Dit is mijn eerste Morta Pijp. Hij is na overleg over het design met mij gemaakt door Chris Askwith.
Het mondstuk is van lichtblauw kleurig Acryl, de verhoogde ring is gemaakt van donkerblauw Sem Eboniet

[/img]
De Morta is bog oak en komt uit de venen boven Norfolk UK. Volgens Chris is het hout waarschijnlijk zo'n 6000 jaar oud.smoorder schreef:een chique en stemmig neuswarmertje ..
en morta is schitterend materiaal
heb je een idee van welke boom de morta afkomstig is ?
aan de nerf te zien eik, of misschien es ?
S
Hallo,drfretboard schreef:Wat een apart ding zeg! Dit is zo denk ik wel de eerste keer dat ik een modern ontwerp eigenlijk best oke vind...
Oh ja, die Porsche modellen vond ik ook nog wel geinig, maar dit heeft zeker ook 'iets'
Dat is nu net het mooie aan mooreik : komt pikzwart uit het moeras, en is van nature sandblasted. Van wat ik er over gelezen heb is het zo dat wat er bij sandblasten uit bruyere wordt weggeblazen aan zachte houtdelen, er bij de mooreik reeds tussenuit gerot is. De hardere delen blijven dan over en zijn half versteend.drfretboard schreef:De type rustication en het mondstuk geven de pijp een minder traditioneel uiterlijk.
metalhead schreef:zal je alvast helpen paasei, al zal het niet helemaal het juiste model zijn, ik vind haar wel mooi.
http://davorinmortapipes.wordpress.com/ ... a/c-01710/
of
http://davorinmortapipes.wordpress.com/ ... a/c-06710/
Ik ben heel blij met deze pijp die ik in overleg met Chris Askwith heb laten maken. U stelt dat de "shape" niet in balans is. Ik vind die conclusie nogal hoogmoedig. Zouden wij als rokers het beter weten dan de designer hoe de verhoudingen van de maten moeten.PiepeJan schreef:Aparte pijp! Niet echt mijn soort pijp. Het materiaal vind ik prachtig en ik hoop in de toekomst ook nog eens een Morta pijp aan te schaffen, maar in mijn ogen kloppen de verhoudingen net. Het model is niet "in balans", zogezegd.
Maar het belangrijkste is dat jij er blij mee bent.
Dat kan best, ja. Het is ten eerste 'in the eye of the beholder'. Ten tweede is niet iedereen die zo handig is om een pijp te maken, ook zo vernuftig om ze mooi te maken. Maar die van Askwith zien er uitstekend uit hoor.Huub schreef: Ik ben heel blij met deze pijp die ik in overleg met Chris Askwith heb laten maken. U stelt dat de "shape" niet in balans is. Ik vind die conclusie nogal hoogmoedig. Zouden wij als rokers het beter weten dan de designer hoe de verhoudingen van de maten moeten.
Ben heel benieuwdHuub schreef: Chris Askwith is een jonge Engelse pijpmaker die overal erg hoog geschat wordt en waarvan we in de toekomst nog veel zullen horen.
Zeer groot vakmanschap in de afwerking van zowel het hout als de mondstukken.
Hij zei niet dat het niet mooi is, het is enkel niet zijn stijl "in mijn ogen"...Huub schreef:Ik ben heel blij met deze pijp die ik in overleg met Chris Askwith heb laten maken. U stelt dat de "shape" niet in balans is. Ik vind die conclusie nogal hoogmoedig. Zouden wij als rokers het beter weten dan de designer hoe de verhoudingen van de maten moeten.PiepeJan schreef:Aparte pijp! Niet echt mijn soort pijp. Het materiaal vind ik prachtig en ik hoop in de toekomst ook nog eens een Morta pijp aan te schaffen, maar in mijn ogen kloppen de verhoudingen net. Het model is niet "in balans", zogezegd.
Chris Askwith is een jonge Engelse pijpmaker die overal erg hoog geschat wordt en waarvan we in de toekomst nog veel zullen horen.
Hallo,Paasei schreef:Hmm, ok, de prijs is niet fenomenaal hoog.
maar als je zoveel pijpen op je website zet, dan doe je het volgens mij niet echt meer puur voor de liefhebberij.
my two cents only...
Beste Nicholay,endevos schreef:Hij zei niet dat het niet mooi is, het is enkel niet zijn stijl "in mijn ogen"...Huub schreef:Ik ben heel blij met deze pijp die ik in overleg met Chris Askwith heb laten maken. U stelt dat de "shape" niet in balans is. Ik vind die conclusie nogal hoogmoedig. Zouden wij als rokers het beter weten dan de designer hoe de verhoudingen van de maten moeten.PiepeJan schreef:Aparte pijp! Niet echt mijn soort pijp. Het materiaal vind ik prachtig en ik hoop in de toekomst ook nog eens een Morta pijp aan te schaffen, maar in mijn ogen kloppen de verhoudingen net. Het model is niet "in balans", zogezegd.
Chris Askwith is een jonge Engelse pijpmaker die overal erg hoog geschat wordt en waarvan we in de toekomst nog veel zullen horen.
Ikzelf vind het wel wat hebben, maar om echt zeker te zijn zou ik de grootte van de pijp moeten weten, neuswarmer of grote kop...