Perikelen van een beginnend pijproker... wie heeft tips?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Bommel

Re: Perikelen van een beginnend pijproker... wie heeft tips?

Bericht door Bommel »

We hadden je al gewaarschuwd dat pijproken ernstig rustgevend kan zijn.
De zelfde werking heeft het schoonmaken en dagelijks onderhoud van de pijpen.
U is verkocht en zo hoort het. :lol:

Wat die samples betreft, het aanbod blijft en neem er gerust de tijd voor.
Wen aan de gedachten dat pijprokers een schoon en gul volk is en dat naast gezelligheid en de bereid willigheid van het delen van kennis.
Was de wereld maar zo ongecompliceerd. :roll:
Afbeelding

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Voor de geïnteresseerden nogmaals een kleine update. Vandaag bij thuiskomst hing er een heerlijke lucht in de gang. Bij nader onderzoek bleek deze geur verspreid door een zeer welriekende envelop uit België. Ik hoop dat de andere mensen die post hadden zitten in de tas van de bezorger waar deze envelop in zat het aroma ook kunnen waarderen!

De envelop was afkomstig van de heer Jarnogab, en na het openmaken trof ik deze zeer smakelijke samples aan:
Afbeelding
Wedermaal mijn welgemeende dank, die vanuit de grond van mijn hart komt.

De samples op hun beurt voelden zich natuurlijk meteen thuis in mijn pijpentasje, waar ook meteen mijn twee pijpen in zitten:
Afbeelding

Helaas ben ik bang dat ze het er niet lang zullen overleven... maar vanavond zijn ze in ieder geval veilig, ik heb een wat pijnlijke kriebel in de keel, waarschijnlijk geïrriteerd door een uur durende hoestbui in mijn slaap, waar ik zelf niks van gemerkt heb, maar die ik bijna direct na wakker worden zelf nog even over deed, en een bijzonder droge mond al de gehele dag. Dus hoe graag ik ook wil, ik denk niet dat mijn keel het zou waarderen als ik nu nog een pijp op zou steken. Wat me er overgens niet van weerhoud om al wel wat aan de zakjes te ruiken. Want wat ruikt het toch heerlijk al.

En als bonus link voor de geinteresseerden:Wat echt mijn eerste pijp was, en nog voor de eerste 50 gram tabak al gespleten was. Daarna bij Dhr. Schimmel de BC pijp gekocht.
Groet, Mark

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Het mag geen naam hebben, graag gedaan. Ik word er niet armer van.
Geniet ervan!
Groeten,
jarnogab

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Enjoy Deadl0ck, het is je gegunt !
Ervaar de gulheid hier als iets fijns, een warme deken ofzo :D , niet als iets waar je je bezwaard door zou moeten voelen, of verplicht iets terug te doen,... je zult zien dat het je vaker zal overkomen (spreek uit ervaring) :wink:
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Eliminator schreef:Enjoy Deadl0ck, het is je gegunt !
Ervaar de gulheid hier als iets fijns, een warme deken ofzo :D , niet als iets waar je je bezwaard door zou moeten voelen, of verplicht iets terug te doen,... je zult zien dat het je vaker zal overkomen (spreek uit ervaring) :wink:
Een dikke +1 (T)
Afbeelding

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Hier ook een dikke chapeau voor beide heren... Jarno voor, voor ons, alom bekende vrijgevigheid, en deadlock voor het accepteren van iets van een wildvreemde... Wat Eli al schreef, vooral jezelf niet bezwaard voelen maar lekker genieten. Mijn aanbod voor dat blik Kentucky Bird geldt ook nog steeds... Dus als deze tabak je bevalt mag je hem zo hebben, hij is nog vol.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Werdermaal een kleine update:

Eerlijkheid gebied me toe te geven dat er een redelijke paranoia was met het aannemen, en roken van iets van iemand die ik nog nooit ontmoet heb. Het stoppen en aansteken van de eerste pijp ging dan ook met een iets wat minder vaste hand dan gewoon.

Gelukkig heb ik vrij gemakkelijk herkend dat het mijn rare kronkels in mijn hoofd waren die moeilijk deden, en ben ik eraan voorbij gegaan. Zoals logisch verwacht is alles prima verlopen.

De samples waren heerlijk, alhoewel ik de larson als minst gebruiksvriendelijke ervoer, de Mac Baren als meest prettige. Heb ook besloten dat ik mijn verkenning richting de Mac Baren tabakken wil gaan oriënteren om te beginnen, alhoewel er ook zeker een stanwell melange en een kentucky bird in de collectie opgenomen moeten worden. Ze waren alles wat ik hoopte.

In navolging daarvan zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken St Patrick, Maar dan wil ik wel ergens iets terug doen voor je. Een volledig blik zomaar kado krijgen gaat me toch iets wat te ver, moet ik bekennen. Alhoewel ik nog niet precies een idee heb wat voor tegenprestatie ik ga doen, alhoewel ik wel een idee heb.

De heer Bommel, uw aanbod is zeker niet vergeten, Om mijn nieuwe pijp te vieren heb ik besloten de stoute schoenen aan te trekken, U zult in de loop van vandaag nog een bescheiden pb ontvangen nadat ik uw tabakken even nagezocht heb. Wil namelijk niet gulzig overkomen, dus wil ik niet vragen om meer dan strikt noodzakelijk. ervanuit gaande dat het aanbod nog geld, natuurlijk.

Dan is er nog wat goed nieuws, ik ga boven verwachting snel terug zijn in Zutphen, als alles loopt zoals geplant ben ik voor mijn verjaardag aankomende zaterdag terug in mijn eigen woning! Mijn hoofd is dusdanig tot rust gekomen, mede door de dagelijkse pijp, I'd like to think, dat ik daar weer terecht kan. Heb de laatste paar weken bij een goede vriendin en onofficiële begeleider gezeten, om het alleen zijn me wat te veel werd en de wereld nogal ingesloten begon te voelen door wat gebeurtenissen in de relationele sfeer. Gelukkig heb ik een aantal zeer goede vrienden om me heen, en de vrijgevigheid, gezelligheid, en warme welkom hier heeft ook bijgedragen uit het voorspoedig uit mijn dal komen.

PRF: bedankt!
Groet, Mark

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Goed te lezen, rustig aan. Jezelf eenmaal tegenkomen is voldoende.

Bommel

Bericht door Bommel »

robvoorburg schreef:Goed te lezen, rustig aan. Jezelf eenmaal tegenkomen is voldoende.
Ben ook blij te lezen dat het de goede kant op gaat.
En ben het geheel met Robvoorburg eens, je kan beter ons tegenkomen dan jezelf.
Afbeelding

belphegor

Bericht door belphegor »

@ deadlock.

Ik kan me heel goed voorstellen hoe het voelt om iets aan te nemen van iemand die je eigenlijk helemaal niet kent.
Zo heb ik van ene "koning zeveraar" een 5tal samples mogen ontvangen.
Het moeilijkste van het accepteren dat iemand zo vrijgevig is, is voor mij het feit dat dit geld heeft gekost niet alleen de tabak maar ook de post en het perfecte inpakmateriaal.
Voor iemand als mij (iemand met weinig geld) is dat erg moeilijk.
Ik zou zoiets ook graag willen doen maar kan het helaas niet.
Dus na enige flinke dankbetuigingen van mijn kant uit heb ik eindelijk kunnen genieten van de sampels.

Om dit verhaal iets korter te maken.
Schroom je niet om te accepteren wat anderen aanbieden.
Ikzelf denk maar zo. Als ze het aanbieden dan doen ze dat omdat ze het willen om wat voor reden dan ook.
Als je vraagt of iemand wat heeft zet je ze voor het blok. (is wat anders als men zegt kijk in mijn collectie en zoek iets uit)
Ach je snapt me vast wel.

Verder ben ook ik nog altijd een beginnend pijproker.
(vanaf begin dit jaar)
Ik stopte ook vaak iets te vast mijn pijp.
Maar zoals Janneman zegt experimenteer.
Uiteindelijk gaat het steeds beter.

Tot slot zoals zovele al zeggen wees vrij om iemand een PB te sturen.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Belphegor:

Het is inderdaad niet geheel makkelijk, maar ik berust me in het feit dat de drie vrijgevige heren ook op de lijst voor de Zutphen meeting bij Willem Schimmel staan, en dat ik dus nog een kleine tegenprestatie kan bedenken voor ze, alsmede ze tegen die tijd persoonlijk de hand te schudden en te bedanken. Want zulk een vrijgevigheid is helaas te ongewoon in deze wereld.

Dan terug naar pijpen... specefiek mijn nieuwe pijp... Heb al 4 dagen geen antwoord gehad van de heer Menger aangaande de adres wijziging voor mijn veiling. Ik begin me ietswat ongerust te maken... zeker ook omdat mijn duits erg slecht is.
Groet, Mark

belphegor

Bericht door belphegor »

Tja ik kan wel redelijk duits praten. Verstaan gaat sowieso prima.
(maarja ik woon dan ook vlak bij de Duitse grens)
Echter de spelling en grammatica van de Duitse taal.
Tja dat is niet al te best.

Dus ik kan je hooguit wat vertaal werk aanbieden. (in de zin van een stuk tekst voor je vertalen)
Anders proberen te vertellen met Google.
In the presence of greatness the humble can only bow

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Kleine update, het is allemaal goedgekomen, er is zelfs afgelopen vrijdag een tweede pijp bij gekomen.

Zaterdag op mijn verjaardag 5 pouches tabak van vrienden gekregen, en 2 samples van de heer Bommel.

Ik wacht nog even op de 2 pijpen uit duitsland, dan maak ik een een paar foto's van de gehele collectie zoals hij nu is. Mits U allen dat boeiend vind natuurlijk.

ook heeft een vriend die aan wat metaal bewerking doet (opleiding voor gevolgd, jongen doet nu een opleiding kapper... vraag het mij ook niet) aangeboden een zelfgemaakte driepoot voor me te maken, en een vriendin de kunstenares is gaat wellicht een pijpen rekje voor me maken. (alhoewel ik niet weet hoe lang dat gaat duren, dus houd ik zelf ook even een oog in het zeil.) Met zeer binnekort 4 pijpen, en een pijpentasje voor maar drie pijpen heb ik namelijk wel wat stabiele stalling nodig... zeker als ik ook nog een filterloze kromme en rechte pijp wil hebben, en een meershuim pijp. En misschien zelfs een falcon. Hoofdzakelijk om de verschillende soorten pijpen een beetje te proberen, kijken wat me het meeste ligt. Denk dan ook dat daar niet al te veel investeert in gaat worden, meer een "goh, waar loop ik nu tegen aan?"
Groet, Mark

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Kijk kijk, dat gaat hard... Maar ja, zo gaat dat wel, langzaam valt alles op z'n plek en lukt het steeds beter. Aangaande pijpen proberen: kijk zeker in het begin en voor de minder gebruikelijke soorten pijpen naar het 2e hands aanbod...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Bommel

Bericht door Bommel »

Kijk,kijk Deadl0ck is al aardig op stoom en schakel zelfs vrienden in voor zijn nieuwe hobby.
Well done.
Plaatst je bevindingen van de tabakken in de topic Merken en Recensies zodat we kunnen lezen of je bevallen. :lol:
Afbeelding

Plaats reactie