Het grote 'latakia' topic
-
- Ribbon
Re: latakia
Iets van SG? Dan denk ik aan Squadron Leader.Gypscoprotheres schreef:Ik wil ook weer eens een nieuwe Latakiatabak proberen. Zat zelf te denken aan iets van SG. Hierboven lees ik al wat adviezen, maar welke is het meest aan te raden voor iemand die als enige Latakiatabak Old Dublin heeft geprobeerd? (en Old Dublin vond ik zeker niet te zwaar)
Ik heb hier alleen een sample van op, maar die is me uitstekend bevallen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- AlbertE
Dunhill Mixture 965 is mijn favoriete latakia tabak. Dunhill London Mixture vind ik ook erg lekker. Maar ook Early Morning Pipe, Nightcap en Standard Mixture Mellow zijn goed.
- janneman
- Contacteer:
Helaas slecht te krijgen in Nederland, maar de bovengenoemde Dunhills doen het hier ook doorgaans goed...
Ik scoorde gisteren bij mijn lokale tabakker -die doorgaans niets dan zoetigheid heeft- een blik Robert McConnel Latakia. Het zal nog even duren voor die open gaat, maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat dat is. Pure Latakia lijkt me niet geweldig roken (althans de pure Latakia die ik lang geleden kon kopen; die wilde nauwelijks branden). Maar daarmee kun je wel heel wat dingen in een ferme Latakiatabak veranderen... Met name die 'heel klein beetje' Latakia tabakken zoals Sail Naturel kunnen zo een prettige stoot extra oempf krijgen.
Ik scoorde gisteren bij mijn lokale tabakker -die doorgaans niets dan zoetigheid heeft- een blik Robert McConnel Latakia. Het zal nog even duren voor die open gaat, maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat dat is. Pure Latakia lijkt me niet geweldig roken (althans de pure Latakia die ik lang geleden kon kopen; die wilde nauwelijks branden). Maar daarmee kun je wel heel wat dingen in een ferme Latakiatabak veranderen... Met name die 'heel klein beetje' Latakia tabakken zoals Sail Naturel kunnen zo een prettige stoot extra oempf krijgen.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Martin Romijn
- Contacteer:
Binnenkort toch maar eens op zoek gaan naar een blik nightcap....het laatste blik dat ik rookte was nog made by Murray's....heb het nog niet aangedurfd de "nieuwe" versie te proeven...bang dat het tegenvalt en de herinnering aan deze heerlijke blend teniet wordt gedaan...
- St Patrick
Schneiderwind heeft ook een lekkere latakia blend... Ik ben overigens wel benieuwd naar de nieuwe Vangore tabak...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Arno
- Contacteer:
Volgens veel recensies is de nieuwe beter als de Murray's versieMartin Romijn schreef:Binnenkort toch maar eens op zoek gaan naar een blik nightcap....het laatste blik dat ik rookte was nog made by Murray's....heb het nog niet aangedurfd de "nieuwe" versie te proeven...bang dat het tegenvalt en de herinnering aan deze heerlijke blend teniet wordt gedaan...

- Arno
- Contacteer:
Ik bewaar wel wat voor jeSt Patrick schreef:Schneiderwind heeft ook een lekkere latakia blend... Ik ben overigens wel benieuwd naar de nieuwe Vangore tabak...

- Martin Romijn
- Contacteer:
daarover lopen de meningen nogal uiteen.....volgens velen zijn de Dunhill blends er niet op vooruit gegaan.Arno schreef:Volgens veel recensies is de nieuwe beter als de Murray's versieMartin Romijn schreef:Binnenkort toch maar eens op zoek gaan naar een blik nightcap....het laatste blik dat ik rookte was nog made by Murray's....heb het nog niet aangedurfd de "nieuwe" versie te proeven...bang dat het tegenvalt en de herinnering aan deze heerlijke blend teniet wordt gedaan...
-
V.B. nr 2,zit ook een snuifje perique bij
zeer lekkere latakiamix
zeer lekkere latakiamix
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

beat down babylon!!
Clan-smoker
- AlbertE
De enige die daar over kan oordelen ben je zelf. Ik ken de "oude" niet, maar de nieuwe vind ik erg goed.Martin Romijn schreef:daarover lopen de meningen nogal uiteen.....volgens velen zijn de Dunhill blends er niet op vooruit gegaan.Arno schreef:Volgens veel recensies is de nieuwe beter als de Murray's versieMartin Romijn schreef:Binnenkort toch maar eens op zoek gaan naar een blik nightcap....het laatste blik dat ik rookte was nog made by Murray's....heb het nog niet aangedurfd de "nieuwe" versie te proeven...bang dat het tegenvalt en de herinnering aan deze heerlijke blend teniet wordt gedaan...
- Martin Romijn
- Contacteer:
tja...misschien maar eens proberen. Heb wel een blik van de nieuwe versie Standard mixture Medium in de kast liggen sinds 2008....Daar binnenkort eens mee beginnen. Eerst de andere open blikken maar eens oproken. Ik heb trouwens nog steeds lege 2 oude Dunhill blikken in de kast liggen.....kan er uit nostalgish oogpunt geen afstand van doenAlbertE schreef:De enige die daar over kan oordelen ben je zelf. Ik ken de "oude" niet, maar de nieuwe vind ik erg goed.Martin Romijn schreef:daarover lopen de meningen nogal uiteen.....volgens velen zijn de Dunhill blends er niet op vooruit gegaan.Arno schreef:Volgens veel recensies is de nieuwe beter als de Murray's versieMartin Romijn schreef:Binnenkort toch maar eens op zoek gaan naar een blik nightcap....het laatste blik dat ik rookte was nog made by Murray's....heb het nog niet aangedurfd de "nieuwe" versie te proeven...bang dat het tegenvalt en de herinnering aan deze heerlijke blend teniet wordt gedaan...

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- AlbertE
Die moet je ook bewaren. Te mooi om weg te doen....je kunt het dekseltje misschien op een nieuw blik zetten nadat je het hebt opengemaakt...Martin Romijn schreef: tja...misschien maar eens proberen. Heb wel een blik van de nieuwe versie Standard mixture Medium in de kast liggen sinds 2008....Daar binnenkort eens mee beginnen. Eerst de andere open blikken maar eens oproken. Ik heb trouwens nog steeds lege 2 oude Dunhill blikken in de kast liggen.....kan er uit nostalgish oogpunt geen afstand van doen

- Upper Ten
Als je echte Latakia kanonnen wilt roken dan adviseer ik Pirate Kake en Star of the East. Beide van Cornell & Diehl.diego schreef:bijna is de bodem van mijn blik old dublin zichtbaar en graag heb ik deze soort tabak gerookt
zijn er nog aanraders???
graag had ik nog enige merken willen proberen
Favorieten; Charles Fairmorn Lancer' s slices, C & D Pirate Kake, C & D Star of the East, John Patton Latakia Junction. Captain Earle' s Stimulus Package en Ten Russians, S.G. Brown no. 4. G & H Brown Irish Twist, G & H Dark Bird 's Eye G & H Brown Bogie
- Arno
- Contacteer:
Maarrrrrr in Nederland of België niet verkrijgbaar.. Anders kan ik er ook nog wel wat noemenUpper Ten schreef:Als je echte Latakia kanonnen wilt roken dan adviseer ik Pirate Kake en Star of the East. Beide van Cornell & Diehl.diego schreef:bijna is de bodem van mijn blik old dublin zichtbaar en graag heb ik deze soort tabak gerookt
zijn er nog aanraders???
graag had ik nog enige merken willen proberen

- Bart Iron
- Moderator
Ik heb er lang niet zo veel ervaring mee als de heren die vóór mij geantwoord hebben, maar ikzelf vind Black Mallory van Rattray's ook erg lekker.
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Ik word erg nieuwsgierig naar Nightcap geworden en ga daar waarschijnlijk eerst een blik van roken. Black Mallory wil ik ook nog weleens proberen. Bedankt voor de tips!
- Martin Romijn
- Contacteer:
Squadron Leader van Samuel Gawith kom je in de wat grotere tabakszaken ook nog wel eens tegen. Qua latakia verhouding en sterkte zou ik zeggen "medium" maar wel lekker. Rook deze blend al heel wat jaartjes. Heb er altijd wel wat blikjes van in huis.
- Georges
- Contacteer:
Eerst en vooral... kan moeilijk namen onthouden. Maar ik dacht dat het Belgianpipesmoker was die mij op de Libra samenkomst Rattray's Red Rapparee liet proeven. Ik vond die tabak uitermate lekker en vond dat hij een lichte latakiageur had. Mijn aanbieder zei dat er normaal geen latakia inzat maar wel Oosterse tabak die dat dus liet vermoeden.
Vandaan mijn "proef" online bestelling van Schneiderewind toegestuurd gekregen. Slechts 7 euro voor de verzending vragen die. (Daar kan je onmogelijk voor over en weer naar Aken rijden, alleen het parkeergeld kost al zoveel). Met natuurlijk Red Rapparee. En wat staat er onder op de doos ? Latakia natuurlijk
Maar jongens, echt een milde latakia. Doet mij voortdurend denken aan de Dunhill Standard Mixture Mild van vroeger. Zo zacht... precies een engeltje dat op je tong ...... (je weet wel)
Enfin, ik denk dat ik de vervanger van mijn Dunhill tabak gevonden heb.
Een echte aanrader.
Vandaan mijn "proef" online bestelling van Schneiderewind toegestuurd gekregen. Slechts 7 euro voor de verzending vragen die. (Daar kan je onmogelijk voor over en weer naar Aken rijden, alleen het parkeergeld kost al zoveel). Met natuurlijk Red Rapparee. En wat staat er onder op de doos ? Latakia natuurlijk

Maar jongens, echt een milde latakia. Doet mij voortdurend denken aan de Dunhill Standard Mixture Mild van vroeger. Zo zacht... precies een engeltje dat op je tong ...... (je weet wel)

Enfin, ik denk dat ik de vervanger van mijn Dunhill tabak gevonden heb.
Een echte aanrader.
-
Helemaal mee eens de Black Mallory van hetzelfde merk is
iets sterker en voor later op de dag/avond ook een
aanrader.
aanrader.
- Luys
- Moderator
Later op de dag/avond? Nee hoor, beiden (BM en RR) dienen regelmatig als alternatief voor mijn ochtendtabak Old Dublin, welke qua Latakia waarschijnlijk de sterkste van de drie is (en mins complex vermoed ik...).robvoorburg schreef:Helemaal mee eens de Black Mallory van hetzelfde merk is
aanrader.
Pijproker des forums
- culann
Alle drie lekker idd (Red Rapparee, Black Mallory en Old Dublin) en ook alle drie zeer geschikt voor de ochtend bij de koffie, hoewel de Old Dublin voor mij toch de favoriet blijft 's ochtends...
- AlbertE
Hoewel ik met wel eens in de ochtend aan Latakia waag is het voor mij toch vooral een avondtabak. De ochtend is voor mij voor de aromatics.
- culann
Voor mij is latakia voor de ochtend en de avond. In de middag rook ik dan weer liever een virginia ofzo. Geen idee waarom, maar latakia is juist voor mij het begin en de afsluiting van de dag. (over het algemeen gesproken dan, ik wijk nogal eens van m'n patroon af...
)

-
Luys en Culann zijn uitzonderingen wanneer je over latakia
spreekt.
Neem Dunhill destijds, de Early Morning, Medium en de
Night Cap waren een opbouw aan zwaarte van latakia gedurende een
dag pijproken.
Toch begrijp ik bovenstaande heren wel. Toen ik Martin
vorig jaar ophaalde om naar de Ardennen te gaan heb ik
geheel tegen mijn patroon latakia gerookt om 8.00 's morgens.
Met andere woorden rook gewoon datgene waar je hoofd
naar staat.
spreekt.
Neem Dunhill destijds, de Early Morning, Medium en de
Night Cap waren een opbouw aan zwaarte van latakia gedurende een
dag pijproken.
Toch begrijp ik bovenstaande heren wel. Toen ik Martin
vorig jaar ophaalde om naar de Ardennen te gaan heb ik
geheel tegen mijn patroon latakia gerookt om 8.00 's morgens.
naar staat.
- culann
Helemaal waar Robvoorburg, helemaal waar!robvoorburg schreef: Met andere woorden rook gewoon datgene waar je hoofd
naar staat.
- Luys
- Moderator
Helemaal waar Robvoorburg, helemaal waar!robvoorburg schreef:Luys en Culann zijn uitzonderingen wanneer je over latakia
spreekt.

Pijproker des forums
- Bart Iron
- Moderator
En als de rook om je hoofd is verdwenen, dan begin je gewoon opnieuw.robvoorburg schreef:.....
naar staat.
-
I can see clearly now.