Mijn pijptabak droogt snel uit wat moet ik gebruiken zodat mijn pijptabak niet uitdroogt.
Wie kan mij adviseren.

Ik ben net begonnen met pijproken dus ben er nog maar een amateur.Kees Flake schreef:Meer en sneller roken.![]()
![]()
Hoeveel rook je en wat voor tabak rook je ???
Oplossing weckfles en als hij te droog hiervoor is tabak weer bevochtigen met vochtig koffiefilter of muntje.
Ligt dit niet aan de tabak?Vissertje schreef: Ik ben net begonnen met pijproken dus ben er nog maar een amateur.
De pijptabak die ik gebruik is coopvaert.
Die conserve potten werken vaak beter dan de weckpotten van deze tijd, of meer de rubberen ringen van tegenwoordig.Pruts schreef:Kijk die tip heb ik al vaker gelezen om tabak in een weckpot te bewaren.
Ik heb inmiddels een paar weckpotten waar ik mijn tabak in gedaan heb.
Enkel de tabak die het vaakst gerookt word dat is mijn eigen mengsel (Coopvaert/Wild Cherrie) zit in een potje waar meneer Hak zijn groenten in stopt!
Bommel schreef: Die conserve potten werken vaak beter dan de weckpotten van deze tijd, of meer de rubberen ringen van tegenwoordig.
Als ik eens tabak bewaar in een conservepot, goed schoongemaakt natuurlijk, doe ik voor de zekerheid altijd een stukje huishoudfolie of boterhamzakje (enkel) over de opening voordat de deksel erop gaat.