Hoi Arno. Bijvoorbeeld een Michael Apitz, die heel wat blends op zijn naam heeft staan, zeker bij DTM, die weet echt wel wat beslist NIET te combineren is en wat bijvoorbeeld het maximale aandeel van een bepaalde tabak in een blend mag zijn. Is het niet alleen voor de smaak, dan heeft het wellicht ook met de brandbaarheid te maken en misschien nog andere factoren. Misschien zijn er stoffen die wel lekker lijken voor een tabak, maar die veel te vluchtig zijn en na 10 minuten uit de tabak vervlogen zijn (ik noem maar een zijstraat).Arno schreef:Ja ik ben erg benieuwd naar die experts. Ik mag dan wel een hoop hebben gelezen maar praktijkervaring heb ik nog niets.. Ik hoop veel op te steken ( ) van de hele ervaring.
Ook Per Jensen (van Mac Baren) weet echt wel wat wel en niet kan in een tabak. Ongeacht of je bepaalde tabakken nu wel of niet lekker vindt, weten zulke mensen wel de basisregels om een geschikte blend samen te stellen.
Die marges en de vrije ruimte tussen die conventies, regels en ervaringen, is nu nét het gebied waar jij je in kunt onderscheiden met een unieke blend. "Procentje meer van dat, tikkeltje minder van dat."