Timo schreef:Het is mij echter niet duidelijk wat met precies bedoelt met 'mits u refurbisher bent'. Kunnen jullie me dit uitleggen.
Hallo Timo en welkom hier. Heb je jezelf al voorgesteld in het daarvoor bestemde topic (misschien wel, ik heb daar nog niet gekeken)? Hoeft niet, maar is wel leuk om een beetje te weten wie je bent, hoe je "aan de pijp" geraakt bent en wat je verder over jezelf kwijt wilt.
Maar goed, jouw vraagje. Er staat dat je zelf ook pijpen in de Puffaway lijst kunt toevoegen, als je refurbisher bent. En dat betekent zoveel als "opknapper" van gebruikte pijpen. Onze Annie69 is daar één van onze sterren in. Die loopt weleens een uitgeleefde pijp tegen het lijf en weet daar met noeste arbeid en vakkundigheid weer heel mooie exemplaren van te maken. Men noemt die opgeknapte, maar tweedehands, pijpen ook wel "Estate pipes".
Die opmerking zal er, denk ik, staan zodat niet iedere handelaar er zijn waren op kan zetten. Het is bedoeld om goede pijpen aan te bieden voor een meer dan vriendelijke prijs. Dus niet voor (brood-)handelaren en/of handelaren van nieuwe pijpen.
Je kunt uit de Puffaway lijst zonder risico's een zeer goede, opgeknapte pijp scoren. Leef je uit, zou ik zeggen.
Groet,
Winslow Collector (W.C. voor vrienden

)