BIG BEN

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8811
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door The_Undertaker »

Eliminator schreef:Eerlijk gezegd ging ik ook niet van minder uit, prima kerel die Elbert, blij voor je dat het zo opgelost wordt !
Ik eigenlijk ook niet, na het horen van jullie verhalen. Dit draadje is dus enkel positieve reclame voor dit mooie merk :)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 285
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Tati60 »

The_Undertaker schreef:Ik eigenlijk ook niet, na het horen van jullie verhalen. Dit draadje is dus enkel positieve reclame voor dit mooie merk :)
Inderdaad. Ik heb me de voorbije maanden ook twee Big Bens aangeschaft : een Olympic en een Barbados (de laatste via een internetwinkel) en het valt me op wat een goede pijpen dat zijn. Roken goed, droog en geven veel smaak. Twee toppers inmiddels. Ik had al jaren geen Big Ben meer gerookt en had alleen zo'n klein neusbrandertje in mijn collectie, maar ik betrap er me nu op dat ik dagelijks quasi-automatisch naar een van de Big Bens grijp...
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Toon »

Tati60 schreef:
The_Undertaker schreef:Ik eigenlijk ook niet, na het horen van jullie verhalen. Dit draadje is dus enkel positieve reclame voor dit mooie merk :)
Inderdaad. Ik heb me de voorbije maanden ook twee Big Bens aangeschaft : een Olympic en een Barbados (de laatste via een internetwinkel) en het valt me op wat een goede pijpen dat zijn. Roken goed, droog en geven veel smaak. Twee toppers inmiddels. Ik had al jaren geen Big Ben meer gerookt en had alleen zo'n klein neusbrandertje in mijn collectie, maar ik betrap er me nu op dat ik dagelijks quasi-automatisch naar een van de Big Bens grijp...
Herkenbaar, Tati.

Bij mij zijn de BB's (en dan vooral de twee Barbadossen en de kleine silverline Spigot) de dagelijkse werkpaarden.
Allen heel fijne pijpen, met goede rookeigenschappen.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Whitesnake

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Whitesnake »

Nog NOOIT problemen gehad met Big Ben.
Toppers van pijpen!

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Nekker »

Ook hier niets dan goede woorden voor Big Ben, prijs-kwaliteit blijven ze voor mij onovertroffen!

Ik heb de eer gehad Elbert al eens de hand te schudden, dus ik had ook niet anders verwacht dan deze uitstekende service.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Laafke

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Laafke »

Op zich maakte (en gaat weer maken) Big Ben best redelijke pijpen voor een redelijke prijs. Wat mij tegenstaat is het feit dat het (ik geloof allemaal maar weet dat niet zeker) filterpijpen zijn. Natuurlijk ken ik de adapter maar ik wil niks tussen tabak en mondstuk hebben. Verder vind ik dat ze met de modernisering(m.i begonnen met de Amphora) van de modellen doorgeslagen zijn. Het scala aan gekleurde modellen stuit me tegen de borst. Ik heb een oude Prince met meerschuimen voering gehad maar dat soort modellen heb ik niet meer aangetroffen. Ook het feit dat ze zich,in die tijd tenminste, op de sigarettenroker richtten met hun Tattoo pijpje (daar zat volgens mij een doosje speciale tabak, cubes, bij) spreekt me niet echt aan. Daar mijn smaak steeds sterker werd beïnvloed door het zgn. danish design verloor Big Ben een beetje mijn aandacht. In de pijpenwinkels die ik bezocht hingen er altijd wel een serie maar echt mijn belangstelling trokken ze niet. Wat ik in diverse winkels zag was meer van hetzelfde. Sinds ik internet heb en de site van Vauen bezocht zag ik, voor mij, veel overeenkomsten.
Zoals gezegd, ik heb het merk sinds jaren niet echt meer gevolgd. Daardoor kan ik niks zeggen over de modellen die ontstaan zijn,of zouden ontstaan door de samenwerking met Rainer Barbi. Dat was een gouden greep,m.i, waar helaas door t overlijden van Barbi een voortijdig einde kwam.
Maar goed, smaken verschillen en voor een beginnende pijproker die op zeker wil gaan is een Big Ben een zeer geschikte pijp.
Ik weet alleen wel dat als ik eerder met Stanwell had kennisgemaakt ik nooit met Amphora was begonnen.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8811
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door The_Undertaker »

Vandaag kwam dan een postpakketje binnen, met de vervangende pijp. Er zat een briefje van dhr. Elbert Gubbels bij, dat de pijp die ik had, de Oxford 584 niet voorradig en vooralsnog niet leverbaar meer was, en dat ze om die reden een meest gelijkende pijp uitgezocht hebben.

Het is een Caledonia 601 geworden. Helaas vanavond niet de eerste rooksessie, die zal tot het weekend moeten wachten :|

Ik kijk er naar uit om deze fraaie pijp te roken :)

Een plaatje bij het praatje:
DSC_0459 (1).jpg
DSC_0460 (1).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8811
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door The_Undertaker »

Keurig opgelost dus =D>
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4068
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Martin Romijn »

Top !!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15084
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Eliminator »

Nette pijp en keurige service, hoop dat deze pijp je meer en langer plezier gaat geven, maar dat gaat vast goed komen !
Afbeelding

Whitesnake

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Whitesnake »

Zeer mooie pijp Undertaker. Plezier ermee!

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door MfOx »

Topservice! Alvast veel (rook)genot van je nieuwe pijp...

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik had ook niet anders verwacht. :) Top-service en een mooie pijp! Veel rookplezier ermee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Mus »

Je zou je bijna af gaan vragen hoe Gubbels ooit failliet heeft kunnen gaan met zo'n service :shock:

En om eerlijk te zijn vind ik de nieuwe pijp mooier dan de oude :wink:

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Toon »

Zeer fraaie pijp. dat wordt genieten.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door maboc »

Keurig hoor.

Een foutje in de controles kan nu eenmaal een keer voorkomen. Wanneer Gubbels eea. zo op lost, is dat alleen maar positief.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Immler
Berichten: 2958
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:00
Locatie: Amstelredamme

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Immler »

Goede oplossing. Mooie pijp.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14876
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Probleempje met mijn Big Ben pijp..

Bericht door Bommel »

Prima afgewikkeld en een fraaie pijp in de pocket.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Holmes
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 jan 2013 21:33
Locatie: Tongeren

Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door Holmes »

Ik zou een Big-Ben 55 Allu Tige willen aankopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze is niet goedkoop. :sherlock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15084
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door Eliminator »

Bedoel je daar deze pijp mee Holmes ?

Afbeelding

Een knappe pijp inderdaad, weliswaar geen ervaringen mee, maar heb ze wel in de handen gehad.
De reputatie van BB kennende zul je geen slechte pijp kopen lijkt me, nieuwsgierig of er leden een dergelijke pijp bezitten, ken er in ieder geval geen één uit het hoofd.

Wat ik wel al eens gehoord heb is dat de koppen te vervangen zijn middels een miniscuul klein schroefje de de steel en de kop verbind (onder in de kop) iets wat er om vraagt om kwijt te raken lijkt me.
Afbeelding

Laafke

Re: Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door Laafke »

Ik sluit me bij Eli aan, als er een schroefje in de ketel zit zou ik het niet doen........

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door maboc »

Ik denk dat het wel mee valt met dat zoekraken.
Tenzij je dat schroefje om de klip-klap los schroeft zal het wel meevallen denk ik.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5210
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door Massis »

ik heb deze pijp vastgehad bij Gubbels net voor ze op de markt kwamen. Op zich een ingenieus systeem, maar het werkt inderdaad met een schroefje en bijhorend sleuteltje. Het feit dat je dat sleuteltje niet mag kwijtraken stoorde me nogal...
Het schroefje zelf zit goed vast, dat raak je niet zomaar kwijt lijkt me.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door robvoorburg »

Na enig nadenken herinner ik me een paar jaar geleden bij Adelante in den Haag
zo'n pijp in handen gehad te hebben, ik raakte er niet opgewonden van, daarnaast
schrok ik van de prijs.
Teveel om voor de grap mee te nemen.

Gebruikersavatar
Holmes
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 jan 2013 21:33
Locatie: Tongeren

Re: Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door Holmes »

Bedankt voor de goede raad :sherlock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door Deadl0ck »

Ik heb eenzelfde bij Willem Schimmel in de handen gehad, daar zat de kop gewoon geklemd, heb ik geen schroefje gezien. (Of ik heb zonder het door te hebben gehad de hele pijp gesloopt, maar dat had ik dan vast al wel van Willem gehoord.)
Groet, Mark

Whitesnake

Re: Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door Whitesnake »

Persoonlijk vind ik ze op 't eerste zicht niet zo geslaagd. Hiermee bedoel ik dat Big Ben mooiere modellen dan de deze heeft. ...mijn bescheiden mening. :|

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4934
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Big-Ben 55 Allu Tige

Bericht door Sidekickelvis »

Mijn dealert heeft um ook aan het bord hangen. Waarschijnlijk met de ketel vol met stof! Kan wel eens kijken wat hij ervoor wil hebben..... Ik vind hem wel leuk, ik hou wel van pijpen met iets aparts.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Winslow Collector »

Laafke schreef:Op de site van Peter Heinrichs staat te lezen dat Gubbels in december een produktpresentatie heeft gehouden. Met de merken Big Ben, Hilson, Porsche enzovoort. Nu ben ik wel benieuwd naar de merken die onder enzovoort vallen.
Wat ze nu nog produceren weet ik niet, maar vroeger kwamen de volgende merken van Gubbels:
Amphora
Big Ben
CopenhagenStyle
Gubbels
Hilson
Royal Dutch
Porsche
Bugatti

En mogelijk (maar dit is speculatie) heeft Heinrichs daar nog die oude merken tussen gelegd. Heinrichs heeft namelijk "nogal een voorraadje" en dat is zeer zwak uitgedrukt.

Ter illustratie:
Voor een bevriend pijproker ben ik op zoek geweest naar licht gebogen Jensen pijpen. Ik heb het gevoel op internet bijna alles opgekocht te hebben bij de bekende internetwinkels, heb Per Georg Jensen vorig jaar zijn kop gek gezeurd met de opmerking "je hebt vast nog wel een doos op zolder staan met de pijpen van je vader", maar nee hoor: niets meer in lichtgebogen met 9mm filter te vinden.

Totdat ik Bergheim was, vorig jaar, en daar (als Pavlov-reactie in mijn queeste die pijpen te vinden) vroeg of ze misschien nog ergens 1 licht gebogen Jensen met 9 mm hadden liggen ineen verborgen lade (ze hingen niet in de rekken). De vriendelijke dame kwam met 8 of 9 modellen én de opmerking "ik heb de rechte en diep gebogen maar niet gepakt, want dat was uw vraag niet".

Ik heb er 4 gekocht en een week later als dank bijna tranen in de ogen van de bevriende pijproker. En voor prijzen? Totaal voor die 4 pijpen iets van rond de 220 euro, of zo.

Laafke

Re: Het grote Big Ben topic

Bericht door Laafke »

@ WC

Pipedia noemt de merken Humbry en Tattoo nog. Beide zouden inmiddels niet meer geproduceerd worden.

Plaats reactie