Pijproken terug aan de man brengen...
- meindert
Re: Pijproken terug aan de man brengen...
De opmerkingen van mensen over pijproken in het openbaar, vroeger en nu!
Toen ik in 1969 dienstplichtig was reisde ik met de trein van Leeuwarden naar
Den Bosch , ik zat te pijproken in de coupe , tegenover mij zat een oude dame,
na een tijdje zij zei , mensen die pijproken zijn rustige en evenwichtige mensen.
Ik ervaarde dat als een groot compliment.!
Een paar weken geleden wandelde ik al pijprokend in Grou, ik kwam een man
tegen op de fiets van mijn leeftijd ( 63 jaar ) hij riep van (verre) afstand met een
zuur gezicht in het fries "Do stonkst frij wat , bah!! "( in het nederlands vertaald,
jij stinkt behoorlijk met die pijp! ( hij kon het niet ruiken , want hij fietste boven
de wind )!
Groet,Meindert
na een tijdje zij zei , mensen die pijproken zijn rustige en evenwichtige mensen.
tegen op de fiets van mijn leeftijd ( 63 jaar ) hij riep van (verre) afstand met een
zuur gezicht in het fries "Do stonkst frij wat , bah!! "( in het nederlands vertaald,
jij stinkt behoorlijk met die pijp! ( hij kon het niet ruiken , want hij fietste boven
de wind )!
Groet,Meindert
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
Daarin merk je weer hoe de tijd is veranderd. En wat vroeger algemeen geaccepteerd was is zowaar een schande aan het worden... Gelukkig bewijzen wij het tegendeel!!!meindert schreef:De opmerkingen van mensen over pijproken in het openbaar, vroeger en nu!
de wind )!
Groet,Meindert

-
En als we het nou eens over de geschiedkundige boeg gooien? Ik zag laatst dat filmpje van janneman in de bibliotheek met die man die al die mooie oude pijpen had....er is dus interesse voor anders doen ze zo'n onderwerp niet....ik roep maar iets hoor...
Kennis is macht, karakter is meer.
- Oscar Lucite
En wat concluderen we uit het voorgaande? Pijprokers zijn individualisten. Allemaal. Ze vinden dat pijproken bij hun levensstijl hoort. Ze (de meesten) vinden het leuk om hun hobby, passie, te delen met anderen. Ze willen niet worden geassocieerd met 'de roker' (van shag en sigaretten). Er moet dus aan emancipatie worden gewerkt. Zowel in NL als in de USofA is het pijproken in opkomst, al weet ik niet precies in welke (leeftijds)categorieën. Dit forum heeft meer dan zeshonderd gepassioneerde pijprokers met een geheel eigen cultuur en - ik zou haast zeggen 'ouderwets' - plezierige omgangsvormen. Ditt forum heeft gezag, want iedere (herintredende) pijproker komt hier vroeger of later terecht. Al dan niet als lid.
Nekker heeft dus gelijk. Het wordt tijd om de blinden open te trekken, de samenleving op te zoeken en een waarheidsgetrouw beeld van de moderne pijproker neer te zetten. Alle initiatieven hiervoor genoemd zijn daarvoor geschikt, al kan ieder PRF-lid er zelf aan werken dat het pijproken niet verder wordt 'weggezet' als een smerige bezigheid die anderen enge ziekten bezorgt.
Ik ben ervoor daar meteen aan te gaan werken. Alvast enkele aangevers:
- Van Jannemans pijpenboek een goedkope uitgave maken en die via alle sigarenwinkels verspreiden (Eli is al beschikbaar; ik wil evt. de eindredactie wel doen).
- De pers opzoeken is niet moeilijk. De weekendbijlagen van kranten, verschillende tijdschriften en de opiniebladen (Elsevier!) willen best een goed verhaal over de 'moderne pijproker' of 'Pijproken terug van weggeweest' meenemen, als het onder auspiciën van dit forum wordt geschreven en als het maar niet van de tabakslobby komt. Ook een miniserie over beroemde pijprokers is mogelijk. Als ik even de tijd krijg kan ik daaraan meewerken.
- De revival van Gubbels is ook een verhaal waard. Ze hebben al wat publiciteit gehad (o.a. Reformatorisch Dagblad), maar als het wordt gekoppeld aan pijprokerstrends kan het breder worden getrokken.
- Ten slotte: op dit forum is intussen zoveel kennis en ervaring verzameld dat het mogelijk moet zijn, bijv. een kwartaalblad onder eigen naam uit te geven. Adverteers en sponsors zullen niet moeilijk te vinden zijn, aangezien de tabaksreclame zo aan banden wordt gelegd. Ik ga er even van uit dat onze leden de eerste abonnees zullen zijn, die er wellicht de prijs van een blikje tabak voor over zullen hebben. Nekker, Massis en Eli zouden hier de belangstelling kunnen peilen, dan kan ik achter sponsors aan gaan. Verder hebben we hier zowel schrijvers, fotografen, kunstenaars, pijpenmakers en -kenners aan boord, dus zo'n blad is prima samen te stellen.
OK dames/heren, brand maar los!
Nekker heeft dus gelijk. Het wordt tijd om de blinden open te trekken, de samenleving op te zoeken en een waarheidsgetrouw beeld van de moderne pijproker neer te zetten. Alle initiatieven hiervoor genoemd zijn daarvoor geschikt, al kan ieder PRF-lid er zelf aan werken dat het pijproken niet verder wordt 'weggezet' als een smerige bezigheid die anderen enge ziekten bezorgt.
Ik ben ervoor daar meteen aan te gaan werken. Alvast enkele aangevers:
- Van Jannemans pijpenboek een goedkope uitgave maken en die via alle sigarenwinkels verspreiden (Eli is al beschikbaar; ik wil evt. de eindredactie wel doen).
- De pers opzoeken is niet moeilijk. De weekendbijlagen van kranten, verschillende tijdschriften en de opiniebladen (Elsevier!) willen best een goed verhaal over de 'moderne pijproker' of 'Pijproken terug van weggeweest' meenemen, als het onder auspiciën van dit forum wordt geschreven en als het maar niet van de tabakslobby komt. Ook een miniserie over beroemde pijprokers is mogelijk. Als ik even de tijd krijg kan ik daaraan meewerken.
- De revival van Gubbels is ook een verhaal waard. Ze hebben al wat publiciteit gehad (o.a. Reformatorisch Dagblad), maar als het wordt gekoppeld aan pijprokerstrends kan het breder worden getrokken.
- Ten slotte: op dit forum is intussen zoveel kennis en ervaring verzameld dat het mogelijk moet zijn, bijv. een kwartaalblad onder eigen naam uit te geven. Adverteers en sponsors zullen niet moeilijk te vinden zijn, aangezien de tabaksreclame zo aan banden wordt gelegd. Ik ga er even van uit dat onze leden de eerste abonnees zullen zijn, die er wellicht de prijs van een blikje tabak voor over zullen hebben. Nekker, Massis en Eli zouden hier de belangstelling kunnen peilen, dan kan ik achter sponsors aan gaan. Verder hebben we hier zowel schrijvers, fotografen, kunstenaars, pijpenmakers en -kenners aan boord, dus zo'n blad is prima samen te stellen.
Hartelijke groet van Oscar
Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse
Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse
Goed idee en word door mij gesteund.Oscar Lucite schreef: Ik ben ervoor daar meteen aan te gaan werken. Alvast enkele aangevers:
- Robert
- Contacteer:
Goed idee, als ik iets kan betekenen dan hoor ik het wel.
- meindert
Goed idee ,Oscar
Hier in Friesland kom je bijna ook geen mensen meer tegen die pijp roken.
(Ik ben de enige nog in mijn woonplaats!!)
Het word tijd dat we het pijproken promoten!
Groet,Meindert
Hier in Friesland kom je bijna ook geen mensen meer tegen die pijp roken.
(Ik ben de enige nog in mijn woonplaats!!)
Het word tijd dat we het pijproken promoten!
Groet,Meindert
Groet van Pijpmaker Meindert
Effetjes opsommen:
We hebben hier mensen met een grote kennis van pijproken, pijptabak, de geschiedenis ervan, mensen met zeer diverse en aparte hobby's, mensen met diverse kennis en ervaring mbt ambachten (zowel klassieke als moderne), mensen die pijpen maken, anderen zijn vakidioten in het restaureren van pijpen, parafernaliaknutselaars, kunstenaars, vertellers, mensen uit allerlei verschillende streken van stad tot land tot provincie, mensen die zich hebben toegelegd op een bepaald merk pijpen of tabak, dierenliefhebbers, gastronomen, connaisseurs, mensen met een zeer specifiek beroep, mensen met een specifieke levensovertuiging, bloggers, schrijvers, humoristen, filosofen en andere denkers, ben ik nog wat vergeten?
Dit in combinatie met de diversiteit aan tabakmerken, pijpmakers/fabrikanten, bijproducten als tampers, asbakken,pijpasbakken, stoeltjes, pijpenrekken en kabinetten, luchtzuivering, filters, ragers, verschillende houtsoorten en andere materialen, onderhoudsmiddelen, enzovoorts.
Qua onderwerpen is er voldoende materiaal. Het moet dus vrij gemakkelijk zijn om voor jaren een tijdschrift oid te vullen. Tegelijkis er het risico om teveel tegelijk te willen doen wat den luie lezer tegen gaat staan.
Ook is het een uitdaging om iedere uitgave zowel mensen te bereiken met ervaring als de nieuwe aanwas telkens weer opnieuw te intrigeren.
Dit laatste is denk ik de echte uitdaging. Ervaring blijven boeien en beginners blijven aantrekken. Er zijn natuurlijk mogelijkheden te over met specifieke verhalen, startersverhalen, pijproker van de maand/het kwartaal, enzovoorts.
In mijn werk ben ik altijd bezig (geweest nu even, maar straks weer wel) met het opzetten van nieuwe zaken of het veranderen daarvan. Met deze inbreng stel ik indien gewenst, me graag beschikbaar voor enkele sessies om tot een bleuprint te komen waarin dit ondervangen is. Daarvanuit kan dan door anderen de inhoud worden verzorgt. Helaas ben ik niet de persoon die de motivatie heeft om wanneer iets eenmaal draait dit op stoom te houden.
We hebben hier mensen met een grote kennis van pijproken, pijptabak, de geschiedenis ervan, mensen met zeer diverse en aparte hobby's, mensen met diverse kennis en ervaring mbt ambachten (zowel klassieke als moderne), mensen die pijpen maken, anderen zijn vakidioten in het restaureren van pijpen, parafernaliaknutselaars, kunstenaars, vertellers, mensen uit allerlei verschillende streken van stad tot land tot provincie, mensen die zich hebben toegelegd op een bepaald merk pijpen of tabak, dierenliefhebbers, gastronomen, connaisseurs, mensen met een zeer specifiek beroep, mensen met een specifieke levensovertuiging, bloggers, schrijvers, humoristen, filosofen en andere denkers, ben ik nog wat vergeten?
Dit in combinatie met de diversiteit aan tabakmerken, pijpmakers/fabrikanten, bijproducten als tampers, asbakken,pijpasbakken, stoeltjes, pijpenrekken en kabinetten, luchtzuivering, filters, ragers, verschillende houtsoorten en andere materialen, onderhoudsmiddelen, enzovoorts.
Qua onderwerpen is er voldoende materiaal. Het moet dus vrij gemakkelijk zijn om voor jaren een tijdschrift oid te vullen. Tegelijkis er het risico om teveel tegelijk te willen doen wat den luie lezer tegen gaat staan.
Ook is het een uitdaging om iedere uitgave zowel mensen te bereiken met ervaring als de nieuwe aanwas telkens weer opnieuw te intrigeren.
Dit laatste is denk ik de echte uitdaging. Ervaring blijven boeien en beginners blijven aantrekken. Er zijn natuurlijk mogelijkheden te over met specifieke verhalen, startersverhalen, pijproker van de maand/het kwartaal, enzovoorts.
In mijn werk ben ik altijd bezig (geweest nu even, maar straks weer wel) met het opzetten van nieuwe zaken of het veranderen daarvan. Met deze inbreng stel ik indien gewenst, me graag beschikbaar voor enkele sessies om tot een bleuprint te komen waarin dit ondervangen is. Daarvanuit kan dan door anderen de inhoud worden verzorgt. Helaas ben ik niet de persoon die de motivatie heeft om wanneer iets eenmaal draait dit op stoom te houden.
- Oscar Lucite
That's the spirit, Kiskekiske schreef:Effetjes opsommen:

Een ding: zodra we hiermee verder en dieper gaan, zullen we daarvoor een gesloten deel van dit forum moeten gebruiken, om voor de hand liggende redenen. Nekker: ideeën?
Hartelijke groet van Oscar
- Dukdalf
Welke redenen zijn dat dan, Oscar? Ik heb tien jaar een tijdschrift voor pijprokers gemaakt en al mijn redenen en overwegingen wil best delen.Oscar Lucite schreef:Een ding: zodra we hiermee verder en dieper gaan, zullen we daarvoor een gesloten deel van dit forum moeten gebruiken, om voor de hand liggende redenen. Nekker: ideeën?
- Sidekickelvis
Ik heb momenteel geen reet te doen en iedereen zegt altijd "je moet dat geouwehoer eens opschrijven......" Dussssss......
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- Bommel
Misschien hiervoor een topicje aanboren voor de duidelijkheid?
- Eliminator
- Moderator
Zal het topic even onder de aandacht brengen bij Nekker, mocht dit een serieus vervolg krijgen zal daar zeker aan apart topic voor opgestart worden.
Plannen en welwillenden zijn er genoeg, nu nog een lijn uit weten te zetten die reeel haalbaar is en iets weet te bereiken, als voorbeeld de PRF visite kaartjes zijn per 5000 gemaakt en het halve forum heeft zich ingezet om deze door heel NL en BE te verspreiden, wat we ermee bereikt hebben zijn een handje vol nieuwe leden/pijprokers,......... ongeveer 4995 minder dan er kaartjes uitgedeeld zijn !
Ik wil op geen enkele manier negatief doen, integendeel, ik waardeer deze acties en de gedachten er achter, en zal dan ook zeker hand en spandiensten verlenen als het doorgang krijgt.
Maar iemand zal het touw moeten gaan trekken en voordat we daar naar op zoek gaan wil ik eerst weten wat de heren beheerders in deze willen en kunnen betekenen.
Ik weet dat Nekker eerder plannen heeft gehad, toen nog niet zozeer een magazine, maar meer pijprookcursussen en dergelijke, maar hij zal hier zeker oren naar hebben,...... wordt vervolgd !
Plannen en welwillenden zijn er genoeg, nu nog een lijn uit weten te zetten die reeel haalbaar is en iets weet te bereiken, als voorbeeld de PRF visite kaartjes zijn per 5000 gemaakt en het halve forum heeft zich ingezet om deze door heel NL en BE te verspreiden, wat we ermee bereikt hebben zijn een handje vol nieuwe leden/pijprokers,......... ongeveer 4995 minder dan er kaartjes uitgedeeld zijn !
Ik wil op geen enkele manier negatief doen, integendeel, ik waardeer deze acties en de gedachten er achter, en zal dan ook zeker hand en spandiensten verlenen als het doorgang krijgt.
Maar iemand zal het touw moeten gaan trekken en voordat we daar naar op zoek gaan wil ik eerst weten wat de heren beheerders in deze willen en kunnen betekenen.
Ik weet dat Nekker eerder plannen heeft gehad, toen nog niet zozeer een magazine, maar meer pijprookcursussen en dergelijke, maar hij zal hier zeker oren naar hebben,...... wordt vervolgd !
- Nekker
- Erelid
Oscar heeft in deze al contact met mij opgenomen, ook heb ik ondertussen een PB gekregen van Eli. Ik wil graag mee mijn schouders onder deze initiatieven zetten - en indien gewenst- neem ik zelfs graag het voortouw.
Ik heb in het verleden al met Arno gesproken over 2-jaarlijks een digitaal magazine uit te brengen. Dat idee is toen doodgebloed, het forum was nog in een groei-fase en er was veel minder activiteit dan nu.
Verder ben ik inderdaad een tijd geleden bezig geweest met pijprook cursussen in elkaar te boksen. Maar ook dat idee is een beetje doodgebloed. Misschien is dit wel de moment om dit soort initiatieven terug op te rakelen en er iets mee te doen....
Kortom ik denk graag mee verder... Ik ben momenteel mijn verhuis aan het afronden naar mijn eigen plek, vandaar dat ik wat stiller ben geweest, maar vanaf vandaag ben ik ongeveer wat gesetteld, dus kan ik terug tijd vrij maken voor het forum en dit soort initiatieven.
Ik heb in het verleden al met Arno gesproken over 2-jaarlijks een digitaal magazine uit te brengen. Dat idee is toen doodgebloed, het forum was nog in een groei-fase en er was veel minder activiteit dan nu.
Verder ben ik inderdaad een tijd geleden bezig geweest met pijprook cursussen in elkaar te boksen. Maar ook dat idee is een beetje doodgebloed. Misschien is dit wel de moment om dit soort initiatieven terug op te rakelen en er iets mee te doen....
Kortom ik denk graag mee verder... Ik ben momenteel mijn verhuis aan het afronden naar mijn eigen plek, vandaar dat ik wat stiller ben geweest, maar vanaf vandaag ben ik ongeveer wat gesetteld, dus kan ik terug tijd vrij maken voor het forum en dit soort initiatieven.
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- lestat
vind het een fantastisch idee. Echter een kleine bedenking. Hetgeen het voor mij interessant zou maken dit te kopen, zou een achter de schermen zijn, een interview,... Kortom dingen die ik niet zelf op het forum zou vinden. Dit wordt dan natuurlijk lastiger om het verkocht te krijgen aan niet forumleden.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
Zoals ik al eerder aan gaf steun ik dit idee van harte!!! Als ik mijn steentje ergens aan kan bij dragen hoor ik dat graag.
Een initiatief als deze hoor ik graag. Je hebt een aantal mensen nodig die kar trekken en die dit initiatief een duwtje in de juiste richting geven. Maar zoals ik las heeft iedereen wel een kwaliteit die hij/zei in dit blad kan stoppen.
Dit blad moet liggen........
-In een paar aantoongevende pijptabakszaken.
-Op je tafel zodat vrienden en fam er in kunnen lezen.
-Uiteraard op de wc
-
-
-
-
Een initiatief als deze hoor ik graag. Je hebt een aantal mensen nodig die kar trekken en die dit initiatief een duwtje in de juiste richting geven. Maar zoals ik las heeft iedereen wel een kwaliteit die hij/zei in dit blad kan stoppen.
Dit blad moet liggen........
-In een paar aantoongevende pijptabakszaken.
-Op je tafel zodat vrienden en fam er in kunnen lezen.
-Uiteraard op de wc

-
-
-
-
- Dukdalf
Bon succes, zeggen ze dan...
- MilleLuci
- Contacteer:
Geweldig idee, maar het goed "stroomlijnen", opzetten en verspreiden....pittig!! Dit forum zelf al is een enorme inspiratiebron met alle mooie mensen die dit voeden en gaande houden!! Steentje bijdragen prima!
- IvoL
- Contacteer:
Wat mij ook opvalt is het aantal Nederlandse pijprookfilmpjes op YouTube. De enige (waardevolle) Nederlandse filmpjes die je vind zijn die van Janneman, die natuurlijk wel erg goed zijn (misschien is dat het juist... Alles is al gezegd
). In andere talen zijn er veel meer te vinden.
Om dat een beetje objectief te kunnen beoordelen: een (erg) grove indicatie van het aantal zoekresultaten in vergelijking met het aantal taalsprekers:
"pijp roken": 1 280 resultaten / 28 miljoen sprekers = 45 filmpjes per miljoen Nederlandstaligen
"Pfeife rauchen": 11 000 / 181 miljoen = 60 filmpjes per miljoen Duitstaligen
"pipe smoking": 157 000 / 1 400 miljoen = 112 filmpjes per miljoen Engelstaligen (incl. niet-moedertaalsprekers!)
Nu heb ik het idee dat Nederlanders sowieso niet zo van het filmpjesmaken zijn, zoals je in het Duits en Engels wel veel sprekende mensen in beeld ziet.

Om dat een beetje objectief te kunnen beoordelen: een (erg) grove indicatie van het aantal zoekresultaten in vergelijking met het aantal taalsprekers:
"pijp roken": 1 280 resultaten / 28 miljoen sprekers = 45 filmpjes per miljoen Nederlandstaligen
"Pfeife rauchen": 11 000 / 181 miljoen = 60 filmpjes per miljoen Duitstaligen
"pipe smoking": 157 000 / 1 400 miljoen = 112 filmpjes per miljoen Engelstaligen (incl. niet-moedertaalsprekers!)
Nu heb ik het idee dat Nederlanders sowieso niet zo van het filmpjesmaken zijn, zoals je in het Duits en Engels wel veel sprekende mensen in beeld ziet.
- Eliminator
- Moderator
Ik volg dit plan in eerste instantie vanaf de zijlijn, simpelweg omdat er meer ervaren pijprokers zijn, betere schrijvers zijn dan ik, betere recensisten, betere fotograven, mensen die een mooiere layout zouden kunnen maken dan ik, enz.,..... MAAR, daar waar acties mijnerzijds waardevol zouden kunnen zijn, count me in !
Edit:
) 
Edit:
Ook voor wat betreft het film/youtube verhaal,....... ben ik in deze niet erg waardevol (zie mijn Gubbels optredenIvoL schreef:YouTube.

- lestat
ach zo'n filmpje mag best grappig zijn 

Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
- Mikali
Ik vind het een super idee, een pijprokers-magazine !
Waar je volgens mij ook veel mensen mee kan bereiken is sociale media zoals een facebook groep.
Ik meen mij te herinneren dat hierover in het verleden al wel eens heen en weer over gepost werd, maar kan mij zo direct niet herinneren waarom dit niet is doorgegaan ...
Echter via Facebook kan "reclame" gemaakt worden voor het forum, voor een eventueel magazine, enz enz en het gaat de wereld rond als een lopend vuurtje.
Mannen als Poul Winslow zitten op facebook, kan mij voorstellen dat er nog wel "bekenden" in het wereldje zitten. Als we zo'n personen aantrekken zouden we mss zelfs een
forum kunnen worden met internationale allures.
Weet niet wat hierover de visie is van de beheerders natuurlijk.
grten, Maichel
Waar je volgens mij ook veel mensen mee kan bereiken is sociale media zoals een facebook groep.
Ik meen mij te herinneren dat hierover in het verleden al wel eens heen en weer over gepost werd, maar kan mij zo direct niet herinneren waarom dit niet is doorgegaan ...
Echter via Facebook kan "reclame" gemaakt worden voor het forum, voor een eventueel magazine, enz enz en het gaat de wereld rond als een lopend vuurtje.
Mannen als Poul Winslow zitten op facebook, kan mij voorstellen dat er nog wel "bekenden" in het wereldje zitten. Als we zo'n personen aantrekken zouden we mss zelfs een
forum kunnen worden met internationale allures.
Weet niet wat hierover de visie is van de beheerders natuurlijk.
grten, Maichel
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"
- Stephan1978
Een deftige pijp rokers facebook pagina is er nog niet. Op linkedin heb ik wel een engelstalige Pipe Smoker Group gevonden welke niet heel veel leden heeft en ook niet zo veel activiteit. Via facebook bereik je wel veel mensen.
Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen...
- Mikali
En je slaagt de nagel op de kop, een Deftige groep is wat er imo moet komen ...
Om terug te komen op Winslow, hierover is een fan-groep met wereldwijd leden (103), als hier nu 1/4 van lid zou worden op het forum ...
Misschien een sub-forum voor Engels talige leden. Althans zoiets was er vroeger op verschillende fora waar ik lid was toen ik nog bezig was
met zeewater aquaria.
Om terug te komen op Winslow, hierover is een fan-groep met wereldwijd leden (103), als hier nu 1/4 van lid zou worden op het forum ...

Misschien een sub-forum voor Engels talige leden. Althans zoiets was er vroeger op verschillende fora waar ik lid was toen ik nog bezig was
met zeewater aquaria.
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"
- Sidekickelvis
Raar want in mijn gedachten zie ik jou altijd als het gezicht van het PRF.Eliminator schreef:Ik volg dit plan in eerste instantie vanaf de zijlijn, simpelweg omdat er meer ervaren pijprokers zijn, betere schrijvers zijn dan ik, betere recensisten, betere fotograven, mensen die een mooiere layout zouden kunnen maken dan ik, enz.,..... MAAR, daar waar acties mijnerzijds waardevol zouden kunnen zijn, count me in !
Edit:Ook voor wat betreft het film/youtube verhaal,....... ben ik in deze niet erg waardevol (zie mijn Gubbels optredenIvoL schreef:YouTube.)
- Bommel
Sorry Nekker.Sidekickelvis schreef:Raar want in mijn gedachten zie ik jou altijd als het gezicht van het PRF.Eliminator schreef:Ik volg dit plan in eerste instantie vanaf de zijlijn, simpelweg omdat er meer ervaren pijprokers zijn, betere schrijvers zijn dan ik, betere recensisten, betere fotograven, mensen die een mooiere layout zouden kunnen maken dan ik, enz.,..... MAAR, daar waar acties mijnerzijds waardevol zouden kunnen zijn, count me in !
Edit:Ook voor wat betreft het film/youtube verhaal,....... ben ik in deze niet erg waardevol (zie mijn Gubbels optredenIvoL schreef:YouTube.)

- Eliminator
- Moderator

- Sidekickelvis
Eliminator schreef:Weet niet of je daar als forum nou wel zo blij van wordt
, maar inderdaad, laten we Nekker, Massis en de andere heren mod's niet vergeten !
Zeker niet!! En waarom dat zo is weet ik ook niet maar zo is het bij mij nou eenmaal....
Ik stond zelf na 1 meeting ook pontificaal op Arno's blog, maar zo loop ik er niet dagelijks bij hoor...
- hagar666
Niet??? Asjemenou......zeg....je heb ons gewoon gefopt dus...Sidekickelvis schreef: Ik stond zelf na 1 meeting ook pontificaal op Arno's blog, maar zo loop ik er niet dagelijks bij hoor...

*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*
- Sidekickelvis
hagar666 schreef:Niet??? Asjemenou......zeg....je heb ons gewoon gefopt dus...Sidekickelvis schreef: Ik stond zelf na 1 meeting ook pontificaal op Arno's blog, maar zo loop ik er niet dagelijks bij hoor...
Ikke wel!!

Jij valt toch ook niet iedere dag de bierjuffrouw lastig...