Oja...ik heb een baard en heb sinds kort de magie van het pijp roken leren kennen.
Jullie zullen jullie afvragen, wat heeft die baard er mee te maken maar daar is de ontdekkingsreis mee begonnen.
Het begon ongeveer 3 tot 4 jaar geleden, toen ik voor het eerst een baard liet staan en zo de wereld van echte mannen leerde kennen (geintje natuurlijk

Helaas is deze pijp na onze verhuizing kwijt geraakt en heb ik vorig jaar zomer een nieuwe licht gebogen pijp gekocht bij een plaatselijk klein sigarenwinkeltje, gelukkig bestaan ze nog! Helaas na een paar avondjes de pijp gerookt te hebben dacht mijn vrouw lief te doen door de pijp uit te kloppen, de pijp was nog warm wat dit uitkloppen geen goed deed. Sindsdien een scherpe branding op de tong wanneer ik de pijp rook. Misschien komt het door het type en merk pijp aangezien de pijp mij niet meer dan €25,- heeft gekost. Het merk lijkt mij Majestic, ik kan het niet helemaal thuis brengen.

Ik merk dat ik nog niet optimaal kan genieten van het pijproken, de pijp gaat vaak uit, trekt en brand lastig en de smaak van het tabak kan ik nog helemaal niet thuis brengen, waarschijnlijk een beginnersdingetje? Ik heb tabak gerookt van Mac Baren Classic Amber Toffee en Kentucky Bird.
Omdat het voorjaar weer in de lucht hangt is mijn zoektocht gestart naar een nieuwe en goede pijp, of mijn voorkeur gaat naar een licht gebogen of sterk gebogen weet ik nog niet. Een sterk gebogen pijp heeft voor mij een echt pijp imago.
2 pijpen die ik op het oog heb zijn de Big Ben Mavyn (erg stijlvol) en de Big Ben Royal Green (een klassieke uitstraling), een van deze pijpen zal mijn nieuwe aanwinst worden! Een fijn vooruitzicht met een heerlijk glas Chivas Regal 18 Years, ik heb er zin in!

Een goed weekend allemaal!