oude pijpen opmaken

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
belgianpipesmoker

oude pijpen opmaken

Bericht door belgianpipesmoker »

hallo,

nu ik enkele"estate" pijpen gekocht heb ben ik op zoek naar wat hulpmiddelen om ze weer wat glans te geven.

zijn er specifieke dingen die jullie aanraden?
ik dacht aan de dunhill pasta en doekjes.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Afbeelding

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Arno schreef:Dit bijvoorbeeld van Danpipe: http://www.danpipe.de/Pfeifen-Zigarren- ... 16541.html
Die danpipe heeft me toch wel even serieus het bloed onder de nagels gehaalt. Toevallig had ik net het product nodig dat jij daar aanreikt. (Na lang zoeken) ik wil het bestellen en geraak er eindelijk in geslaagd het duits wat te ontcijferen zodat ik al mijn gegevens en kredietkaart gegevens kan invoeren. (Duits ligt voor een vlaming minder voor de hand als voor een Nederlander). Eureka! Het is eindelijk allemaal gelukt, ik druk op betalen en dan blijkt dat een buitenlander voor min. 60 euro moet bestellen.

Als ik me op die moment niet had kunnen beheersen maakte mijn computer op dit moment haar miljoenste rondje in een baan rond de aarde. :evil:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Kynikos

Bericht door Kynikos »

:lol: Zie het als een mooi excuus voor een pijp of een lading tabak.

superpelic
Contacteer:

Bericht door superpelic »

Voor het mondstuk proper te maken gebruik ik isopropylalcohol, ik laat er het mondstuk een dag in liggen, je ziet de alcohol gewoon verkleuren.
Daarna goed afspoelen met water, het mondstuk krijgt een wel wat "doffere" kleur maar het is wel volledig proper.

Voor de pijp zelf heb ik een product gekocht bij mijn lokale tabakshandel, geeft de kop weer wat meer glans.
Voor de binnenkant gebruik ik een reamer en dan met pipecleaners en rum maak ik de binnenkant schoon.

Succes.
“If you are going through hell, keep going.”

frakke

Re:

Bericht door frakke »

superpelic schreef:Voor het mondstuk proper te maken gebruik ik isopropylalcohol, ik laat er het mondstuk een dag in liggen, je ziet de alcohol gewoon verkleuren.
Daarna goed afspoelen met water, het mondstuk krijgt een wel wat "doffere" kleur maar het is wel volledig proper.

Zou het ook niet lukken met tabletten voor een kunstgebit te kuizen :idea:

Tati60

Re: Re:

Bericht door Tati60 »

frakke schreef:Zou het ook niet lukken met tabletten voor een kunstgebit te kuizen :idea:
Ja dat kan. Drie zulke tabletten in een wat ruimer potje met water is goed voor drie, vier stelen... Toch is bleekwater (1+1) beter als je nadien de stelen kunt polijsten met een polijstwiel. En ook de methode met Cif en een oude tandenborstel werkt goed, maar kost wat meer inspanning.
Vriendelijke groet,
B.

frakke

Re: oude pijpen opmaken

Bericht door frakke »

ok bedankt :wink:

jarnogab

Re: Re:

Bericht door jarnogab »

erasmus59 schreef:
frakke schreef:Zou het ook niet lukken met tabletten voor een kunstgebit te kuizen :idea:
Ja dat kan. Drie zulke tabletten in een wat ruimer potje met water is goed voor drie, vier stelen... Toch is bleekwater (1+1) beter als je nadien de stelen kunt polijsten met een polijstwiel. En ook de methode met Cif en een oude tandenborstel werkt goed, maar kost wat meer inspanning.
Aha interessant weetje. Ik heb ook een aantal estate pipes en de Cif+tan denborstel werkt inderdaad prima, maar de stelen zijn zó vuil dat het enorm veel werk vraagt. Ik denk dat die tabletjes prima zullen zijn om een eerste laag ervan te krijgen. Nabehandeling kan ik dan wel doen met de tandenborstel.
Groeten,
jarnogab

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

http://www.pijprokenzeeland.nl/pennevruchten.html

Even bij het onderwerp "Onderhoud en reinigen van uw pijpen" op "Lees meer" klikken. Misschien vind je hier wat nuttige tips.

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Ik zie hier velen aanraden om met Cif en een tandenborstel op te knappen, waarom arbeid leveren als deze voor jou kan gedaan worden?:

http://pijprokersforum.be/viewtopic.php?f=38&t=1666
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Nekker schreef:Ik zie hier velen aanraden om met Cif en een tandenborstel op te knappen, waarom arbeid leveren als deze voor jou kan gedaan worden?:

http://pijprokersforum.be/viewtopic.php?f=38&t=1666
:wink: omdat het soms de moeite waard is ergens moeite voor te doen? :wink:
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Pitoe [*RIP*]

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

kan trouwens ook met elektrische tandenborstel, zo eentje met een roterend borsteltje.
schitterend resultaat :mrgreen:

Plaats reactie