Schimmelproblemen
- Bart Iron
- Moderator
Re: Neeeeeee!!! Mijn Marcovitch!!! :'(
Zou het kunnen dat er door het voelen aan de tabak toch sporen van de vingers achter blijven?
Of misschien aan het nieuwe papier?
Of misschien aan het nieuwe papier?
- Vandaahl
- Contacteer:

http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)
-
Da's mooi eh... niet leuk Arno.
- St Patrick
Sssssssshhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!tttttttttttt....................... Balen... Sterkte...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- culann
Ai, das kl*te zeg Arno! Kan me voorstellen dat dit stiekum toch wel een beetje (erg) pijn doet...
- Ribbon
Mooi kl*te Arno.
Maar 1 ding; bedankt voor het posten van de foto. Bij 1 van mijn oude blikken Old London wist ik niet zeker of ik met kristallen of schimmel te maken had. Jou foto is een overduidelijk voorbeeld van echte schimmel. Het is goed voor de kennisverspreiding hier op het forum denk ik, maar dat zal een schrale troost zijn...

Maar 1 ding; bedankt voor het posten van de foto. Bij 1 van mijn oude blikken Old London wist ik niet zeker of ik met kristallen of schimmel te maken had. Jou foto is een overduidelijk voorbeeld van echte schimmel. Het is goed voor de kennisverspreiding hier op het forum denk ik, maar dat zal een schrale troost zijn...
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
-
Jeetje, das balen man! Je zou je tabak bijna in de koelkast gaan bewaren....
- culann
Of toch maar op kweek zetten voor een alternatieve versie van Shortcut to Mushrooms...
-
The things you own end up owning you.
Erg zonde, Arno, maar in plaats van koelen, vriezen, ontsmetten en gedoe zou ik voortaan gewoon geen emotionele band met een blik tabak opbouwen. Werkt gegarandeerd.
Erg zonde, Arno, maar in plaats van koelen, vriezen, ontsmetten en gedoe zou ik voortaan gewoon geen emotionele band met een blik tabak opbouwen. Werkt gegarandeerd.

- Arno
- Contacteer:
culann schreef:Of toch maar op kweek zetten voor een alternatieve versie van Shortcut to Mushrooms...

- janneman
- Contacteer:
Ik baal met je mee Arno! En natuurlijk gebeurd dit alleen bij je meest bijzondere tabak, zo werken die dingen altijd. Moeilijk te zeggen hoe zoiets precies gebeurd, soms gaat het gewoon mis.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- multiballs
- Bommel
Dit is zo zonde.
Dit bedroevend aanblik wens ik niemand toe.
Er is een minuscule voordeeldje en dat is de foto.
Zo kunnen we allen ons tabak behoeden voor dit ongeluk.
Dit bedroevend aanblik wens ik niemand toe.
Er is een minuscule voordeeldje en dat is de foto.
Zo kunnen we allen ons tabak behoeden voor dit ongeluk.
- Burrey
Flink balen, Arno! Extra zuur nog dat het zo'n zeldzame tabak was.
Ik zou proberen de tabak gewoon op te roken. Mét schimmel. We'll get the bastard. En misschien ga je zelfs nog olifantjes en kaboutertjes zien ook!
Ik zou proberen de tabak gewoon op te roken. Mét schimmel. We'll get the bastard. En misschien ga je zelfs nog olifantjes en kaboutertjes zien ook!

Laatst gewijzigd door Burrey op 25 nov 2011 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eliminator
- Moderator
Misschien kan Willem Schimmel er iets mee ?!
** die bedacht ik me de eerste keer al, maar toen was de ellende nog te vers,...**

** die bedacht ik me de eerste keer al, maar toen was de ellende nog te vers,...**

- Arno
- Contacteer:
Ha ha haEliminator schreef:Misschien kan Willem Schimmel er iets mee ?!![]()

- annie69
- Contacteer:
Ik leef met je mee,heb dat ook eens mee gemaakt met een blikje dunhil alfred dunhills own blend.
Erg he,een regelrechte ramp.
Die was tamelijk zeldzaam.
Erg he,een regelrechte ramp.
Die was tamelijk zeldzaam.
- Ribbon
Re: Beschimmeld tabak
Misschien moet ik het vervolg van dit verhaal voortzetten in een ander draadje, maar goed.
Gisteren was de tabak eindelijk op een rookbare vochtigheid. Ik heb vanmorgen nog even een klein stukje koffiefilter in het blik gedaan als finishing touch. Het oude papier heb ik op advies van Arno vervangen door een boterhamzakje.
Al met al heeft het toch zo'n 8 á 10 stukken filter gekost voor ik tevreden was. De geur belooft veel goeds, vanavond gaat voor het eerst de vlam er in...
Gisteren was de tabak eindelijk op een rookbare vochtigheid. Ik heb vanmorgen nog even een klein stukje koffiefilter in het blik gedaan als finishing touch. Het oude papier heb ik op advies van Arno vervangen door een boterhamzakje.
Al met al heeft het toch zo'n 8 á 10 stukken filter gekost voor ik tevreden was. De geur belooft veel goeds, vanavond gaat voor het eerst de vlam er in...
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- Nekker
- Erelid
Schimmelproblemen
Wat denken jullie? Of zou het fermentatie kunnen zijn?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- Martin Romijn
- Contacteer:
Re: schimmelprobleem?
Hoe ziet het eruit in zonlicht of onder een felle lamp ? Dof en grauw...of schitterende kristalletjes ???
- Nekker
- Erelid
Mijn inziens, dof en grauw. Ik veronderstel dat het dan dus mijn ergste vrees is... Schimmel?
Groet, Nekker
- Martin Romijn
- Contacteer:
Hmm...de kristalletjes die door rijping ontstaan zou je moeten zien schitteren in fel licht.
Was het een gesloten blik ?
Was het een gesloten blik ?
Goeie vraag Nekker! "Keine Ahnung": zei den Duits!
Vraag eens op LiBra!

Vraag eens op LiBra!
- Nekker
- Erelid
Nope, niks van schittering te zien... Het blik was open, het was bij het bevochtigen met een koffiefilter dat ik het zag... Was de eerste maal dat ik deze tabak zou herbevochtigen. Ik gebruik steeds gedemineraliseerd water. Jammer van die goede Navy Flake... Het was wel een blik dat al 6 jaar had gerijpt. Toen ik het opende was er niets mis mee. Maar daarna ben ik hem wat uit het oog verloren, en twee maanden later tref ik hem dan zo aan... Zeer jammer!
Groet, Nekker
- Arno
- Contacteer:
Dusss... Je hebt een blik Navy Flake open getrokken van 6 jaar oud en je zag geen kristallen?? St Patrick heeft een blik van een jaar oud open gemaakt en die zag al kristallen.. Maar daarna heb je het blik laten liggen en voor je het wilde bevochtigen zag je nog niets? Zeker weten? Het kwam pas na het bevochtigen? En hoe ruikt het? Duf?Nekker schreef:Nope, niks van schittering te zien... Het blik was open, het was bij het bevochtigen met een koffiefilter dat ik het zag... Was de eerste maal dat ik deze tabak zou herbevochtigen. Ik gebruik steeds gedemineraliseerd water. Jammer van die goede Navy Flake... Het was wel een blik dat al 6 jaar had gerijpt. Toen ik het opende was er niets mis mee. Maar daarna ben ik hem wat uit het oog verloren, en twee maanden later tref ik hem dan zo aan... Zeer jammer!
Heb trouwens de vraag maar eens gesteld aan GL Pease: hoe weten we nu precies of we te maken hebben met suikerkristallen of schimmel? Nu maar hopen dat hij antwoordt

-
OnlineSidekickelvis
Proeven???Arno schreef: Heb trouwens de vraag maar eens gesteld aan GL Pease: hoe weten we nu precies of we te maken hebben met suikerkristallen of schimmel? Nu maar hopen dat hij antwoordt

Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- Martin Romijn
- Contacteer:
Arno...waarschijnlijk iets in de trend van wat ik schreef...ik heb het namelijk van hem. 

- Nekker
- Erelid
Ik moet eerlijk bekennen dat ik misschien niet goed heb opgelet toen ik het blik opende... Dus het is goed mogelijk dat er toen al kristallen op stonden en ze nu nog veel talrijker zijn geworden... Misschien is het dof geworden vanwege het uitdrogen?Arno schreef:Dusss... Je hebt een blik Navy Flake open getrokken van 6 jaar oud en je zag geen kristallen?? St Patrick heeft een blik van een jaar oud open gemaakt en die zag al kristallen.. Maar daarna heb je het blik laten liggen en voor je het wilde bevochtigen zag je nog niets? Zeker weten? Het kwam pas na het bevochtigen? En hoe ruikt het? Duf?Nekker schreef:Nope, niks van schittering te zien... Het blik was open, het was bij het bevochtigen met een koffiefilter dat ik het zag... Was de eerste maal dat ik deze tabak zou herbevochtigen. Ik gebruik steeds gedemineraliseerd water. Jammer van die goede Navy Flake... Het was wel een blik dat al 6 jaar had gerijpt. Toen ik het opende was er niets mis mee. Maar daarna ben ik hem wat uit het oog verloren, en twee maanden later tref ik hem dan zo aan... Zeer jammer!
Heb trouwens de vraag maar eens gesteld aan GL Pease: hoe weten we nu precies of we te maken hebben met suikerkristallen of schimmel? Nu maar hopen dat hij antwoordt
Groet, Nekker
- dewitte
Als het kristallen zijn (ik denk het wel) dan zou je ze er makkelijk moeten kunnen afwrijven. Staat er haar op (yuk!!) dan is het schimmel. Ik vind de kleur trouwens mooi wit/ lichtgrijs. Schimmels nemen echt allerlei kleuren aan. Ik denk dat dit wel goed zit Shaun.
- Arno
- Contacteer:
Dat meende ik ook al. Ik heb nu 3x echte schimmel gehad in tabakken van me en dat zag er toch net wat anders uit..dewitte schreef:Als het kristallen zijn (ik denk het wel) dan zou je ze er makkelijk moeten kunnen afwrijven. Staat er haar op (yuk!!) dan is het schimmel. Ik vind de kleur trouwens mooi wit/ lichtgrijs. Schimmels nemen echt allerlei kleuren aan. Ik denk dat dit wel goed zit Shaun.