Sind de zomer ben ik in het bezit van een pijp. Onder het motto "je moet alles eens gerookt hebben in je leven" heb ik een starter setje aangeschaft. Na 3 hoestende en proestende avonden op het balkon kwamen we langzaam er achter hoe eea werkt. Tis toch net wat anders als een sigaret of sigaar.
Inmiddels ben ik er achter dat je voor een pijp, echt de tijd moet nemen. Je rookt het er niet even bij. Ook lukt het nog niet altijd even goed. Veel tabak (ik heb borkum reef met sinas en eentje met whiskey) smaakt net als shag. Ik heb ook een vanille setje en dat is aangenamer. Ook heb ik een blikje met plakjes. Ruikt heel lekker maar ik heb geen idee wat ik daar mee moet (Iemand tips?).
Inmiddels heb ik op de rommelmarkt een 2e handsje gekocht. Die starterspijp werd heel heet en de lak bladderde af. Dat 2e handsje word veel minder warm en heeft een boogje. Dat puft lekker weg

Ze hadden op die markt overigens ook een helde doos met van die lange pijpen met een ceramische pot er aan. Is dat ook wat?
Ik kijk uit naar jullie reacties en ga me eens verdiepen in al die post hier!