Zoals jullie weten heb ik net een nieuwe Chacom pijp gekocht. Het gaat hier om de 912 uit de Corona-lijn:

Tijdens het roken heb ik gemerkt dat de rook niet goed door het rookkanaal in het mondstuk heen gaat. Het lijkt alsof het rookkanaal te smal is bij dit exemplaar. Die gedachte wordt versterkt door het feit dat wanneer ik de pijp met een rager schoon maak, het kanaal naderhand gewoon helemaal verstopt zit door de pluisjes. Wellicht is dit de reden waarom Chacom de 'Corona' lijn uit productie heeft gehaald, maar dat weet ik niet zeker. Het kan ook simpelweg aan mijn exemplaar liggen. Ik rook trouwens met een filter, maar daar ligt het verder niet aan.
Met een ijzerdraadje heb ik het kanaal weer vrij gekregen, maar ik vind dit toch wel opmerkelijk. Het rookt gewoon niet 'normaal'. Heeft iemand dezelfde ervaringen en wat kan ik hieraan doen? Contact opnemen met Chacom voor een nieuw mondstuk of moet ik Haddocks (waar ik de pijp gekocht heb) berichten en vragen om mijn geld/vervangende pijp?