als je lang genoeg je vingertop gebruikt hebt wordt die wel ongevoelig voor de warmte
daarna gewoon even langs je broek wrijven dan is je vinger weer proper
Alternatieve tampers
-
Nekker
- Erelid
Re: Alternatieve tampers
pacco wrote:als je lang genoeg je vingertop gebruikt hebt wordt die wel ongevoelig voor de warmte
-
janneman
Ik meen eigenlijk dat het Pijpenbrevier de vinger van een tafeldame als alternatief noemt, maar dat waren vast andere dames dan die ik kenpacco wrote:als je lang genoeg je vingertop gebruikt hebt wordt die wel ongevoelig voor de warmte
-
culann
Haha, ja die passage van het pijpen brevier heb ik ook gelezen
Echter zelf nooit uitgeprobeerd, dan toch maar m'n eigen vinger...
Echter zelf nooit uitgeprobeerd, dan toch maar m'n eigen vinger...
-
Gypscoprotheres
Ik dacht eerst dat het om één of ander oud tafel sierstuk ging (van metaal of iets dergelijks), maar het online woordenboek geeft echt aan dat het om een vrouw gaat.janneman wrote:Ik meen eigenlijk dat het Pijpenbrevier de vinger van een tafeldame als alternatief noemt, maar dat waren vast andere dames dan die ik kenpacco wrote:als je lang genoeg je vingertop gebruikt hebt wordt die wel ongevoelig voor de warmte
tafeldame:
-ta - fel - da - me de -woord (vrouwelijk) tafeldames rechter buurdame van een heer bij een feestmaal.
tafeldame:
1) Disgenote 2) Persoonsbenaming 3) Vrouw die naast een heer aan het diner zit.
-
janneman
Gypscoprotheres wrote:Ik dacht eerst dat het om één of ander oud tafel sierstuk ging (van metaal of iets dergelijks), maar het online woordenboek geeft echt aan dat het om een vrouw gaat.![]()
tafeldame:
-ta - fel - da - me de -woord (vrouwelijk) tafeldames rechter buurdame van een heer bij een feestmaal.
tafeldame:
1) Disgenote 2) Persoonsbenaming 3) Vrouw die naast een heer aan het diner zit.
Tafel sierstuk is overigens best wel een goede omschrijving hoor. Lever niet te oud natuurlijk, maar ook weer niet zo jong dat ik me ineens oppas voel.
-
robby
-
jarnogab
Kan prima gebruikt worden, indien te diep getampt dan biedt het touwtje een ideale manier om de tamp(ax)er terug uit de kop te vissen.
Niet te lang tampen evenwel, kan vuur vatten bij onoordelkundig gebruik.
Bovendien ook ideaal geschikt om (na het ledigen van de pijpenkop) deze in de ketel te laten zitten, dit vanwege de uitstekende
vochtopname kwaliteiten.

Bovendien ook ideaal geschikt om (na het ledigen van de pijpenkop) deze in de ketel te laten zitten, dit vanwege de uitstekende
vochtopname kwaliteiten.

-
St Patrick
+1...jarnogab wrote:Kan prima gebruikt worden, indien te diep getampt dan biedt het touwtje een ideale manier om de tamp(ax)er terug uit de kop te vissen.
vochtopname kwaliteiten.
-
Nekker
- Erelid
Petje af, Jarnogab!

-
culann
Deze alternatieve tamper verdient inderdaad een

-
Gypscoprotheres