willen raden is Balmoral Dominican Selection,..
+1

(waarom ben je trouwens gestopt of sterk verminderd met de sigaren?)

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

drfretboard schreef:
TheWhiteStripes schreef:Ik ben geen voor de hand liggend iemand o.O Een beetje een buitebeentje... (and that could be an understatement...)

Gaat belachelijk klinken maar wat me eigenlijk de knoop heeft doen doorhakken om een pijp te kopen is freakin' Lord of the Rings -.- . . . En geloof mij, ik WEET hoe belachelijk dat klinkt... Er zijn daar gewoon een paar mooie scenes in waarbij men pijp rookt waarbij ze vrij goed tonen hoe men ervan geniet... (liet mij terugdenken aan een oud leerkracht van mij die een fervent pijproker is/was).

Ik houd HELEMAAL niet van sigaretten roken maar heb zelf een waterpijp en heb verschillende keren sigaren gerookt (meestal goedkope brol hoor :) Als je 16 bent koop je geen dure sigaren...) Maar ik geniet wel van te roken als bezigheid, het gaat niet zomaar om wat tabak of nicotine binnen te krijgen... Het is een ritueel, het maken van de pijp, ze brandend houden... Genieten met een boek erbij. Ik bedacht me, dat klinkt lang niet slecht!

Het is misschien niet de beste motivatie, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer het logisch lijkt voor mezelf :) Ik zie mezelf zeker weten op een terras of in het park zitten met een boek gewoon genietend...

Sound silly? ^^
Helemaal niet 'silly', je omschrijft jezelf op een wijze waaruit blijkt dat je over het typische karakter beschikt van de type man die op het idee komt een pijp te roken.

LOTR is anders helemaal geen vreemde aanleiding of referentie.
+ 1 Het kan overigens ook Sherlock Holmes zijn of een pijprokend familielid

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

Blij dat te horen :) Het klinkt gewoon zo banaal en kinds... maar het gaat wel wat dieper als dat. Ik VOEL me gewoon een man die een pijp rookt... Nu, de toekomst zal blijken of dit ook écht zo is :) maar dat loopt wel lekker lijkt me .

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

dr. Watson schreef:+ 1 Het kan overigens ook Sherlock Holmes zijn of een pijprokend familielid
Ja Dr. Watson, daar heb je een goed punt ^^ *laughs*

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15083
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

@ drfretboard

Ik heb het sigaren roken op een lager pitje gezet omdat ik op het ogenblik meer kan genieten van een goede pijptabak.
Vroeger (m'n eerste pijprook ervaring ligt reeds 15 tot 20 jaar achter me) vond ik pijproken een te omslachtige manier van roken, 't stoppen, maar vooral het reinigen ervaarde ik als 'vervelend', terwijl ik nu juist meer kan genieten van de tijd en relaxtheid die het met zich mee brengt.

Dus ipv een kistje sigaren eens in de zoveel tijd koop ik nu slechts een pakje sigaren in dezelfde tijd,.... alleen is er wel een aardig budget richting pijptabak gegaan :-)

Maar goed,... on topic maar weer,.. als beginnend mod moet ik wel een goed voorbeeld zetten en dat is deze post niet :D :wink:
Laatst gewijzigd door Eliminator op 12 mar 2011 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

TheWhiteStripes schreef:Blij dat te horen :) Het klinkt gewoon zo banaal en kinds... maar het gaat wel wat dieper als dat. Ik VOEL me gewoon een man die een pijp rookt... Nu, de toekomst zal blijken of dit ook écht zo is :) maar dat loopt wel lekker lijkt me .
Och... een goed idee is het waard om te kopiëren. Zo vond ik het een lumineuze inval om de sokken binnenste buiten te dragen, toen ik Finding Forrester had gezien.

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

Zijn er nog dingen die ik moet weten eigenlijk? ^^ Praktische dingetjes...
Heeft iemand misschien tips ivm tabakken? Ik heb GEEN idee met welke soort ik moest beginnen, welke soorten er zijn,....

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

een zak ragers, pijp, techtool( 3-pootje met schepje, prikker en tamper ) iets van vuur lucifers bv, men raad nieuwe rokers, baai aan, voortrekker, echte friesche heerenbaai enz. en verder ga er is 1 stoppen, niet te vast niet te los, tussendoor even "proef"- trekjes nemen. lijkt t goed de brand erin ga achterover zitten en rook um rustig leeg.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

metaltommy schreef:een zak ragers, pijp, techtool( 3-pootje met schepje, prikker en tamper ) iets van vuur lucifers bv, men raad nieuwe rokers, baai aan, voortrekker, echte friesche heerenbaai enz. en verder ga er is 1 stoppen, niet te vast niet te los, tussendoor even "proef"- trekjes nemen. lijkt t goed de brand erin ga achterover zitten en rook um rustig leeg.
Baai rookt voor een beginner m.i. te heet! Zeker voor iemand die normaal niet rookt.

Plaats reactie