Brand: Dunhill
Blender: Dunhill
Tin Description: Virginia pipe tobacco.
Country of Origin: UK (tegenwoordig echter DK)
Curing Group: Air Cured
Contents: Virginia
Cut: Flake
Packaging: 50g Tin
Average Ratings
Strength: Medium
Flavoring: Extremely Mild
Taste: Medium
Room Note: Pleasant to Tolerable
Recommendation: Highly Recommended

Toen ik mijn laatste bestelling in Duitsland deed viel mijn oog op de Dunhill Flake. Volgens mij die een tijdje niet meer te koop geweest. Aangezien Dunhill me zelden teleur heeft gesteld (alleen de de deluxe navy rolls vind ik niet geweldig) maar een blikje besteld. Gisteren maar eens opgemaakt. Heerlijk frisse geur. Brede plakjes (twee keurige stapeltjes vullen precies het blikje in de breedte). Heel dun gesneden en enigszins vochtig en dus wat lastiger van elkaar te kregen. Mooie bruine kleur, pure virginia, de enige dunhill die ik gerookt heb zonder latakia erin. Heel prettig los te maken en te stoppen, zeker ook omdat de plakjes vrij dun zijn
Nu heb ik de laatste tijd Reiner Golden Flake en Peterson University Flake gerookt en toen ik deze opstak vond ik hem wat licht en smakeloos. Na een paar minuten veranderde dat echter. Heerlijk! En dat tijdens de eerste rookbeurt. Volgens tobaccoreviews zit er wat "flavoring' bij, maar die heb ik niet kunnen ontdekken (ik ben niet zo goed in subtiele smaken). Ik heb pas één pijpje op maar weet nu al dat deze vaker terug gaat komen. Dit is niet iets wat ik iedere dag wil roken, maar voor mij wel een tabak was ik lekker voor ga zitten.
Het is lang geleden dat ik Gwawith full virginia flake heb gerookt, maar het zou interessant zijn deze eens te vergelijken. Voor de liefhebbers van een pure tabaksmaak in flakevorm een aanrader wat mij betreft.