Bijzondere Pijpen

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Winslow Collector

Re: Bijzondere Pijpen

Bericht door Winslow Collector »

Ignoro Iste schreef:Krijg je voor dat geld wel een linker en een rechter uitvoering van beide pijpen? Zoiets is doorgaans wel gebruikelijk bij schoeisel. :mrgreen:
:mrgreen: Vrees dat het hinkelen wordt.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Jensen schreef:Hi all,

Misschien voor jullie geen bijzondere pijp, maar ik vind hem zelf toch wel uitzonderlijk. De Dunhill group 5 (stand-up) poker Christmas pipe of the year 2000. Nummer 335 van 500 met het certificaat op de achtergrond en de gedichten uit "The twelve days of Christmas". Voor het jaar 2000 was dit het gedicht van dag 8: "Eight maids a-milking".

Vraag me niet hoe deze pijp smaakt, ik heb hem nog nooit gerookt, daar ik angst heb iets fout te doen met dit mooie stuk. Dus een collectors item.
En ja... gezien mijn onderschrift, heb ik hier niet de moed toe. ;p
Zonde!!! Gewoon roken! Zo'n pijp kan best een stootje hebben :)
Afbeelding

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

Misschien voor jullie geen bijzondere pijp, maar ik vind hem zelf toch wel uitzonderlijk. De Dunhill group 5 (stand-up) poker Christmas pipe of the year 2000. Nummer 335 van 500 met het certificaat op de achtergrond en de gedichten uit "The twelve days of Christmas". Voor het jaar 2000 was dit het gedicht van dag 8: "Eight maids a-milking".

Vraag me niet hoe deze pijp smaakt, ik heb hem nog nooit gerookt, daar ik angst heb iets fout te doen met dit mooie stuk. Dus een collectors item.
Jensen, een Dunhill is altijd bijzonder. Mooi door eenvoud. Succes ermee!

Huub

Bericht door Huub »

Arno schreef:

Zonde!!! Gewoon roken! Zo'n pijp kan best een stootje hebben :)
Hallo Jensen,

Ik zou haar niet gaan roken. Niet omdat de pijp geen stootje zou kunnen hebben. Het nieuwe beleid van Dunhill is dat de naam niet meer in een ovaal in de steel gestanst wordt. Voortaan voeren ze als logo nog slechts de witte stip in het mondstuk.
In Duitsland zijn de eerste pijpen in de nieuwe uitvoering al verkocht. Jouw ongerookte Limited Edition ( Christmas 2000 ) zal over enkele jaren heel veel geld opbrengen zeker als ze niet gerookt is. Daar ben ik van overtuigd.
Ik vind het jammer dat ik een drietal oude Dunhills ( o.a. uit 1973, 1976 en 1980 ) die ik al minstens 25 jaar niet had gerookt drie maanden geleden heb verkocht in de US. Ze zijn daar inmiddels al verkocht en ik denk als ik nog even gewacht had ze meer geld hadden kunnen opbrengen, zeker nu de oude vertrouwde gravering in het ovaal zal verdwijnen.
Laatst gewijzigd door Huub op 25 okt 2013 16:21, 3 keer totaal gewijzigd.

Winslow Collector

Huub schreef:Jouw ongerookte Limited Edition ( Christmas 2000 ) zal over enkele jaren heel veel geld opbrengen zeker als ze niet gerookt is. Daar ben ik van overtuigd.
Daar ben ik van overtuigd, Huub. Ik ken iemand die heeft dus ALLE Dunhill Christmas pijpen (van elke versie eentje, voordat er wijsneuzen gaan denken dat hij ze echt allemaal heeft). Hij heeft die allemaal ongerookt. Dat is nu al een vermogen waard, laat staan over X jaren.

Bommel

Bericht door Bommel »

Dit is een geweldige topic.
Wat een bijzondere modellen en wat een creativiteit.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met de stappers van WC.
Ongelijk neem ik aan, maar uiterst mooie pijpen met een bijzondere grain.
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Bommel schreef:Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met de stappers van WC.
Me 2! Neem ze een keer naar een meeting als ze binnen zijn WC :)
Afbeelding

Winslow Collector

Arno schreef:
Komt in orde.

Status (misschien niet helemaal on-topic) is momenteel, dat Yury (de man van de Russische webwinkel) morgen de prijzen heeft van verzekerde verzending van DHL. Mijn gegevens heb ik net doorgemailed. Als het goed is heb ik morgen of donderdag een totaalbedrag op een factuur, die ik via PayPal voldoe. En dan betaal ik. En dan..., vind ik het toch een beetje spannend of dat goed komt. Ergens in mijn achterhoofd heb ik een beetje onrustig gevoel bij "die Russen". Hopelijk helemaal onterecht, want het mailcontact verloopt uiterst professioneel en vriendelijk. Met veel service van hun zijde om mij terwille te zijn zonder dat ik mij een weg moet banen op een website met Cyrillisch schrift.

Ik houd jullie hier zeker op de hoogte. En ik hoop een beetje ze vóór Wuustwezel binnen te hebben.

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Aparte pijpen WC.

Bij bijzondere pijpen denk ik ook aan de pijpen van Maigurs Knets....hier een linkje naar een mooi artikel

http://www.smokingpipes.com/blog/1/2013 ... Knetts.cfm
Afbeelding Pijpmaker.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Winslow Collector schreef:
Arno schreef:
Komt in orde.

Status (misschien niet helemaal on-topic) is momenteel, dat Yury (de man van de Russische webwinkel) morgen de prijzen heeft van verzekerde verzending van DHL. Mijn gegevens heb ik net doorgemailed. Als het goed is heb ik morgen of donderdag een totaalbedrag op een factuur, die ik via PayPal voldoe. En dan betaal ik. En dan..., vind ik het toch een beetje spannend of dat goed komt. Ergens in mijn achterhoofd heb ik een beetje onrustig gevoel bij "die Russen". Hopelijk helemaal onterecht, want het mailcontact verloopt uiterst professioneel en vriendelijk. Met veel service van hun zijde om mij terwille te zijn zonder dat ik mij een weg moet banen op een website met Cyrillisch schrift.

Ik houd jullie hier zeker op de hoogte. En ik hoop een beetje ze vóór Wuustwezel binnen te hebben.
W.C.,

Uit ervaring kan ik je vertellen dat ALS ze het opsturen het allemaal wel mee valt.
En zoals ik je hoor komt het wel goed, Russen hebben nu eenmaal een slechtte reputatie maar ik heb geleerd via mijn werk dat er ook genoeg goeie zijn.
De Russische ambtenaren....daar heb je vaak een probleem mee. (corrupt zooitje)
Houd ons op de hoogte idd. :)
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

lestat

Bericht door lestat »

dat hopen wij ook wc. Dat je zo voor wuustwezel hebt. Wil ze wel eens in het echt bewonderen
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Winslow Collector

Status inzake de "schoenen"-pijpen van de Rus Armen Aivazovsky:

Ze zijn betaald en gaan vandaag met DHL op transport. Vol spanning wacht ik op de tracking code.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Winslow Collector schreef:Status inzake de "schoenen"-pijpen van de Rus Armen Aivazovsky:

Ze zijn betaald en gaan vandaag met DHL op transport. Vol spanning wacht ik op de tracking code.
Da's net en vlotjes.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Huub

Bericht door Huub »

Goedenavond,

Vandaag wees Kosmas, de partner van een goede vriendin die in Athene woont en daar werkt bij de ANWB-alarmcentrale mij op een bijzondere pijp van een Griekse pijpenmaker ( K. Anastasopoulos ).
Kosmas die vaak in Nederland is geweest vertelde mij dat de pijp hem deed denken aan een tulp.
1909145_orig.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Laafke

Bericht door Laafke »

Van welk materiaal is het mondstuk gemaakt Huub?? Voor de kop is neem ik aan gewoon bruyere gebruikt??

Ps: Hij heeft een website http://www.kapipes.gr/index.html

Huub

Bericht door Huub »

Laafke schreef:Van welk materiaal is het mondstuk gemaakt Huub?? Voor de kop is neem ik aan gewoon bruyere gebruikt??

Hallo,

Ik lees op de website dat het mondstuk is gemaakt van cumberland. Ik denk zelf dat het gemaakt is van Eboniet van de bekende Duitse GEM-fabriek.
Het mondstuk van mijn Larrysson heeft nagenoeg dezelfde kleur en dat is van GEM-eboniet.
001.JPG

Huub

Bericht door Huub »

Goedemiddag,

Hoewel met betrekking tot de vorm dit niet bijzonder is wilde ik jullie deze Stanwell creatie laten zien temeer daar deze pijp toch wel buiten het klassieke Stanwell kader valt. Gemaakt sinds Stanwell in Italië de pijpen laten maken.
464.jpg
464b.jpg

lestat

Bericht door lestat »

mooie birdeyes :)
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Laafke

Bericht door Laafke »

Goedenavond Huub,

Ik heb er een middag over na lopen denken.......als dit de weg is die Stanwell inslaat dan vrees ik het ergste. Dit is voor mij geen Stanwell meer. Het ontbreekt deze pijp ten ene male aan "danish design" iets waar Stanwell toch altijd om bekend stond. Hebben ze dat idee volledig losgelaten of is deze pijp als een soort unicum te beschouwen in het assortiment? Fragen über Fragen zou de Duitser zeggen.

Winslow Collector

Laafke schreef:als dit de weg is die Stanwell inslaat dan vrees ik het ergste.
Eeeeuh, wat denk je zelf? :roll:

Dat Stanwell al zijn goedlopende modellen aan de kant gooit en het met dit soort pijpen gaat proberen? Zal dus wel een unicum of kleine serie zijn, denk je zelf ook niet? Geen reden tot paniek, lijkt mij. 8)

Vele jaren geleden deed Butz Choquin ook een poging met dergelijk gekleurde pijpen (geen pauwen of zo, maar gewoon abstract gekleurd). Je kon daar bijpassende stropdassen bij kopen.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Winslow Collector schreef:Vele jaren geleden deed Butz Choquin ook een poging met dergelijk gekleurde pijpen (geen pauwen of zo, maar gewoon abstract gekleurd). Je kon daar bijpassende stropdassen bij kopen.
Volgens mij heb ik nog ergens zo'n setje liggen. Straks eens kijken of ik het op kan graven.

Winslow Collector

Dukdalf schreef:
Winslow Collector schreef:Vele jaren geleden deed Butz Choquin ook een poging met dergelijk gekleurde pijpen (geen pauwen of zo, maar gewoon abstract gekleurd). Je kon daar bijpassende stropdassen bij kopen.
Volgens mij heb ik nog ergens zo'n setje liggen. Straks eens kijken of ik het op kan graven.
Ha, da's echt een tijd geleden. Was toen een ideaal vaderdagcadeau.

Laafke

Bericht door Laafke »

Ik wou dat ik je vertrouwen kon delen WC. Maar volgens mijn informatie is Stanwell toch naar Italie gegaan vanwege de kosten in Denemarken. Ik heb geen flauw idee van hun omzet aldaar maar ik neem aan dat de "goedlopende modellen" toch niet op het niveau zaten om die verhuizing te voorkomen.(En is dat gegeven niet een eventuele aanleiding om het over een andere boeg te gooien....??) En hoeveel invloed hebben de Italianen evt. op het ontwerpen van pijpen? Ik vind dit model eerder passen bij Italie dan bij Denemarken....... kortom ik wou dat ik jouw zekerheid kon delen........

maboc

Bericht door maboc »

Ik vind 't eigenlijk wel leuk.
Meestal vind ik die gekleurde pijpen niet zo'n succes, maar deze vind ik leuk.

Ik had het overigens wel leuk gevonden als het roer dan ook een wat groeniger kleurtje had.
--
Cheers maboc

Symbool

Bericht door Symbool »

Wooooooow dit zijn echt hele mooie pijpen.

Dankje ervoor
Groet Wilfred

antonius

Bericht door antonius »

ik vindt het wel wat hebben zo met die pauwen ogen.

gr antonius

Jensen

Bericht door Jensen »

Huub,

Dit vind ik een prachtige pijp, mooi gedrongen en toch stoer. Rookt dit fijn? En ik heb weer iets geleerd, dacht dat het een hoornachtig materiaal zou zijn... 8p
Huub schreef:
Laafke schreef:Van welk materiaal is het mondstuk gemaakt Huub?? Voor de kop is neem ik aan gewoon bruyere gebruikt??

Hallo,

Ik lees op de website dat het mondstuk is gemaakt van cumberland. Ik denk zelf dat het gemaakt is van Eboniet van de bekende Duitse GEM-fabriek.
Het mondstuk van mijn Larrysson heeft nagenoeg dezelfde kleur en dat is van GEM-eboniet.
001.JPG
Weten wat juist is en het niet in praktijk brengen, is gelijk aan gebrek aan moed

Maarten_V
Contacteer:

Bericht door Maarten_V »

Winslow Collector schreef:Vele jaren geleden deed Butz Choquin ook een poging met dergelijk gekleurde pijpen.
En blijkbaar Hilson ook, getuige mijn blauwe exemplaar.
Afbeelding
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten - Benjamin Franklin
.

Huub

Bericht door Huub »

Ik vind 't eigenlijk wel leuk.
Meestal vind ik die gekleurde pijpen niet zo'n succes, maar deze vind ik leuk.

Ik had het overigens wel leuk gevonden als het roer dan ook een wat groeniger kleurtje had.[/quote]

Hallo Maboc,

Deze kleur acryl voor een monstuk zou er mijns inziens heel mooi bij staan.

Fijne avond verder,

Huub
BS_ElectricGreen.jpg
464.jpg

maboc

Bericht door maboc »

Inderdaad..zoiets lijkt me prima passend.

Of als je iets meer contrast wilt, wellicht iets paarsigs
--
Cheers maboc

Plaats reactie