Laafke schreef:Op de site van Peter Heinrichs staat te lezen dat Gubbels in december een produktpresentatie heeft gehouden. Met de merken Big Ben, Hilson, Porsche enzovoort. Nu ben ik wel benieuwd naar de merken die onder enzovoort vallen.
Wat ze nu nog produceren weet ik niet, maar vroeger kwamen de volgende merken van Gubbels:
Amphora
Big Ben
CopenhagenStyle
Gubbels
Hilson
Royal Dutch
Porsche
Bugatti
En mogelijk (maar dit is speculatie) heeft Heinrichs daar nog die oude merken tussen gelegd. Heinrichs heeft namelijk "nogal een voorraadje" en dat is zeer zwak uitgedrukt.
Ter illustratie:
Voor een bevriend pijproker ben ik op zoek geweest naar licht gebogen Jensen pijpen. Ik heb het gevoel op internet bijna alles opgekocht te hebben bij de bekende internetwinkels, heb Per Georg Jensen vorig jaar zijn kop gek gezeurd met de opmerking "je hebt vast nog wel een doos op zolder staan met de pijpen van je vader", maar nee hoor: niets meer in lichtgebogen met 9mm filter te vinden.
Totdat ik Bergheim was, vorig jaar, en daar (als Pavlov-reactie in mijn queeste die pijpen te vinden) vroeg of ze misschien nog ergens 1 licht gebogen Jensen met 9 mm hadden liggen ineen verborgen lade (ze hingen niet in de rekken). De vriendelijke dame kwam met 8 of 9 modellen én de opmerking "ik heb de rechte en diep gebogen maar niet gepakt, want dat was uw vraag niet".
Ik heb er 4 gekocht en een week later als dank bijna tranen in de ogen van de bevriende pijproker. En voor prijzen? Totaal voor die 4 pijpen iets van rond de 220 euro, of zo.