Introductie

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
hydlide
Contacteer:

Introductie

Bericht door hydlide »

Hallo allemaal!

Ik ben Marco, 53 (bijna 54) en woon in een dorpje vlak bij Maastricht. Mijn vader rookte vroeger af en toe een pijp, en die geur van zijn pijptabak is me altijd bijgebleven. Zelf heb ik nooit gerookt, maar ik was wel een sociaal sigarenroker. De afgelopen vijf jaar ben ik wat vaker en bewuster sigaren gaan roken—niet dagelijks en vooral seizoensgebonden. Ik experimenteer graag met pairings en verschillende soorten, maar vooral geniet ik ervan om even niets aan mijn hoofd te hebben en te ontspannen. Voor mij werkt dat perfect.

Sinds kort ben ik houtsnijden als hobby gaan doen, en via YouTube belandde ik bij kanalen over pijproken. Direct dacht ik: Dit ga ik eens proberen. Het lijkt me nog meer dan sigaren een manier om tot rust te komen en echt van het moment te genieten.

Kortom, gisteren ben ik bij Haddocks langsgegaan en heb ik een startersset gekocht (Savinelli One 404 rustic) met een pakje Troost Special Cavendish. Mijn eerste pijp moet ik nog aansteken (inroken, ik weet het), maar gisteren kwam het er helaas niet van. Vandaag zeker! Ik zie nu al dat dit net als sigaren een wormhole kan worden waar je helemaal in kunt duiken. Leuk om weer iets nieuws te ontdekken!

Groetjes uit het zuiden,
Marco
--
Festina Lente - haast u langzaam

oehoe

Re: Introductie

Bericht door oehoe »

Leuke introductie en 'n hartelijk welkom hier Marco.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Welkom Marco,

En succes met de ontdekkingstocht! Een beginnerssetje is inderdaad een begin; als je er eenmaal induikt gaat er een wereld voor je open; zowel qua variaties in pijpmodellen, merken, maar ook qua tabakssoorten.

Neem rustig de tijd, voor je het weet komt er teveel informatie op je af. Gelukkig vind je op het forum al heel veel om je op weg te helpen...

Veel plezier hier.
Pijproker des forums

Coenraad

Bericht door Coenraad »

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit smaakvolle forum!!
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

Mikivis

Bericht door Mikivis »

Welkom en veel plezier in je ontdekkingstocht.
Groetjes

Jozef

Bericht door Jozef »

Welkom hier op dit forum.
Groet uit Z.O. Brabant,
Jozef
Non, Je Ne Regrette Rien

Maurice-073

Bericht door Maurice-073 »

Welkom Marco,

Ik ben zelf ook slechts sinds kort lid van dit forum, maar ik heb al veel interessante onderwerpen gevonden. Dus veel leesplezier en geniet van het pijproken.

Groet, Maurice

Robbie-san

Bericht door Robbie-san »

Welkom op dit mooie forum.
Non sum qualis eram

GR69

Bericht door GR69 »

Welkom🙂
"A false sense of security is the only kind there is”

Plaats reactie