1000e x.........buiten roken lopende lukt gewoon niet....

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Master-Fan

1000e x.........buiten roken lopende lukt gewoon niet....

Bericht door Master-Fan »

vaak zat lees ik hier dat mensen buiten roken, tijdens een wandelingetje of bij het uitlaten van de hond. Buiten roken gaat nog wel, maar roken tijdens een wandeling ( heb het al 1000 x geprobeerd ;) ) ,....mij lukt het niet. Die pijp gaat branden als een gek, wordt heet en smaakt scherp. Is er een truuk om dit te doen ? NB, normaal zittend rook ik rustig en niet te heet ( bijna niet ).....En ik wil zo graag roken tijdens het lopen, vooral ook om die pijp in het straatbeeld te krijgen ;)

tips ? anyone ?
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Massis
Administrator
Contacteer:

Re: 1000e x.........buiten roken lopende lukt gewoon niet...

Bericht door Massis »

heb je een winddekseltje voor je pijp?
Een beetje wind volstaat al snel om de tabak aan een veel hoger tempo te doen gaan branden, en zo'n windkampje helpt daar wel erg goed tegen.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Buiten rook ik vaak flakes. Die branden wat langzamer. Voor de rest is het rustig aan roken.
Afbeelding

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Ik denk ook in bovenstaande reacties, daarnaast
kan je zo nu en dan je vingers als dekseltje
gebruiken.
Binnen roken geniet overigens mijn absolute voorkeur.

culann

Bericht door culann »

Ik loop zo nu en dan door de stad met pijp in de mond. Rustig lopen is dan aan te raden, maar zeker ook de tip van de vingers over de pijp.
Gewoon volhouden ;)

Upper Ten

Bericht door Upper Ten »

Ik rook NOOIT pijp als ik op straat loop. Ik kan dan niet van een pijp genieten zoals ik
thuis op mijn gemak op de bank zit. Roken gaat te snel, pijp wordt ontzettend heet en het aroma,
waar ik juist van geniet, komt er ook niet uit.
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Ik heb er ook geen problemen mee... Een tip die ik nog niet voorbij heb zien komen:
Houd je ademhaling in de gaten: als je gaat lopen hijgen heeft dat aardig wat invloed op hoe hard je aan je pijp trekt. Oh nog een: ik houd de pijp meestal niet constant in mijn mond; regelmatig uit de mond en gewoon in de hand houden (met de vingers over de kop) kan ook helpen...
Pijproker des forums

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Ik heb er absoluut geen probleem, ik gebruik ten allen tijde de vinger techniek. (iets wat mijn vriendin overigens enthousiast zal beamen! :twisted: :lol: ) Gewoon de pijp afdekken met de vinger wanneer je niet rookt. Als je het gevoel hebt dat de pijp uitgaat even de vinger eraf en de wind zijn werk laten doen. Het vraagt wat oefening, maar ik beloof je dat het je ooit wel zal lukken! :D
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Windstil en/of in de stad en zeker: op het gemakje lopen. Dan gaat het prima.

Wanneer er wind is, er in de stad van die tochtige straatjes zijn of wanneer er doorgestapt moet worden: geen pijp in de snuffert.

Verder wat hierboven staat aan hulpmiddelen en trucjes. Al gebruik ik alleen het trucje van de pijp regelmatig in de hand houden en afdekken met 1 of 2 vingers. Ik heb geen dekseltjes voor de pijp.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Geloof dat alles al wel gezegd is, dekseltje en flakes is bij een beetje wind een prima combi !
Afbeelding

multiballs

Bericht door multiballs »

mischien kun je een dagje met deze man op pad gaan,
en ervaringen op doen :wink:

Afbeelding
WINSLOW Waarom niet ?

metaltommy

Bericht door metaltommy »

misschien raar, maar sinds ik pijprook, ook buiten, ben ik langzamer gaan lopen en inderdaad mn ademhaling in de gaten gaan houden.
Groet,
Tom

Master-Fan

ik zal toch nog het een en ander moeten proberen zoals ik lees. Wellicht ook het probleem dat ik vaak in het open veld loop met veel wind, heel veel wind. Rustiger lopen, pijp niet altijd in de mond....Hoewel ik dat juist relaxed vind, dat ding in de mond tijdens lopen.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

Bommel

Bericht door Bommel »

Ik rook vaak pijp buiten tijdens het wandelen met de honden.
Wel moet ik bekennen dat ik wel in de gaten hou dat er geen windkracht 8 staat want dan gaat het bij mij ook niet lukken.
Het lijkt wel of het een soort van natuurlijke houding is geworden door de jaren.
Ik wandel graag met mijn handen op de rug en de pijp tussen de tanden, heb daarvoor ook pijpen gereserveerd die overigens ook binnen gerookt worden maar die steevast op tournee meegaan.
De techniek die ik gebruik nu ik erover nadenk is heel simpel.
Om het snelle trekken aan de pijp te voorkomen hou ik mijn tong tegen de opening van het roer en neem kleine trekjes want de bries hou de pijp toch wel aan de gang.
Als ik het idee of gevoel hebt dat de pijp dreigt te warm te worden dan gaat een hand van de rug over de ketel en temper ik zo de gloeikegel.
Door de jaren heen is dit mijn eigen geworden en doe ik dit zonder er bij na te denken, moest zelfs even peinzen voordat ik hier een reactie zou geven waar je wat aan zou kunnen hebben.
Mijn advies is het je eigen proberen te maken, maar gebruikt hiervoor een gemiddelde pijp, qua grootte en prijsklasse want het mocht eens mis gaan, mij is het nog nooit gebeurd overigens.
Ook in deze baard de oefening de kunst.

Succes. :-?
Afbeelding

witte rasta

Bericht door witte rasta »

ook je lippen op mekaar houden en door de neus ademen,want als je met open lippen wandeld,krijg je een doorstroming van lucht door de pijp,wat ze alleen maar meer aanjaagt
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

pipealicious

Bericht door pipealicious »

Yep, drie goeie regels: lippen op elkaar en door neus ademen, vingers op de pijpenkop als je hem uit de mond neemt en flakes roken die langzaam branden en waar je niet te veel moet tampen. En, ook niet joggen natuurlijk :wink:

Toon

Bericht door Toon »

De aanschaf van een Segway valt natuurlijk ook te overwegen :mrgreen:

Ik kan hier op mijn werk geen afbeeldingen plaatsen, maar als je googled op pipe smokin segway vindt je prachtige afbeeldingen die bewijzen dat dit wel degelijk een oplossing is voor een Heer met een Passie :D
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Peregrijn

Bericht door Peregrijn »

Ik heb het ook een aantal keren geprobeert maar liep dan tegen de zelfde problemen aan, gezien de tips die hier boven gegeven zijn denk ik dat ik binnenkort maar weer eens ga wandelen met de pijp erbij!
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Automatisch houd ik m'n hand zo nu en dan als een soort kommetje rond de ketel waarbij inderdaad mijn vingers de kop gedeeltelijk of helemaal bedekken.

Misschien een tip om bij het oefenen de temperatuur van de pijp in de gaten te houden en even te stoppen zodra ze echt heet begint te worden.

Zo'n dekseltje lijkt mij ook erg handig. (staat op mijn verlanglijstje)

Forza1961

Bericht door Forza1961 »

Loop je niet met je hoofd in de wolken? :) Daar heb je namelijk meer luchtcirculatie...
Succes hebben is één keer vaker opstaan dan het aantal keren dat je valt......

Master-Fan

vandaag nog eens zeer rustig geprobeerd, ging best ok. Nu nog wat vaker oefenen ;)

Bommel

Bericht door Bommel »

Kijk dat gaat de goede kant op Master-Fan. =D>
En nu vooral doorgaan.
Afbeelding

Master-Fan

Bommel schreef:Kijk dat gaat de goede kant op Master-Fan. =D>
En nu vooral doorgaan.
vandaag weer geprobeerd. Veel tips van hierboven meegenomen. Nog rustiger roken, vingers op de ketel, en wat vaker ind e hand houden. En voor mij werkt de keuze van de juiste pijp en tabak ook mee. Maar zelf met de flinke wind in het open veld ging het goed. neemt niet weg dat het roken binnen in een luie stoel de ultieme plek is :D

Toon

Bericht door Toon »

Aangezien ongeveer de helft van mijn pijpen buiten gerookt wordt is dit een topic wat mij wel boeit.
Ik heb zelf geen problemen met het lopend roken. Desalniettemin ben ik n.a.v. dit topic mijzelf gaan observeren.

Buiten de handigheidjes die hierboven reeds genoemd zijn, merk ik dat ik een heel typische manier van ademhalen heb als ik lopend rook.
Ik adem door mijn neus in en uit. Dit heeft een bepaald ritme.
Ik zuig af en toe aan de pijp die in mijn mond hangt. De rook gaat dus gewoon de mondholte in.
Ook de uitademing van de rook gaat via de mond.
De ademhaling gaat echter gewoon rustig door. De beide handelingen staan volkomen los van elkaar. Ik vergelijk het een beetje met de doedelzakspeler. De ademhaling en daarmee de spanning op de balg staat los van de noten die gespeeld worden. Beide hebben een eigen cadans/ritme en vragen hun eigen aandacht, maar zijn gescheiden werelden.

Sterker, als ik heel geconcentreerd beide zaken observeer, komen ze een beetje in het zelfde ritme en dan werkt het helemaal niet meer.
Ook merk ik dat ik heel af en toe ademhaal door mijn mond die ik open tijdens het ademhalen en toch de pijp tussen de tanden geklemd (dus niet ademhalen door de pijp!!). Je inhaleert dan wat rook als valse lucht mee. Hoewel ik al heel lang geen sigaretten meer heb gerookt vind ik dit best lekker.

het klinkt als een ingewikkelde techniek, maar het gaat eigenlijk vanzelf. Probeer het eens. Het is, voor mij in elk geval, een manier waarop het lopend roken prettig en rustig kan. Het roken gaat dan net zo rustig als wanneer ik zit.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Wallace

Bericht door Wallace »

Toon schreef:Aangezien ongeveer de helft van mijn pijpen buiten gerookt wordt is dit een topic wat mij wel boeit.
Ik heb zelf geen problemen met het lopend roken. Desalniettemin ben ik n.a.v. dit topic mijzelf gaan observeren.

Buiten de handigheidjes die hierboven reeds genoemd zijn, merk ik dat ik een heel typische manier van ademhalen heb als ik lopend rook.
Ik adem door mijn neus in en uit. Dit heeft een bepaald ritme.
Ik zuig af en toe aan de pijp die in mijn mond hangt. De rook gaat dus gewoon de mondholte in.
Ook de uitademing van de rook gaat via de mond.
De ademhaling gaat echter gewoon rustig door. De beide handelingen staan volkomen los van elkaar. Ik vergelijk het een beetje met de doedelzakspeler. De ademhaling en daarmee de spanning op de balg staat los van de noten die gespeeld worden. Beide hebben een eigen cadans/ritme en vragen hun eigen aandacht, maar zijn gescheiden werelden.

Sterker, als ik heel geconcentreerd beide zaken observeer, komen ze een beetje in het zelfde ritme en dan werkt het helemaal niet meer.
Ook merk ik dat ik heel af en toe ademhaal door mijn mond die ik open tijdens het ademhalen en toch de pijp tussen de tanden geklemd (dus niet ademhalen door de pijp!!). Je inhaleert dan wat rook als valse lucht mee. Hoewel ik al heel lang geen sigaretten meer heb gerookt vind ik dit best lekker.

het klinkt als een ingewikkelde techniek, maar het gaat eigenlijk vanzelf. Probeer het eens. Het is, voor mij in elk geval, een manier waarop het lopend roken prettig en rustig kan. Het roken gaat dan net zo rustig als wanneer ik zit.

Perfect omschreven Toon,

Ook ik rook regelmatig als ik aan de wandel ben en ik merk dat, als ik adem haal door mijn mond, ik zo nu en dan rook naar binnen slurp, iets wat ik erg waardeer als ik Peterson Luxe mixture in de pijp heb zitten.
Voor de rest hou ik mijn ademhaling niet echt in de gaten, gaat gelukkig vanzelf :-T
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Ik kan enkel maar beamen wat hierboven wordt gezegd: ademhaling, rustig tempo, toch af en toe de pijp ook eens ter hand nemen, en niet roken bij al te hevige wind.
Groeten,
jarnogab

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Master-Fan schreef:neemt niet weg dat het roken binnen in een luie stoel de ultieme plek is :D
Dat is ook zo... Verwacht dus nooit dat je al wandelend hetzelfde genot kunt ervaren als in je luie stoel. Wel een gelijkaardig ander soort genot dat je dan weer niet in die stoel kan vinden. Namelijk het genot van in de verse lucht te wandelen met een hopelijk mooie omgeving rond je.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Bommel

Bericht door Bommel »

Leuk te lezen dat Toon ook een Doedelpijprokers is tijdens de wandeling.
Ik doe eigenlijk een beetje het zelfde, nu ik er over nadenk maar of het in de zelfde ritme is moet ik nog eens nader onderzoeken.

Het roken buiten is echter anders in genot beleving en rust dan thuis in de luie stoel.
Zo hoef je in de stoel niet op te letten wat er allemaal om je heen gebeurt.
Ook heb je geen last van omgevingsgeuren, denk aan uitlaatgassen maar ook aan bosluchten naar gelang de wandeling zich plaats vind.
Daarom gebruik ik tijdens buiten roken vaak een tabak die ik al goed ken.
Dus Alsbo Black, Mac Baren Vanilla of Neptune, hoewel de laatste mij nog steeds verrast maar dat is het aard van het tabakje.
Afbeelding

Japa

Bericht door Japa »

Vandaag voor het eerst sinds de horrorwinter ( :lol: ) weer eens lopend een pijp gerookt.
Het gaat redelijk, hoewel ik er minder van geniet dan gewoon rustig zittend.

Mijn fijnste pijp is een rechte waardoor ik eigenlijk constant met de pijp in mijn hand loop en af en toe een trekje neem, hierdoor wordt de pijp minder snel te heet. Ik merk echter wel dat het roken een stuk sneller gaat, meestal is mijn pijp na een half uur wel grotendeels op (stop hem dan niet helemaal vol).

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Japa schreef:
Mijn fijnste pijp is een rechte waardoor ik eigenlijk constant met de pijp in mijn hand loop en af en toe een trekje neem, hierdoor wordt de pijp minder snel te heet. Ik merk echter wel dat het roken een stuk sneller gaat, meestal is mijn pijp na een half uur wel grotendeels op (stop hem dan niet helemaal vol).
Vermoedelijk door de tocht die ontstaat boven de ketel. Zelfs al is er weinig wind, er wordt wel wat toch gecreëerd door het wandeltempo ten opzicht van een situatie waarin je stil zit.
Groeten,
jarnogab

Plaats reactie