Toon

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Toon

Toon

Bericht door Toon »

Op verzoek van de site-administrator zal ik me even officieel voorstellen.

Ik volg het forum reeds ongeveer een jaar, maar heb me weinig met de inhoud bemoeid. Ik weet het, een slechte eigenschap: alleen maar consumeren van andermans wijsheden en zelf niets toevoegen. :oops:
Ik zal pogen mijn leven te beteren.

Hier eerst even het officiële stukje over deze mens zelf:
Ik ben 37 jaar en reeds zo'n 13 jaar werkzaam als uitvaartverzorger in het hoge noorden des lands. Een baan die ruimte laat tot rust en contemplatie (goed te combineren met het roken van een pijp :D) en bij tijden zeer hectisch is (geen goede combinatie :( ).
Daarnaast heb ik mijn hobby in muziek in de snarenhoek, dus gitaren, banjo, bouzouki, mandoline, contrabas, piano en wat verder voor handen is (vooral ierse en schotse folkmuziek, maar ik mag graag wat afwijken richting jazz, americana, rock en schuw bij vlagen het ruigere werk ook niet).
Verder toer ik graag op mijn 24 jaar oude BMW motor door neder- en buitenland, en meng ik mij af en toe in discussies op diverse fora over het ouderwets scheren voor mannen; zowel het open scheermes als de double-edge kunnen zich verheugen in mijn dagelijkse aandacht, evenals de kunst van het slijpen ervan.
Overige liefdes vallen in de categorie goede boeken, fijne single malt whiskey's, wijnen, etc. Kortom, de fijnere zaken des levens.

Zo, nu even over het pijproken. Ik rook reeds pijp sinds mijn studententijd, maar rook zeer weinig. Ik kan mijzelf dus geen doorgewinterde pijproker noemen.
Ik verdeel mijn tabak tussen een Big Ben en een Falcon. Beide bevallen goed, maar in mijn hebberigheid is nog zeker plaats voor meer; ik denk aan een mooie churchwarden, een lekkere forse Peterson of een .... of een .... of een..... aaargh, er is gewoon teveel om te hebben.
Gelukkig is het belangrijkste een fijne pijp om gewoon te roken. De rest is gewoon extra.
Ik heb een voorkeur voor niet of nauwelijks gesausde tabakken, engels of balkan. Vooral flakes trekken mij, omdat ze dwingen tot rustig roken.
Ik beperkt me niet graag tot één soort tabak, maar blijf graag proberen. Heb nog niet veel via internet besteld, maar zal zeker eens de amerikaanse tabakken willen proberen, als een Cornell en Diehl, McClelland (Frog Morton-reeks), etc.
Oh ja, de pijprookwereld is nog een grotendeels onontgonnen gebied, waar nog heerlijk veel in te ontdekken valt.
Het roken zelf doe ik meestal buiten i.v.m. vrouw, kinderen en dieren.
Echter zijn we net verhuisd naar een veeel groter huis met meerdere zolders, waardoor er een hele zolder voor mijzelf overschiet, dus kan ik eindelijk mijn "heren-kamer" claimen. :D

Nou, ik geloof dat ik drFretboard ruimschoots ter wille ben geweest en jullie allemaal lang genoeg vermoeid en verveeld heb met deze beschrijving. Als mijn kennis en kunde van het pijproken toeneemt zal ik mij zeker vaker mengen is de diverse topics.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

metaltommy

Bericht door metaltommy »

welkom u is een interesante persoonlijkheid :)

Bommel

Bericht door Bommel »

Welkom Toon.
Je Toon(t) je een waardig man om nu eens een goede voorstelling van jezelf te tonen. :wink:
Afbeelding

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Geweldige voorstelling, bedrankt!

Post vaak!

Ben benieuwd naar de ontwikkelingen m.b.t. je zolderkamer. Dat is ook My Space zo te zeggen.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Hartelijk welkom.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

En nog een hartelijk welkom! Deel vooral de plannen voor je mancave, altijd boeiend en ene bron van inspiratie voor anderen!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Welkom op dit forum, naast mede pijprokers zul je vele mensen tegenkomen met overeenkomstige passie's, muziek, een glaasje en motorliefhebbers zijn hier in overvloed.
Afbeelding

Exxos

Bericht door Exxos »

Ook van mij een hartelijk welkom.

endevos

Bericht door endevos »

drfretboard schreef:Geweldige voorstelling, bedrankt!
Zou dit een 'Freudiaanse misspreking' zijn, of geldt dit niet voor getypte berichten :twisted: ?

Burrey

Bericht door Burrey »

Een warm welkom, Toon!

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Hartelijk Welkom!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Welkom!!
Afbeelding

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Welkom!
Afbeelding pijpmaker

Joey Peters

Bericht door Joey Peters »

Hoi!
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

witte rasta

Bericht door witte rasta »

hoi Toon
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Welkom!

Toon

Bericht door Toon »

Wat een warme reacties allemaal.

Zo voelt een mens de warmte van de gastvrijheid in deze koude wereld.

Ik heb me op deze prachtige winterdag getrakteerd op een doos Solani Silver Flake. Was al lang één op mijn lijstje.
Ondanks de koude was het een zeer aangename pijp, zo op een rustig uurtje
terwijl de sneeuw zacht over de landerijen viel.
Door de kou waarschijnlijk iets te snel gerookt, maar geen noemenswaardige problemen. Het smaakte naar meer.
Wel een prijzige aangelegenheid, maar omdat ik heel weining rook, gaan de kosten niet in de kwantiteit zitten. Sterker nog, van mij mochten ze kleinere verpakkingen verkopen. Ik heb nog geen ideale manier gevonden om die paar tabakken die ik heb langere tijd goed te houden.
Misschien eens van die vacuvin bakjes proberen, maar ik geloof dat de tabak daar toch van uitdroogt.

Ach, misschien moet ik gewoon meer roken.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Ook voor té droge tabak zijn hier allerlei truckjes te vinden om die weer rookbaar te krijgen, muntjes, koffiefilters heb al verschillende dingen gelezen !
Afbeelding

metaltommy

Bericht door metaltommy »

meer roken :wink: maar wat elim zei koffie filters, tabakmuntjes werken erg goed

Plaats reactie