Het losmaken van de steel
-
Re: Het losmaken van de steel
Hoezeer je het tegenstaat, rook de pijp eens en probeer het dan opnieuw.
- Kees Flake
Heb laatst ook een pijpje gehad wat niet los wilde komen en diepvriezer was oplossing bij mij.
Zeker niet vochtig maken want dan zet het uit met vriezer krimpt het en misschien komt het dan los.
Moet er wel bij vertellen dat je dan nog flink kracht moet zetten om hem los te krijgen.
Succes en ik hoor het wel.(p.s. minimaal twee dagen in vriezer leggen )
Zeker niet vochtig maken want dan zet het uit met vriezer krimpt het en misschien komt het dan los.
Moet er wel bij vertellen dat je dan nog flink kracht moet zetten om hem los te krijgen.
Succes en ik hoor het wel.(p.s. minimaal twee dagen in vriezer leggen )
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.
gr. kees Flake
gr. kees Flake
- Deadl0ck
Een gedeelte van de inwendig aangekoekte teer weghalen met een rager in alcohol zal ook helpen lijkt mij zo.
Groet, Mark
- Paasei
Ben je zeker dat de steel niet met schroefdraad vast zit?
Koninklijke Eikel Des Forums.
- oldgreenfield
met een schroefdraad? wist niet eens dat die bestonden. Links of rechts draaiend? Zal hem proberen schoon te maken met alcohol. dan in de diepvries voor minimaal twee dagen en dan.............
mannen bedankt voor alle goede adviezen. ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.
PS: zie nu nog een ander advies. Rook hem een keer. Dat vanavond eerst, nadat ik hem met alcohol schoon gemaakt heb.
mannen bedankt voor alle goede adviezen. ik houd jullie op de hoogte van de voortgang.
PS: zie nu nog een ander advies. Rook hem een keer. Dat vanavond eerst, nadat ik hem met alcohol schoon gemaakt heb.
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.
- oldgreenfield
Enige tijd geleden heb ik hier advies gevraagd in zake het losmaken van zeer vast zittende stelen. En.....het is gelukt
, de vriezer heeft zijn werk gedaan. Ik heb de stelen er uit. Maar wat ik nu tegenkom is niet te beschrijven.
Er zit een dikke zwarte koek onder en tussen. Ben in de weer met alcohol maar er lijkt geen eind aan te komen.
De stelen lijken vanbeen bakeliet na enig gegoogle. Mag ik die in een jampotje met een bodem alcohol zetten of moet ik met wattenstaafjes en tissues (van de tork rol) in de weer?
Wat de kop aangaat daarvoor heb ik al een uitnodiging van Meindert deze winter. Misschien wel eerder want de handen gaan jeuken. Dit is leuk om te doen.
Merk namen zijn uitgesleten. De ene is een Welly anticotine. De ander een serie 8349 terminus pipe Breyere S.G.D.O. op de andere zijde staat 2730-. Er zitten bij beide koperen ringen bij de aansluiting van pijp en steel. Model beide een soort bent Billard. Excuses voor het ontbreken van foto`s maar moeder de vrouw heeft de camera mee en die zit momenteel in Antwerpen.
wordt vervolgd.
oldgreenfield
ps: mogelijk staat dit verhaal nu onder het verkeerde kopje.
excuses maar dat wordt het wel verplaatst denk ik.

De stelen lijken van

Wat de kop aangaat daarvoor heb ik al een uitnodiging van Meindert deze winter. Misschien wel eerder want de handen gaan jeuken. Dit is leuk om te doen.

Merk namen zijn uitgesleten. De ene is een Welly anticotine. De ander een serie 8349 terminus pipe Breyere S.G.D.O. op de andere zijde staat 2730-. Er zitten bij beide koperen ringen bij de aansluiting van pijp en steel. Model beide een soort bent Billard. Excuses voor het ontbreken van foto`s maar moeder de vrouw heeft de camera mee en die zit momenteel in Antwerpen.
wordt vervolgd.
oldgreenfield
ps: mogelijk staat dit verhaal nu onder het verkeerde kopje.

- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Als je echt zo'n dikke laag koek erin hebt zitten gebruik ik soms ook een gewoon boor setje van diverse doorsnedes.
Begin bij de dunste en met de hand voorzichtig de koek wegboren.
Als je het voorzichtig genoeg doet voel je vanzelf wanneer je op het materiaal zit.
Begin bij de dunste en met de hand voorzichtig de koek wegboren.
Als je het voorzichtig genoeg doet voel je vanzelf wanneer je op het materiaal zit.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- oldgreenfield
dank voor de tip dat zal sneller gaan. Volgens mij is deze pijp de laatste rookbeurten niet meer gereinigd.