wat is op dit moment je droompijp

dit is de mijne op dit moment ( sluit niet uit dat ik volgende maand wat anders denk

een Dunhill
http://www.dunhillpipes.com/Products/Pa ... es.html#16

Erg leuk linkje Eli, jammer dat er alleen nog geen foto's op staan...Eliminator schreef:Als het allemaal een beetje loopt zoals ik in mijn hoofd heb, gaat dit mijn droompijp worden
http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=3857
voor mij is het ook niet reëel, vandaar droompijpCharlie schreef:Dunhill pijpen an sich zijn voor mij droompijpen. Dat is voor een student als ik nu nog niet reëel, ....
Als ik het goed heb: Winslow Collector heeft volgens mij de hele serie twee maal; eenmaal om te roken, eenmaal als belegging. Voor grof geld wil hij die investering vast wel kwijtNekker schreef:Dan zou ik wel snel wezen, Belphegor. Deze verdwijnen binnenkort omwille van einde contract met new line cinema's. Die tweede heeft beslist het contract niet te verlengen. Dus Vauen verliest het recht op de productie van deze modellen.
Moest je nu al moeite hebben met één te vinden. Ik ging het eigenlijk stiekem als mijn geheim bewaren...Maar ik val ook volledig voor Gandalf zijn model. Bij Schneiderwind ligt er één opzij. Maar ik gun je hem van harte!
Is eigenlijk de richtprijs al bekend?janneman schreef:hehehe, en zoals AlbertE in een ander draadje al opmerkte; hier zit nog iemand gierigaard te spelen om een Hilson by Barbi te bekostigen...
Ik denk dat ik voor de IV ga, al vind ik de II, de VII en de XII ook heel erg mooi. Qua kleur is het nog even afwachten, de lichte 'natural', of de 'walnut' met het grootste contrast in de beits...
Je zult zien, als ik dan uiteindelijk op jacht ga kom ik met een totaal ander model thuis... Hoewel die IV wel liefde op het eerste gezicht was
Nekker schreef:Dan zou ik wel snel wezen, Belphegor. Deze verdwijnen binnenkort omwille van einde contract met new line cinema's. Die tweede heeft beslist het contract niet te verlengen. Dus Vauen verliest het recht op de productie van deze modellen.
Moest je nu al moeite hebben met één te vinden. Ik ging het eigenlijk stiekem als mijn geheim bewaren...Maar ik val ook volledig voor Gandalf zijn model. Bij Schneiderwind ligt er één opzij. Maar ik gun je hem van harte!
Ik weet niet van waar je die prijs hebt, maar de gandalf pijp is te koop aan 170 euro. Ik weet dat de man van Schneiderwind de prijs voor mij wou laten zakken tot 150 euro. Dat is natuurlijk nog veel geld en als ik je een tip mag geven: http://macqueenpipes.com/wizard.aspx , Lunapipes is een alternatief. Maar dat is ook alles dat ik ervan kan zeggen na talloze meningen van mensen die er hebben besteld. De afwerking zou naar verluid niet altijd even professioneel zijn. Als ik dan zo vrij mag zijn je een alternatief aan te reiken, dan zou ik eens nadenken over Macqueen. Verzendkosten zijn over heel de wereld gratis.belphegor schreef:Nekker schreef:Dan zou ik wel snel wezen, Belphegor. Deze verdwijnen binnenkort omwille van einde contract met new line cinema's. Die tweede heeft beslist het contract niet te verlengen. Dus Vauen verliest het recht op de productie van deze modellen.
Dankjewel Nekker.
Maar financieel gezien zit het er voorlopig gewoon niet in.
250 euro is voor mij echt een hoop geld.
Dus ik zal niet kwaad worden als jij hem gewoon haalt hoor.
Ik heb zelf al in mijn achterhoofd een pijp van lunapipes.
Dit vind ik wel een mooi alternatief.
Zou het niet kunnen dat het 250 USD is ipv euro?Nekker schreef:Ik weet niet van waar je die prijs hebt, maar de gandalf pijp is te koop aan 170 euro. Ik weet dat de man van Schneiderwind de prijs voor mij wou laten zakken tot 150 euro. Dat is natuurlijk nog veel geld en als ik je een tip mag geven: http://macqueenpipes.com/wizard.aspx , Lunapipes is een alternatief. Maar dat is ook alles dat ik ervan kan zeggen na talloze meningen van mensen die er hebben besteld. De afwerking zou naar verluid niet altijd even professioneel zijn. Als ik dan zo vrij mag zijn je een alternatief aan te reiken, dan zou ik eens nadenken over Macqueen. Verzendkosten zijn over heel de wereld gratis.belphegor schreef:Nekker schreef:Dan zou ik wel snel wezen, Belphegor. Deze verdwijnen binnenkort omwille van einde contract met new line cinema's. Die tweede heeft beslist het contract niet te verlengen. Dus Vauen verliest het recht op de productie van deze modellen.
Dankjewel Nekker.
Heb zelf zo'n MacQueen. Is geen handige pijp. Niet mooi afgewerkt, de ketelboring is aan de onderkant niet eens afgerond, er zit gewoon een scherpe hoek in de ketel.Nekker schreef:Ik weet niet van waar je die prijs hebt, maar de gandalf pijp is te koop aan 170 euro. Ik weet dat de man van Schneiderwind de prijs voor mij wou laten zakken tot 150 euro. Dat is natuurlijk nog veel geld en als ik je een tip mag geven: http://macqueenpipes.com/wizard.aspx , Lunapipes is een alternatief. Maar dat is ook alles dat ik ervan kan zeggen na talloze meningen van mensen die er hebben besteld. De afwerking zou naar verluid niet altijd even professioneel zijn. Als ik dan zo vrij mag zijn je een alternatief aan te reiken, dan zou ik eens nadenken over Macqueen. Verzendkosten zijn over heel de wereld gratis.belphegor schreef:Nekker schreef:Dan zou ik wel snel wezen, Belphegor. Deze verdwijnen binnenkort omwille van einde contract met new line cinema's. Die tweede heeft beslist het contract niet te verlengen. Dus Vauen verliest het recht op de productie van deze modellen.
Dankjewel Nekker.
Nekker schreef:
Ik weet niet van waar je die prijs hebt, maar de gandalf pijp is te koop aan 170 euro. Ik weet dat de man van Schneiderwind de prijs voor mij wou laten zakken tot 150 euro. Dat is natuurlijk nog veel geld en als ik je een tip mag geven: http://macqueenpipes.com/wizard.aspx , Lunapipes is een alternatief. Maar dat is ook alles dat ik ervan kan zeggen na talloze meningen van mensen die er hebben besteld. De afwerking zou naar verluid niet altijd even professioneel zijn. Als ik dan zo vrij mag zijn je een alternatief aan te reiken, dan zou ik eens nadenken over Macqueen. Verzendkosten zijn over heel de wereld gratis.
Ik heb een Ranger en die rookt wel oké. De boring in de ketel is 'gewoon', dus wat afgerond.Nekker schreef:Buiten dat gerekend, rookt hij oké?
Ik vind afwerking ook wel goed. Het is natuurlijk geen Vauen, maar verder een leuke pijp.jarnogab schreef:Dus die MacQueen pijpes zijn niet super qua afwerking maar qua rookgenot meer dan goed te pruimen?
Ik zie nu ineens dat die prijzen gewoon op de shape chart staan... Oeps!janneman schreef:hele serie kopen? Iets te rich for my blood... basisprijzen:300 euro voor de 'natural' versies -die dan ook wel de mooiste nerf zouden moeten hebben, 200 euro voor alle andere versies...