Restjes tabak
-
Restjes tabak
Heren,
Ik heb nu al een paar keer ervaren dat de laatste tabak (in pouches, de blikken hebben er wel wat minder last van) nogal klein en verpulvert was. Net als het gruis in een baal shag op het eind. Bij pijptabak heb ik er alleen eerder last van, omdat er eerder tabak door het rookkanaal komt en omdat het door de onbedoeld miniscule snede nogal heet en smaakloos gaat branden. Wat doen jullie in zo'n geval? Is dat een kwestie van de tabak gewoon weg mikken als het te gruizig wordt? Of misschien de tabak gelijk in een pot overhevelen? Of gewoon stug door roken zonder te zeuren?
Ik heb nu al een paar keer ervaren dat de laatste tabak (in pouches, de blikken hebben er wel wat minder last van) nogal klein en verpulvert was. Net als het gruis in een baal shag op het eind. Bij pijptabak heb ik er alleen eerder last van, omdat er eerder tabak door het rookkanaal komt en omdat het door de onbedoeld miniscule snede nogal heet en smaakloos gaat branden. Wat doen jullie in zo'n geval? Is dat een kwestie van de tabak gewoon weg mikken als het te gruizig wordt? Of misschien de tabak gelijk in een pot overhevelen? Of gewoon stug door roken zonder te zeuren?
- Vandaahl
- Contacteer:
- Bommel
Ik doe het zelfde als Vandaahl met dit verschil dat ik het niet direct mix met tabak van een andere soort of de zelfde in de verpakking, maar ik stop eerst mijn pijp met de nieuwe zelfde tabak en halve wegen doe ik de krum erbij en vul de de pijp verder met de nieuwe.
Geen centje pijn tijdend het roken en in de portemonee.
- Joey Peters
Nop, ik gooi het weg... 

http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils
- Rubo
- Contacteer:
-
Restjes
Aan alles komt een einde.
Ook de blikken en pouches tabak zijn niet eindeloos.
Maar wat doe je dan met het laatste beetje dat nog overblijft.
Er is niet genoeg meer om nog een volle pijp te vullen.
Ga je dan voor een halve pijp, of smijt je het restje weg.
Of zijn er nog mensen die alles bijeen smijten en later de smeltkroes van smaken op roken?
VSLDavid van youtube noemt zijn mengsel, iets wat dramatisch, 'the frankensteinblend'.
Ook de blikken en pouches tabak zijn niet eindeloos.
Maar wat doe je dan met het laatste beetje dat nog overblijft.
Er is niet genoeg meer om nog een volle pijp te vullen.
Ga je dan voor een halve pijp, of smijt je het restje weg.
Of zijn er nog mensen die alles bijeen smijten en later de smeltkroes van smaken op roken?
VSLDavid van youtube noemt zijn mengsel, iets wat dramatisch, 'the frankensteinblend'.
-
Re: Restjes
ik heb dat ik het begin gedaan, en het is misschien wel rookbaar, maar toch kies ik ervoor om het weg te gooien als mn pakje of blik leeg is.
Groet,
Tom
Tom
-
Ik meng het laatste restje van een mixture altijd met de baai die ik dagelijks rook. Het laatste restje van mijn favoriete baai gaat gewoon in een vers pakje over.
Tabakken die ik vaak rook en op voorraad heb, daarvan gaan de resten gewoon in de nieuwe verpakking. En soms zijn dat resten voor 3-4 pijpen. Dan is het wat droger geworden en kan het in de nieuwe verpakking weer een beetje acclimatiseren.
Tabakken die ik niet op voorraad heb, dus geen nieuwe verpakking?
Die zijn (A) zeldzaam en niet meer verkrijgbaar, waardoor ik die laatste kostbare rest als halve pijp in een klein kopje rook, of (B) de moeite niet geweest voor een nieuwe aanschaf voor mij en gooi ik dat restje gewoon weg.
Die zijn (A) zeldzaam en niet meer verkrijgbaar, waardoor ik die laatste kostbare rest als halve pijp in een klein kopje rook, of (B) de moeite niet geweest voor een nieuwe aanschaf voor mij en gooi ik dat restje gewoon weg.
-
Meestal kom ik aardig uit met een blikje. Wanneer de tabak een restant laat zien pas ik er de inhoud van de pijp op aan of gooi het weg.
Soms maak ik zo'n zelfde blikje open, ik stop dan een pijp uit het nieuwe en doe het restant dan over.
Soms maak ik zo'n zelfde blikje open, ik stop dan een pijp uit het nieuwe en doe het restant dan over.
- Burrey
Doe ik ook.drfretboard schreef:Ik smijt alles bij mekaar in een weckfles.
Op het moment bevat mijn weckpot een combinatie van verkruimelde sigaar en allerlei soorten pijptabak. Het roken is een ongekende sensatie!
- Eliminator
- Moderator
+ 1
Niks weggooien, zijn we Nederlanders voor
de vorige pouch restjes was best weg te roken moet ik eerlijk zijn 
Niks weggooien, zijn we Nederlanders voor

- janneman
- Contacteer:
Meestal weet ik het door een beetje op te letten bij de laatste 3 of 4 pijpen uit een verpakking wel zo te mikken dat ik niet een halve pijp over houdt. Vaak kan ik dan een blik gewoon leegroken, of blijft er na de laatste pijp zo weinig over dat ik dat met een gerust gemoed weggooi.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
-
Dit doe ik ook ongeveer, alleen ik heb niet zo veel vaste tabakken dus meestal het tweede. Ik heb alleen ook nooit iets zeldzaams, maar ik zie het als een test voor tabakken. Als ik de laatste beetjes per se op wil roken dan doe ik dat. Als dat niet het geval is gaat 't weg en dat zegt dus genoeg, dan koop ik het niet heel snel opnieuw.Winslow Collector schreef:Tabakken die ik vaak rook en op voorraad heb, daarvan gaan de resten gewoon in de nieuwe verpakking. En soms zijn dat resten voor 3-4 pijpen. Dan is het wat droger geworden en kan het in de nieuwe verpakking weer een beetje acclimatiseren.
Restjes bij elkaar gooien en oproken doe ik niet meer, dat valt te vaak tegen en ik rook niet genoeg pijp om ook een pijpje vol twijfelachtige middelmatigheid tussendoor te tolereren, aangezien dat van m'n dagelijkse hoeveelheid degelijke tabak afgetrokken wordt qua consumptie.
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Ik gooi het laatste beetje uit 't blik bij het nieuwe blik. Koop ik geen nieuw blik van die tabak, dan smaakte hij mij waarschijnlijk ook niet super en gooi ik het weg.
- St Patrick
+1Winslow Collector schreef:Tabakken die ik vaak rook en op voorraad heb, daarvan gaan de resten gewoon in de nieuwe verpakking. En soms zijn dat resten voor 3-4 pijpen. Dan is het wat droger geworden en kan het in de nieuwe verpakking weer een beetje acclimatiseren.

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- mawi
Ik gooi al mijn restjes in een verzamelpot. Ik had nog wat Alsbo kersentabak wat me niet erg goed beviel, en sinds dien doe ik al restjes bij die. Rookt prima
en smaakt erg goed !

-
OnlinePieter
Probleem van die restjes is bij mij altijd dat het helemaal fijngemalen is tot gruis. Zegmaar het soort gruis dat je bij de eerste haal door het roer heen je mond in zuigt. Ik gooi het meestal dus maar weg.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand
-
Sommige tabakken steken wat lastiger aan (flake)
Het gruis is een handig hulpje de zaak goed aan de gang te krijgen.
- jarnogab
+1 Ik doe dan ook het gruis samen met de nieuwe pouch/tin. Trouwens, ook de kruimels die van het flake-vouwen afgevallen zijn doe ik er dan terug bovenop.robvoorburg schreef:Sommige tabakken steken wat lastiger aan (flake)
Groeten,
jarnogab
jarnogab
-
Re:
Bommel schreef:Ik doe het zelfde als Vandaahl met dit verschil dat ik het niet direct mix met tabak van een andere soort of de zelfde in de verpakking, maar ik stop eerst mijn pijp met de nieuwe zelfde tabak en halve wegen doe ik de krum erbij en vul de de pijp verder met de nieuwe.
idd

- Eliminator
- Moderator