Ik vroeg me af of jullie bekend zijn met de merk "Passatore"....?
Wie kan mij meer vertellen over deze merk?
Ik zag namelijk deze 2 pijpen, lijken me wel leuke modellen. Ze kosten € 49,90, qua prijs niet slecht.
Ik hoor graag jullie mening!

Hmmm goede vraag. Zoals ik het begrepen heb van de CEO van Peterson (die heb ik persoonlijk gesproken in Antwerpen) koopt Peterson de "prefab" pijphout modellen in. Deze worden standaard gemaakt in Italië en worden daarna door Peterson afgemaakt, beits, kleur, afwerking enz. Ik heb toen een opmerking gemaakt dat hij goede personeel had om zulke modellen te kunnen maken waarop hij antwoordde dat ze het hout zelf niet bewerken van ruw naar pijpmodel. Deze worden centraal ingekocht, zij maken het vervolgens af....Nekker schreef:Ze zien er eigenlijk goed uit voor de vermelde prijs, ze kunnen op het eerste oog doorgaan voor eenders welk merk van kwalitatief hoogstaande pijpen. Dat vraag ik me dan eigenlijk ook al een tijdje af... Als je pakweg een Peterson koopt, betaal je dan die extra euro's voor de merknaam of is het kwalitatief gezien gewoon een betere pijp als de goedkopere merken...?
Hier heb je een goede aanbieder:annie69 schreef:Ik heb deze regelmatig op de duitse ebay voorbij zien komen.
Hier heb ik ze nooit gezien.
Uhmmm sorry maar de CEO zegt zelf dat ze de pijpen zelf niet meer maken. Deze worden centraal ingekocht. Wellicht vroeger deden ze dat handmatig in hun eigen atelier, maar tegenwoordig niet meer. Het kan zijn dat ze hun ontwerp doorgeven en dat ze daar vervaardigd worden. Dunhill maakt zijn pijpen ook niet meer, lees maar de posting eerder....Kynikos schreef:Nou, het lijkt me dat de producent die al sinds 1865 pijpen in de stijl maakt degene is die geïmiteerd wordt. Zeker als die producent ook nog eens wereldwijd bekend staat om zijn karakteristieke stijl.
Bovendien worden die pijpen natuurlijk wel machinaal gemaakt op bestelling en zijn dus afhankelijk van de producent. Het is niet alsof een Peterson of een Dunhill maar uit een van tevoren bepaald aantal modellen pijpenkop kan kiezen waar ze zelf geen inbreng in hebben. Overigens kan je moeilijk stellen dat elke machinaal vervaardigde vorm geen karakter van zichzelf kan hebben. Kijk maar naar Jos z'n Volvo.