Schimmelproblemen

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Bart Iron
Moderator

Re: Neeeeeee!!! Mijn Marcovitch!!! :'(

Bericht door Bart Iron »

Zou het kunnen dat er door het voelen aan de tabak toch sporen van de vingers achter blijven?
Of misschien aan het nieuwe papier?

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

:cry: Wat zonde Arno!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Da's mooi eh... niet leuk Arno.

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Sssssssshhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!tttttttttttt....................... Balen... Sterkte...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

culann

Bericht door culann »

Ai, das kl*te zeg Arno! Kan me voorstellen dat dit stiekum toch wel een beetje (erg) pijn doet...

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Mooi kl*te Arno. :evil:

Maar 1 ding; bedankt voor het posten van de foto. Bij 1 van mijn oude blikken Old London wist ik niet zeker of ik met kristallen of schimmel te maken had. Jou foto is een overduidelijk voorbeeld van echte schimmel. Het is goed voor de kennisverspreiding hier op het forum denk ik, maar dat zal een schrale troost zijn...
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Harmen

Bericht door Harmen »

Jeetje, das balen man! Je zou je tabak bijna in de koelkast gaan bewaren....

culann

Bericht door culann »

Of toch maar op kweek zetten voor een alternatieve versie van Shortcut to Mushrooms...

Kynikos

Bericht door Kynikos »

The things you own end up owning you.

Erg zonde, Arno, maar in plaats van koelen, vriezen, ontsmetten en gedoe zou ik voortaan gewoon geen emotionele band met een blik tabak opbouwen. Werkt gegarandeerd. :P

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

culann schreef:Of toch maar op kweek zetten voor een alternatieve versie van Shortcut to Mushrooms...
:lol:
Afbeelding

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik baal met je mee Arno! En natuurlijk gebeurd dit alleen bij je meest bijzondere tabak, zo werken die dingen altijd. Moeilijk te zeggen hoe zoiets precies gebeurd, soms gaat het gewoon mis.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

multiballs

Bericht door multiballs »

erg zonde :(
WINSLOW Waarom niet ?

Bommel

Bericht door Bommel »

Dit is zo zonde.
Dit bedroevend aanblik wens ik niemand toe.
Er is een minuscule voordeeldje en dat is de foto.
Zo kunnen we allen ons tabak behoeden voor dit ongeluk.
Afbeelding

Burrey

Bericht door Burrey »

Flink balen, Arno! Extra zuur nog dat het zo'n zeldzame tabak was.

Ik zou proberen de tabak gewoon op te roken. Mét schimmel. We'll get the bastard. En misschien ga je zelfs nog olifantjes en kaboutertjes zien ook! :oops:
Laatst gewijzigd door Burrey op 25 nov 2011 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Misschien kan Willem Schimmel er iets mee ?! :wink:

** die bedacht ik me de eerste keer al, maar toen was de ellende nog te vers,...** :mrgreen:
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Eliminator schreef:Misschien kan Willem Schimmel er iets mee ?! :wink:

** die bedacht ik me de eerste keer al, maar toen was de ellende nog te vers,...** :mrgreen:
Ha ha ha :wink: Maar nooit tabak roken met schimmel!! Je wilt die sporen echt niet in je longen hebben..
Afbeelding

annie69
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Ik leef met je mee,heb dat ook eens mee gemaakt met een blikje dunhil alfred dunhills own blend.
Erg he,een regelrechte ramp.
Die was tamelijk zeldzaam.

Ribbon

Re: Beschimmeld tabak

Bericht door Ribbon »

Misschien moet ik het vervolg van dit verhaal voortzetten in een ander draadje, maar goed.

Gisteren was de tabak eindelijk op een rookbare vochtigheid. Ik heb vanmorgen nog even een klein stukje koffiefilter in het blik gedaan als finishing touch. Het oude papier heb ik op advies van Arno vervangen door een boterhamzakje.
Al met al heeft het toch zo'n 8 á 10 stukken filter gekost voor ik tevreden was. De geur belooft veel goeds, vanavond gaat voor het eerst de vlam er in...
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Nekker
Erelid

Schimmelproblemen

Bericht door Nekker »

Wat denken jullie? Of zou het fermentatie kunnen zijn?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Martin Romijn
Contacteer:

Re: schimmelprobleem?

Bericht door Martin Romijn »

Hoe ziet het eruit in zonlicht of onder een felle lamp ? Dof en grauw...of schitterende kristalletjes ???
Afbeelding Pijpmaker.

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Mijn inziens, dof en grauw. Ik veronderstel dat het dan dus mijn ergste vrees is... Schimmel?
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Martin Romijn
Contacteer:

Hmm...de kristalletjes die door rijping ontstaan zou je moeten zien schitteren in fel licht.
Was het een gesloten blik ?
Afbeelding Pijpmaker.

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

Goeie vraag Nekker! "Keine Ahnung": zei den Duits! :shock:
Vraag eens op LiBra!

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Nope, niks van schittering te zien... Het blik was open, het was bij het bevochtigen met een koffiefilter dat ik het zag... Was de eerste maal dat ik deze tabak zou herbevochtigen. Ik gebruik steeds gedemineraliseerd water. Jammer van die goede Navy Flake... Het was wel een blik dat al 6 jaar had gerijpt. Toen ik het opende was er niets mis mee. Maar daarna ben ik hem wat uit het oog verloren, en twee maanden later tref ik hem dan zo aan... Zeer jammer!
Groet, Nekker

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Nekker schreef:Nope, niks van schittering te zien... Het blik was open, het was bij het bevochtigen met een koffiefilter dat ik het zag... Was de eerste maal dat ik deze tabak zou herbevochtigen. Ik gebruik steeds gedemineraliseerd water. Jammer van die goede Navy Flake... Het was wel een blik dat al 6 jaar had gerijpt. Toen ik het opende was er niets mis mee. Maar daarna ben ik hem wat uit het oog verloren, en twee maanden later tref ik hem dan zo aan... Zeer jammer!
Dusss... Je hebt een blik Navy Flake open getrokken van 6 jaar oud en je zag geen kristallen?? St Patrick heeft een blik van een jaar oud open gemaakt en die zag al kristallen.. Maar daarna heb je het blik laten liggen en voor je het wilde bevochtigen zag je nog niets? Zeker weten? Het kwam pas na het bevochtigen? En hoe ruikt het? Duf?

Heb trouwens de vraag maar eens gesteld aan GL Pease: hoe weten we nu precies of we te maken hebben met suikerkristallen of schimmel? Nu maar hopen dat hij antwoordt :mrgreen:
Afbeelding

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Arno schreef: Heb trouwens de vraag maar eens gesteld aan GL Pease: hoe weten we nu precies of we te maken hebben met suikerkristallen of schimmel? Nu maar hopen dat hij antwoordt :mrgreen:
Proeven??? :shock: :lol:
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Martin Romijn
Contacteer:

Arno...waarschijnlijk iets in de trend van wat ik schreef...ik heb het namelijk van hem. :mrgreen:
Afbeelding Pijpmaker.

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Arno schreef:
Nekker schreef:Nope, niks van schittering te zien... Het blik was open, het was bij het bevochtigen met een koffiefilter dat ik het zag... Was de eerste maal dat ik deze tabak zou herbevochtigen. Ik gebruik steeds gedemineraliseerd water. Jammer van die goede Navy Flake... Het was wel een blik dat al 6 jaar had gerijpt. Toen ik het opende was er niets mis mee. Maar daarna ben ik hem wat uit het oog verloren, en twee maanden later tref ik hem dan zo aan... Zeer jammer!
Dusss... Je hebt een blik Navy Flake open getrokken van 6 jaar oud en je zag geen kristallen?? St Patrick heeft een blik van een jaar oud open gemaakt en die zag al kristallen.. Maar daarna heb je het blik laten liggen en voor je het wilde bevochtigen zag je nog niets? Zeker weten? Het kwam pas na het bevochtigen? En hoe ruikt het? Duf?

Heb trouwens de vraag maar eens gesteld aan GL Pease: hoe weten we nu precies of we te maken hebben met suikerkristallen of schimmel? Nu maar hopen dat hij antwoordt :mrgreen:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik misschien niet goed heb opgelet toen ik het blik opende... Dus het is goed mogelijk dat er toen al kristallen op stonden en ze nu nog veel talrijker zijn geworden... Misschien is het dof geworden vanwege het uitdrogen?
Groet, Nekker

dewitte

Bericht door dewitte »

Als het kristallen zijn (ik denk het wel) dan zou je ze er makkelijk moeten kunnen afwrijven. Staat er haar op (yuk!!) dan is het schimmel. Ik vind de kleur trouwens mooi wit/ lichtgrijs. Schimmels nemen echt allerlei kleuren aan. Ik denk dat dit wel goed zit Shaun.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

dewitte schreef:Als het kristallen zijn (ik denk het wel) dan zou je ze er makkelijk moeten kunnen afwrijven. Staat er haar op (yuk!!) dan is het schimmel. Ik vind de kleur trouwens mooi wit/ lichtgrijs. Schimmels nemen echt allerlei kleuren aan. Ik denk dat dit wel goed zit Shaun.
Dat meende ik ook al. Ik heb nu 3x echte schimmel gehad in tabakken van me en dat zag er toch net wat anders uit..
Afbeelding

Plaats reactie