Voor de geïnteresseerden nogmaals een kleine update. Vandaag bij thuiskomst hing er een heerlijke lucht in de gang. Bij nader onderzoek bleek deze geur verspreid door een zeer welriekende envelop uit België. Ik hoop dat de andere mensen die post hadden zitten in de tas van de bezorger waar deze envelop in zat het aroma ook kunnen waarderen!
De envelop was afkomstig van de heer Jarnogab, en na het openmaken trof ik deze zeer smakelijke samples aan:

Wedermaal mijn welgemeende dank, die vanuit de grond van mijn hart komt.
De samples op hun beurt voelden zich natuurlijk meteen thuis in mijn pijpentasje, waar ook meteen mijn twee pijpen in zitten:
Helaas ben ik bang dat ze het er niet lang zullen overleven... maar vanavond zijn ze in ieder geval veilig, ik heb een wat pijnlijke kriebel in de keel, waarschijnlijk geïrriteerd door een uur durende hoestbui in mijn slaap, waar ik zelf niks van gemerkt heb, maar die ik bijna direct na wakker worden zelf nog even over deed, en een bijzonder droge mond al de gehele dag. Dus hoe graag ik ook wil, ik denk niet dat mijn keel het zou waarderen als ik nu nog een pijp op zou steken. Wat me er overgens niet van weerhoud om al wel wat aan de zakjes te ruiken. Want wat ruikt het toch heerlijk al.
En als bonus link voor de geinteresseerden:
Wat echt mijn eerste pijp was, en nog voor de eerste 50 gram tabak al gespleten was. Daarna bij Dhr. Schimmel de BC pijp gekocht.